Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Melmøl ?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 15:01

Hvordan kommer jeg af med dem? :S

Jeg har haft nogle jordnødder liggende på mit værelse - som faktisk var helt friskøbte. Efter 4 dage opdager jeg at der flyver en del møl-ligende ting rundt i mit værelse. Jeg fjerner dem, men tænker ikke videre over det.

Efter yderligere er der pludselig dukket 3 rigtig klamme melmøl larver oppe i mit loft. Jeg støvsuger dem væk og kommer i tanke om jordnødderne. Jep, der er møl og dyr i :S AD. Ud med dem. (troede faktisk slet ikke sådan nogle melmøl gik i nødder, men der blev jeg klogere)

Jeg har støvsuget hele mit værelse, i alle kroge, jeg har gjort rent med sæbe og vand der hvor jordnødderne har ligget og jeg har vasket der hvor der var orme.

I dag - kommer jeg hjem fra skole og ser at der fandeme er dukket endnu en larve op som sidder i loftet :( AAAAD.

Væk med den.

Hvad gør jeg forkert? Hvad skal jeg gøre?

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 17:21

www.matas.dk/a-green-way- melmoelfaelde

Måske den kan hjælpe???

Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Rengøring
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 19:10

Alt hvad du har af "møl-mad" der ikke er i lufttætte beholdere, skal smides ud, og der skal vaskes af, der hvor det har stået.

Dvs. mel, gryn, rasp, ris, chips, andre typer af nødder, brød, croutoner osv.osv. ALT skal smides ud - og så skal der vaskes af bagefter.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 22:53

Jeg havde samme problem sidste år. De er så klamme. Jeg havde fået dem med i noget økologisk havregryn. Jeg opdagede det heller ikke med det samme, og da jeg aldrig havde set sådan nogle fyre før, så troede jeg bare det var natsværmere.

Men da de blev ved med at komme, fandt jeg så ud af hvor de kom fra, og der var de så også gået over i sukkeret. Så alt røg ud!

Fandt så ud af de havde lagt deres larver i min bestikskuffe, så der sad fx en puppe på en af mine knive. Ad! Desuden var der adskillige under selve skuffen og bag ved hvor der var svært at komme til.

Men da jeg først havde fundet dem og gjort ordentligt rent, forsvandt de efter et par dage og har ikke set dem siden.

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 23:15

Ja, de er seriøst bare klamme altså. Overvejede gift. Er de ikke helt væk imorgen - kører jeg i Silvan efter gift og så får de bare en ordenlig tur.

Jeg har støvsuget overalt. I ALLE kroge og jeg har vasket alt ned. Det tog også 2 timer, men fik ram på alle dem jeg kunne se og finde.

Alligevel dukkede der en mini en op på væggen her til aften. Men... Håber på der ikke dukker flere op imorgen.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

møl møl møl
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 13:09

Husk at smide støvsugerposen UD.

Og som andre har nævnt så ryd ud i alle mølelskende madvarer der ikke er i tætte beholdere, måske endda gså dem der er forseglet!.

Og tjek dit tøjskab, de kan godt lide uld! Tag alt tøj ud, frys det, vask det og desinficer klædeskabet og køkkenskabene.

Tjek i små kroge!

De kan godt lide vindstille, vandtætte, lune steder.

Pøj pøj med jagten, håber det lykkedes for dig

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 21:18

Stadig ikke lykkedes mig :S De kommer stadig frem. Vi har støvsuget over alt, i paneler og små kroge. Jeg har vasket ned.

Giver snart op !!

Hvad kan i anbefale af sprøjtemidler som HUSDYR kan tåle (jeg har kanin på mit værelse og han er gammel og skrøbelig så det SKAL være venligt mod husdyr)

Vi tager i Silvan imorgen og køber noget for det her går altså ikke.

Er det ikke væk efter vi har sprøjtet må vi få et firma ud. Nogen der ved hvad deres priser ligger på hvis de skal ud og gennemgå mit værelse og sprøjte?

Imorgen hiver jeg hele mit skab væk og sortere alt tøj i skabet.

0
0
Svar på denne tråd

æv altså
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 21:31

æv hvor klamt og ærgerligt

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 08:44

Har nu været ude og købe noget gift. Der står at det ikke er skadeligt for hunde og børn når det er tørret ind.

Tror i jeg kan bruge det på værelset og lade det tørre grundigt, lufte godt ud og så kan kaninen klare at komme ind på værelset iegn bagefter?

0
0
Svar på denne tråd

Mølfælderne
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 18:57

fra Matas er ganske effektive.

Og man behøver altså ikke smide alle sine madvarer ud, de skal bare fryses 24 timer så dør eventuelle æg.

Melmøl er jo ganske ufarlige og deres æg dør man ikke af at spise :)

Larverne er irriterende, derfor er mølfælderne gode, møllene klisterer fast så de ikke kan komme ind og lægge æg.

Hvis du har hyldehuller i dine køkkenskabe, er det en god ide at kvase alle huller igennem med en tynd pind, larverne elsker hyldehullerne (de huller inde i skabet du kan sætte en splint i så hylden kan hvile på metalsplinterne).

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2013 21:30

Mange tak for rådet :) Men mit problem er ikke i mit køkken, men på mit værelse :(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider