Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lækkert tilbehør
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 18:56

Jeg får en rigtig god veninde på besøg imorgen aften til lørdag, og i den anledning skal vi have lidt lækkert mad og en flaske vin (eller to...) Umiddelbart regner jeg med at købe et par entrecote bøffer eller lign, men jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget lækkert tilbehør.

Jeg plejer at lave sovs og så en salat med speltkerner, granatæble, sugarsnaps, æble og blandet salat. Men det lavede jeg sidste weekend. Så hvad nu?

Dessert bliver nok en omgang vafler med blende frosnebær med sukker og en sjat fløde + en kop kaffe og en baily.

Så: Nogen gode ideer til tilbehør til et stykke lækkert kød?! :)

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 19:03

Hvad med stegte kartoffelskiver på panden og så evt favorit sovs fra Jensens til? (Den smager altså godt. mm mm)

Der udover nogle fluts - evt hvidløgs. - Samt nogle stegte rodfrugter (også på manden eller du kan smide dem i ovnen)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 19:42

Salat med pære, valnødder og bacon... Tip gi den gas med den dressing, den kan godt klare mere...;o)

Sælges:

2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe

1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx)

Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe

0
0
Svar på denne tråd

He he he...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 19:53

..jeg synes Sandras forslag med at stete rodfrugter på manden lyder særdeles spændende...

Jeg laver ind imellem bønner, asparges og minimajs i små stakke med bacon rullet om og så i ovnen, det er altid et hit.

Bailey er - et lille stykke vidunder med pels og 4 ben og det mest bedårende frække fjæs man kan tænke sig!

Min Tyske Pinscher...selvfølgelig...

8
0
Svar på denne tråd

Tomatsalat
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 19:53

Med tomat, basilikumblade, oliven, feta/mozerella (afhængig af hvad man er til) og skalotteløg (de egner sig bedre til at spise rå end alm løg) + olivenolie og balsamico eddike

Alternativt kan oliven og løg tilsættes ovnbagte kartofler efter halvdelen af tildberedningstiden, og så feta i lige inden servering (bliver varm og blød, men smelter ikke helt) + masser af tørret oregano og basilikum

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløgsbønner
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:24

Hej:-)

kan se at du også kan lide bønner... Elsker denne nemme bønneret:)

Brun en klat lurpak i en gryde og tilsæt derefter en passende portion bønner(helst friske - dog kan frysebønner godt anvendes)... Lad dem stå til de (næsten) har den konsistens du ønsker...

Hak eller pres derefter ønsket mængde hvidløg udover bønnerne(synes ikke at man her behøver at være fedtet;))... Vend bønner og hvidløg i smørret i 2-3 min.(pas på at alting ikke bliver mørkere end ønsket)...

tages derefter af blusset, drysses med groft salt og er klar til servering!

bon appetit!

Mette

Mette <3

1
0
Svar på denne tråd

Èn af mine...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 17:08

Favoritter, er den her:

www.arla.dk/opskrifter/ Kartoffelroulade/

- Spar ikke på salt/persillen og så en god rødvinssauce til. Mmm mums...

Og så evt. en god avocadosalat til:

Avocado

Hjertesalat der bare rives groft fra hinanden

Æblestykker

Revet Grana ost

Ristede pinjekerner

Hilsen

Louise - Indehaver af Rondo Quintus <3

1
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 20:12

Haha ups - stegte rodfrugter på Panden da :D

Men altså, steg i nogle rodfrugter på manden også, jeg er sikker på det bliver fantastisk haha :D

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider