|
|
| Hvor meget rider I? |
|
|
Hvor meget i rider andre, både om ugen og pr gang? Jeg rider med privatlærer 1 gang om ugen i en halv time og da jeg ikke selv har hest er det det. Dog har vi de sidste par gange fået lov til at låne hesten under min søns timer, så jeg rider 2x30 minutter.. Og jeg glæææder mig som et lille barn når jeg skal op og ride, og ville gerne ride noget mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2x4 pr. uge min. |
|
|
Jeg rider som minimum 2 heste 4 dage i ugen. De bliver redet mellem 30-60 min hver. 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne *** Impossible as they may seem You've got to fight for every dream 'Cause who's to know which one you let go Would have made you complete ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning... |
|
|
Jeg rider 1 hest 5 gange om ugen i ca. 40-50 min pr. gang. (Skiftevis dressur og tur:))
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er lidt op og ned |
|
|
Vi har 3 heste som skal holdes i gang, og de rides og køres. På denne årstid er kørslen henlagt til weekenderne, og jeg forsøger at ride 1-2 heste dagligt, så de bliver trænet på skift. Virkeligheden (som indebærer fuldtidsjob, foreningsarbejde, husførelse og meget andet godt) indhenter mig dog ofte, så mange aftener når jeg kun én hest  Det gør heller ikke så meget, de har ingen skade af at blive droslet lidt ned i vinterperioden - vi stiller så blot det færre krav til deres formåen. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning pr. gang pr. uge |
|
|
Før jeg fik solgt min hest, red jeg 5-6 gange i ugen. Det var spring 1 gang, og tur en 4-5 gange og så tur en gang i mellem Alt sammen mellem 30-60 min. pr. gang, dog flere gange til 60 min. pr. gang end 30 min. pr. gang. Nu er det forskelligt. I denne uge f.eks. red jeg én hest i går i dressur i 60 min. i dag og i morgen skal jeg så ride 2, det bliver nok også 60 min. pr. hest. Torsdag skal jeg så ikke ride, og heller ikke fredag, og så lørdag og søndag skal jeg nok også ride 2 heste a ca. 30 min. hver regner jeg med (også dressur).
Dét du gør bliver du bedre til! Så øv dig hver dag, i dét du gerne vil blive bedre til. Øvelse gør mester 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt det jeg kan... |
|
|
Jeg rider 5-6 gange om ugen, fra ½ time til 1½time, alt efter hvad jeg laver med hesten. Har kun en hest. Undervisning hver 14 dag, sådan ca. ½ enetime i dressur. Jeg rider primært dressur, men satser altid på at komme i skoven mindst 1 gang om ugen. Det er året rundt, uanset vejret, dog stopper skovturene , hvis der kommer is på skovvejne.
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lige nu er det efter vejret. Men jeg prøver at ride mindst 2 gange om ugen. Jeg rider for det meste ture, og de kan varriere i længde alt efter vind og vejr og humør. Men er vejret godt og solen fremme, så bliver det gerne nogle længere ture end hvis jeg lige skal ud mellem bygerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Hver dag næsten, ellers mindst 4 dage. Enten tur på min. ½ time - 2 timer. Ellers dressur på ½-1 time.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til jeg blir blå i hovedet |
|
|
Jeg har rigeligt at ride på. 1 stk Dejó som oftest arbejder 13 ud af 14 dage. Tiden er meget forskellig, og ofte er han i arbejde to gange daglig. Dertil kommer alle de andre: 3 stk tamme rideheste hhv. 13, 8 & 7 år (læs ridbare og pålidelige) 1 stk 6 års ridelig pony 1 stk uuddannet, men tilsyneladende flink 4 års spøgelse (min nye hest som endnu ikke er præsenteret for HN) 2 stk 3 års tilridningsheste, den ene lidt flinkere end den anden. 1 stk 7 års ikke tam tilridningspony, som ser ud som om man har @!#$ på fingrene når man vil røre ved den der er rigeligt at gå i gang med... Og det tager tid
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó Don't let your dreams just be dreams. Powered by Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou HERI - Ll. Haspeholm hestefoder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op Vicky.. |
|
|
... jeg håber ikke at du skal have energi til alt det efter en 8 timers arbejdsdag  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slet ikke |
|
|
Lige pt rider jeg ikke, da jeg fik vores 2 barn for knap 3 uger siden. Har 2 heste herhjemme i løsdrift. Regner med at skal igang på mandag med at ride, har været ude og hygge med dem de sidste par dage og savner at ride tur. Normalt rider jeg tur cirka 3 til 4 gange om ugen, hvor lang tid er meget forskelligt, alt lige fra 15 minutter til 2 timers skridtture 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstikkeren,, |
|
|
rider 1 gang i måneden ca og det er selvfølgelig ikke hårdt for hverken hest eller jeg.. Det er stille skridt i den nærliggende skov.. Med husistandsættelse, fuldtidsarbejde, husholdning og den daglige pasning af stald, gør at jeg har neddroslet ridningen total..
Prima hø i minibig sælges Befinder sig i 7330, Brande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Varierer |
|
|
Hej, Jeg forsøger at ride 5 gange i ugen hele året. Nogle uger bliver det til lidt mere, andre uger lidt mindre. Når jeg træner på bane, rider jeg mellem 15 og 45 minutter, afhængig af, hvad jeg træner (hvor hårdt det er eller hvor meget koncentration det kræver), hestens form og tilstand (har nogle gange problemer, så skal skånes i perioder) og afhængig af, hvor godt det går - stopper altid, mens det går bedst  Når jeg rider tur, er det mellem 45 min. og 2 timer, afhængig af lys, vejr, tid, hestens form m.v. Mest et godt skridttempo, lidt trav, når og hvis bunden er til det, af og til noget klatring eller en galop. Hun er en dame med svingende tilstand, så udfordringerne afhænger af, hvordan formen er. MVH Jette
Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det! Men jeg synes også, at... Rigtige piger rider military!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har desværre mistet.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
12-11-2013 16:05 |
|
Min dejlige ridehest, måtte jeg desværre aflive for nogle måneder siden, så ridningen er på lavt blus, da jeg deles med min datter om den gamle ridehest. Når hun kommer rigtigt igang med sin nye hest, overtager jeg selv alt ridningen af min gamle hest.
IMC nu med ny PROP. SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|