Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Problemer med nem-id (arbejde)
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 11:31

Nu spørger jeg herinde da vores it-afdeling åbenbart ikke kan hjælpe.

Min digitale signatur udløb og jeg skulle derfor have en nem-id.

Ingen problemer, andet end at de rettigheder jeg tidligere har haft er pist forsvundet. Nogen af rettigheder har jeg fået igen via virk.dk, men f.eks SKAT kan jeg ikke få adgang til.

Når jeg spørger vores IT-afdeling påstår de at de ikke tildeler rettigheder, så jeg står på bar bund hvad jeg skal gøre nu.

Nogen som evt. kan hjælpe hvad jeg kan gøre?

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Nem id
Forfatter: 
Dato:  30-10-2013 18:05

Der er jo en eller anden på din arbejdsplads der er administrator på virk og hvad der ellers er!! Find ham/hende.

vi har fået en nem id nøgle tror jeg det hedder, så vi stadig bare skal skrive en kode, som med digital signatur..

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 00:10

Det er ikke din IT-afd. der står for at udstede NemID Men Nets.

Prøv at kikke på https://www.nets-danid.dk/ og se om der ikke er en klokke der ringer?

Ellers har de en utrolig hjælpsom support afdeling derinde der kan hjælpe dig. :-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd

RID-nr
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 08:41

Jeg har fået en forklaring hvad der er gået galt, og det er ikke fra min IT-afdeling jeg har fået forklaringen, da de åbenbart ikke selv vidste det.

Til den digitale signatur er der tilknyttet en RID-nr, dette RID-nr er sat op til mine rettigheder, da jeg så fik nem-id fik jeg et nyt RID-nr hvor der så ikke var nogen rettigheder til.

Så det skulle være it-afdelingen som skulle konverterer den digitale signatur så jeg kunne have beholdt samme RID-nr.

Hilsen Helle

2
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 10:27

Aha, det er nok fordi du er skiftet fra Digital Signatur til NemID så.

Når signaturen fornyes forbliver RID-nummeret det samme, dermed kan virksomheden bevare identifikation og historik. Det er nok det som din IT-afd. har forholdt sig til. (dumme brugere ;-) ) He he...

Det er ikke altid til at gennemskue den slags når det er "ude af huset" og man ikke selv har designet systemet i IT-afd. De er jo lige så meget "brugere" som du er selv. :-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Nu nåede du selv at få svar...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 10:37

.. ellers ville jeg have skrevet det samme :)

Jeg har for ganske nylig fået opdateret min digitale signatur (for anden gang i tidens løb), og hver gang har jeg givet vor IT-afdeling en USB-nøgle med en kopi af den gamle signatur, så de kan sørge for at alle rettigheder er de samme. Det burde din IT-afdeling nok have vidst, synes jeg.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

digital
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 12:58

Sif, jeg synes også at It-afdelingen burde vide at det ikke "bare" er at bestille en ny.

Men nu ved de det, og så får jeg at se i næste uge hvad de har tænkt sig at gøre ved det.

Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider