|
|
| Hvad snacker i? |
|
|
Hej derude. jeg har brug for lidt inspiration! Sagen er den at jeg kæmper en konstant kamp med min krop. Efter to fødsler vil den gerne tage på, bare ved at kigge på brød og alt andet der ligger i kategorien derover i no go food. men jeg har tabt mig ned på de ønskede kilo, (-30 kg ) som i perioder måske i virkeligheden er et par kilo for lidt, men det passer mig fint, for så kan jeg tillade mig ikke at træne nogle dage og spise popcorn i biografen osv. Men - jeg er gået død i mellem måltider og hurtige snacks - jeg er træt sf nødder i alle afskygninger, jeg synes skyr er træls at spise og, knækbrød med noget magert bliver også lidt kedeligt hvis ikke der kommer lidt variationer imellem. Så lad mig høre jer - hvad snacker i? Gerne noget der der ikke skal forberedes og ikke koster en formue - jeg starter snart på job igen, og det er ikke et arbejde hvor man altid lige kan træde tilside og lave noget man kan spise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mellemmåltider |
|
|
Gulerødder - dem bliver jeg vist aldrig træt af  Jeg ved ikke hvordan din vægt har det med knækbrød, men Wasas med kanel er for mig ligeså godt som en småkage. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg eeeelsker en banan skåret i halvtykke skiver, en klat peanutbutter på en skive og så en skive over. Det er bare mums  Eller riskiks uden salt med peanutbutter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Gulerødder, rosiner, dadler, svesker, saltstænger, frugt, musibarer også en rugbrød med evt. ost er de snacks jeg ofte får.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har....... |
|
|
Jeg har købt de der frugtposer man skal puste i og så vakum pakker de din frugt. Så har jeg skive skåret frugt som jeg kan sidde og hapse i arbejdstiden. Har som regel æbler, pærer, gulerødder, vindruer og nødder med. Men ellers er mellem måltiderne også et stort problem for mig - især fordi vi på mit arbejde får meget tidligt frokost, og så er der utrolig lang tid til aftensmaden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Jeg ved godt du nævnte at brød ikke duer, men i den Kvickly jeg bruger kan man få såkaldte rugbrødschips i bageren. Det er rugbrøds der er skåret i små firkanter, som er HELT sprøde og hårde. Som så har noget olie og salt på sig. Jeg hader normalt rugbrøds, men i den form kan jeg sagtens spise det og også gerne som snack.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Hytteost snack.. den der lille portion hytteost man kan købe med nødder og tranebær. Og min ynglings dessert, æblemos med hytteost. muuuuums. Ellers spiser jeg agurker, gullerødder er for "sprøde" for mig. Jeg snacker helst ikke på noget der er mere end 50 kal. pr. 100g. og undgå at snacke mere end 200 g. af gangen. Knækbrød, bananer o.l. er no go for mig, det er den slags snacks man tror er "gode", men pludselig har man spist 3 "uskyldige" bananer mellem måltider og bom, der fløj kalorie indtaget i sky.
For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
A38 med forskellige frugt tern i evt et drys kanel over. Jeg elsker det, minder meget om frugtsalat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Granatæble er godt. Med masser antioxidanter og så smager det godt, sødt og friskt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mørk chokolade |
|
|
Mørk chokolade er en god snack til sidst på dagen. derudover spiser jeg mange gulerødder. Og så en masse slik, men det kan du jo ikke bruge til så meget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| h,kjhmb.kjhb,jk |
|
|
Der er al for meget frugtsukker i al det frugt og gulerødder, spis hellere grønt.. Jeg har næsten altid peberfrugter med som er skåret ud. Ellers står den på cheasy yoghurt med isis musli. Men generalt spiser jeg mange proteiner til hovedmåltiderne og er dejlig mæt hver dag og vægten daler stille og roligt.. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden vinkel |
|
|
Jeg snacker ikke - hvis 'snack' betyder 'mellemmåltid'. Jeg ved godt, det ikke er det du spørger til, men jeg tænkte alligevel at jeg ville komme med en anden vinkel  Jeg spiser, når jeg er sulten, og til jeg ikke er sulten mere. Det bliver typisk til 3-4 måltider på en dag. Mellem måltiderne spiser jeg ikke, jeg har ikke trang eller cravings. Mine måltider nyder jeg i fulde drag. Det kan kun lade sig gøre, fordi jeg spiser mad, der ikke sender mit blodsukker på rutsjeture. Jeg er derfor ikke nødt til hele tiden at 'fylde på'. Jeg spiser lchf/palæo. Hvis jeg tager noget mellem måltiderne, er det som 'slik' - og så er nødder gode. Det kan lade sig gøre, fordi jeg ikke har den snack som en del af mit faste madritual - for du har helt ret, så blir man jo træt af det  Når jeg læser det her indlæg lyder det helt vildt frelst... det ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved Kan kun sige at jeg tidligere har spist som danskerne gør flest, og prøvet at spise sundt osv, men først da jeg lagde det hele drastisk om - inkl spisemønstre - skete der for alvor noget. For mig var det ikke så meget vægt, mere helbred generelt. Og der skete sgu mirakler.  Held og lykke I PS. For lige at svare på dit faktiske spørgsmål: Hjemmebagte palæoboller med f.eks. revet græskar/squash i, HUSK, sesam, hørfrø, solsikke, æg - er bløde og gode. Bruger du mandelmel, bliver de også søde. Superlækre. Men ikke til hverdagsbrug.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Soyamandler |
|
|
Jeg er en stor fan af soyamandler - opskriften får du her: Soya hældes over mandlerne til det lige dækker (brug evt en skål eller et par fryseposer) og sættes i køleskab natten over. Bages i en bradepande ved 180 grader i ca 20 min. Mums filibaba! 
Mvh. Lea If horseback riding was easy, it'd be called football.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Hvem der bare havde så meget viljestyrke!!!!  Jeg går på barsel og må blnkt erkende, at jeg på min daglige lange gåtur næsten altid formår at svinge forbi bageren  Jeg er en sucker for kage og chokolade. Det der med at sende mig alene ud for at handle ender også altid i chokolade! Heldigvis er min mand lige så slem  .....og så kan jeg bare ikke forstå at de sidste 4 graviditetskilo ikke smutter 
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
13-11-2013 09:04 |
|
Såvidt muligt så spiser jeg slet ikke mellem måltiderne - med en hofte i totalt ro er det ikke nemt at forbrænde ret meget. Så mine "snacks" er isvand med citron eller en kop te  De rugbrøds"chips" som en beskriver er helt fantastiske, men jeg mistænker dem for at være ret fedtede.. En snack med få kalorier er, hvis du kan finde wasabi ærter - det skal være ærter og ikke peaunuts (en kæmpe forskel i kalorier). De kan oftest kun findes i asiatiske købmandsbutikker. Jeg glæder mig til at komme i min kajak, starte noget forbrænding og kunne spise en burger igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rå grønsager i stykker - størrelse efter behag. Peber, brocoli, gulerødder, squash og især blomkål 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg snacker på: - nødder i alle former og størrelser, jeg elsker dem og bliver aldrig trætte af dem. Køber dem når de er på tilbud - knækbrød med et tyndt lag smør og så en skive ost... Nøøøj det er godt, der er tilbud på knækbrød i Netto til 10 kr, sådan en pakke holder længe - Bananer. De er bedre end andet frugt synes jeg, da de mætter. Frugt med meget sukker, fx æbler, giver mig hul i maven og gør mig mere sulten end jeg var før, så det bruger jeg ikke som snack - Gulerødder. Igen, tilbud på 1 kg øko gulerødder i Netto her for lidt siden, sådan en pose holder evigt
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Saltmandler og grønkålschips - sidstnævnte kræver dog mere forberedelse, men jeg tror også sagtens at de kan spises dagen efter ..
Gitte Kirstine "Give a girl the right shoes, an she can conquer the world." Marilyn Monroe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snacks |
|
|
Hvad gør man når man slet ikke tåler nødder...?? Er slet ikke i tvivl om, at de er supersunde OG mætter - mine børn får dem: især mandler. Men selv tåler jeg dem desværre ikke... Jeg bilder mig ind, at mine "snacks" er ok sunde; men måske I er uenige? Jeg spiser: Div morgenmadsprodukter UDEN mælk; fx havrefras eller cornflakes. Rugbrød med figenpålæg UDEN smør på brødet. Smothie med frosne jordbær (fra haven), lidt skummetmælk og ISOlight proteinpulver m vanilliesmag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snacks |
|
|
DortheL, jeg ville bekymre mig mere om sukkerindholdet end om mælken, som kan være skummetmælk, hvis du er fedtforskrækket. Prøv at læse varedeklarationen på cornflakes eller figenpålæg, der er alså en ufattelig mængde sukker i. Og det gør dig faktisk mere sulten efter et stykke tid. Jeg ville hellere spise noget proteinrigt uden sukker eller frugt, f.eks. skyr eller et stykke grovknækbrød med ost. Det viser sig tit at fedt (som i smør) mætter langt bedre og længere end diverse sukkerprodukter og frugt. Og jeg er faktisk ikke hoppet med på palæo/lchf-bølgen, men har ikke den store sukkertrang eller det store snack-behov. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Når jeg snacker så er det nødder og så oliven  Jeg elsker oliven, men her i Haderslev at det svært at skaffe gode marinerede oliven, så jeg marinerer selv. Køber de store grønne oliven i glas i Aldi: Helst med mandler eller hvidløg. Hælder vandet fra. Laver en marinade af Ekstrajomfru olivenolie med knuste hvidløg og tørret chilier.Så for oliven lige et gok, så de kan optage marinaden bedre. Jeg er oxo vild med sorte saltede soltørret oliven. De kan engang i mellem, hvis man er heldig findes i Tiger. Når jeg en sjælden gang er i Kbh så har jeg mine faste olivenpushere, og køber gerne et par kilo blandede oliven med hjem.
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)
I believe in dragons, good men and other fantacy creatures Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bananis |
|
|
Jeg fryser stykker af banan ned, som jeg så kan tage frem og lave til is, når jeg er lækkersulten. De frosne bananer blendes bare i en foodprocessor til de har samme konsistens som is, så er de klar. Man kan sagtens smide andre frosne bær i for smagsvariation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
DortheL: Når ikke du tåler nødder, hvad så med at snacke gulerødder skåret i mundrette bidder? Det giver en følelse af du får "noget", for mig er det ligesom at spise slik at spise små udskårede gulerødder 
Du kan også tage lidt rosiner? Ca. 10 gram, hvilket jo egentligt en en del - de har den samme sødme som nødderne 
ved ikke hvordan du har det med knækbrød? Men der kunne du jo også tage et stykke groft med enten fedtfattigt pålæg el. mager ost?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Havrefras ville jeg ikke være så bekymret for at snacke (selvfølgelig i begrænsede mængder). Det er nemlig en af de meget få morgenmadsprodukter som bærer både nøglehuls og fuldkornsmærket, hvilket betyder at det har et lavt indhold af sukker og salt. Det er også det produkt der står på morgenbordet her hjemme, for da jeg startede på kur for ikke så længe siden, var jeg ved at regne på kalorieindtaget havrefras vs. havregrød og fandt ud af, at 3dl havrefras med 2 dl skummetmælk giver det samme som 1 dl havregryn med 2 dl vand og 1 tsk sukker, og så foretrækker jeg altså havrefrasserne. Men ellers så snacker jeg mest æbler, appelsiner, meloner og nogle gange en castus frugtstang og skal det være ekstra godt popcorn lavet på den gode gammeldags måde i en gryde, utroligt så fedtfattige de så er, 1 tsk olie, 1 dl majscorn og 2 tsk salt, sådan en grydefuld deles jo så med resten af familien 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Rugbrødschips = kartofelchips |
|
|
Forbrugerrådet har netop offentliggjort deres test af rugbrødschips i 'Tænk'. Artiklens overskriften er: Flyder i fedt, syder i salt. Konklusionen er at forbrugerrådet ikke kan anbefale nogen af de testede rugbrødschips som andet end chips.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|