Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Network marketing firmaer
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 12:43

Hej med jer

Jeg håber at få nogle gode svar i denne tråd. Jeg havde åbenbart ovetrådt HNs regler ved at spørge til Network Marketing i et specifikt firma, så det vil jeg undlade at gøre denne gang. Så nu håber jeg, at I har lyst til at svare igen, eftersom jeg ikke har haft mulighed for at læse nogle af jeres sikkert gode svar - øv!

Jeg kender til et specifikt firma - uden navns nævnelse - som har tilbudt mig at blive forhandler. Der er mange ting omkring network marketing, som jeg ikke bryder mig om, bl.a. deres ekstreme ihærdighed for at sælge (som på mig i hvert fald kun betyder at jeg helt sikkert ikke køber), men med mit kendskab til markedsføring kan jeg samtidig også se, at der er mange muligheder ved at være "herre i eget hus".

Jeg synes, det er ret svært at gennemskue, det eneste jeg er skarp på, og som bekymrede mig en del, er, at det IKKE har noget med pyramidespil at gøre jf. tekst på forbrugerombuddets hjemmeside. Der udover har jeg svært ved at gennemskue, om det bare er billige salgstricks, eller om det egentlig kunne være en levevej.

Jeg er godt klar over, at man ikke kommer sovende til det, men lige nu, som mit liv ser ud, er det en reel mulighed, og måske endda en god en af slagsen. Men - er der nogen af jer, der har erfaring med Network Marketing firmaer - gode såvel som dårlige? Jeg har brug for lidt input, inden jeg bruger for mange kræfter på det, og jeg har også brug for begge sider af sagen!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 12:48

Jeg er selv forhandler af 2 forskellige NWM firmaer og er gerne behjælplig med at svare på dine spørgsmål pr tlf eller privat besked.

Men er det ikke en af de firmaer så er det jo ikke de specifikke regler jeg kan fortælle om men mere generalt.

Jeg ser det som en super mulighed for at lave lidt ekstra ved siden af og havde produkterne til indkøbspris.

Berit

Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.Bla. Temptation/Weltmeyer,Johnson/De Niro og Zack/Don Romantic

0
0
Svar på denne tråd

Networking
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 16:26

Jeg har som udenforstående deltaget i to "seancer" hos to forskellige Network marketing-firmaer.

Sandsynligvis holder de sig begge to indenfor lovens rammer, alligevel opfatter jeg dem som pyramidespil - især det ene firma.

Fælles for begge firmaer var den enorme manipulation der foregår ved deres salgsmøder.

De er virkeligt dygtige til at sælge og til at manipulere. Hektisk musik, hurtigt-snakkende talere, præsentation af "Succeshistorier" og interaktion med publikum a la "Er det ikke godt gået??" "Kunne I tænker Jer det samme??" "Fantastisk billigt, synes I ikke man får meget for pengene" og hver gang svarede alle i kor "JA!!" og klappede entusiastisk.

Resultatet var, at man overhovedet ikke havde mulighed for at tænke sig om, og blev lullet ind i en tro på, at det rent faktisk VAR fantastisk, og at man selv kunne leve fedt og godt af det uden den store arbejdsindsats, fra og med imorgen

Det ene firma havde et godt produkt, hvor produktet hos det andet firma tydeligt var en biting. Dér var det helt tydeligt at fokus var på at skabe sig et netværk af sælgere og derigennem tjene penge.

Hvis man havde et netværk af sælgere under sig, tjente man penge på deres salg, jo større netværk, jo mere tjente man. Smart nok, og igen, lovligt. At JEG så synes at det er usympatisk, er jo så nok bare mig...

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

4
0
Svar på denne tråd

Enig med Ibh
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 17:06

Den eneste forskel på pyramidespil og Network Marketing er, at der er produkter/varer involveret i Network Marketing.

Men fremgangsmåden er nøjagtig den samme, at det i sidste ende handler om, at få så mange som muligt , der igen får så mange som muligt, der igen får så mange som muligt...o.s.v., til at sælge en vare som man får procenter af, og helst ud i så mange led som muligt.

Manipulation og massesuggestion er det der er drivkraften, og det er et fåtal for hvem det er en fed fidus

0
0
Svar på denne tråd

Pyramidespil
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 16:39

Tak for jeres svar - kom gerne med flere! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogen flere, som rent faktisk har prøvet det.

Eva: du har ikke ret mht. pyramidespil vs. network marketing. Formålet med pyramidespillet er, at dem længere nede i pyramiden knokler for at tjene penge til dem længere oppe i pyramiden - og det får de naturligvis nærmest intet for selv.

Det netværk marketingfirma, som jeg har kigget på, der er reglerne ens for alle. Man køber tingene til samme pris, og tjener det samme pr. ting, uanset hvor i hierarkiet man er. Man får produkterne til en bestemt % lavere end udsalgsprisen, afhængigt af hvor meget man sælger. Så der er lige regler for alle. Dertil kommer så selve den pyramidisk opbyggede del - at jo mere succesfuldt, netværket under en bliver, desto større bonus får man fra firmaet - og det synes jeg er fair, fordi man har knoklet for at skaffe nye forhandlere, så det er lønnen for de timer, man har brugt på det. Men, hvis man får en komet under sig som selv laver et kæmpe netværk, så tjener man ikke bare penge på at være heldig at have en dygtig forhandler under sig, for dem der er under en må ikke overhale en i omsætning. Det synes jeg giver god mening, for man skal selv knokle for at kunne skumme fløden.

Min opfattelse af pyramidespil er i hvert fald, at nogen tjener penge på at lave ingenting, bare fordi de ligger øverst i hierarkiet ;) I øvrigt vil jeg henvise til forbrugerombudsmandens hjemmeside, hvis man er i tvivl om definitionerne ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider