Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Glemte at tænke mig om
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 12:33

Ja, jeg glemte vidst hovedet da jeg var ude at købe ind til weekenden. I fjernsynet havde jeg set en ret med fasanbryst i ovnen med græskar og porre, men fasan var jo ikke lige til at opstøve så jeg kom hjem med 1200 (!!!) g andebryst i stedet.

Hvor lang tid tager det liiiige at stege SÅ meget i ovnen, eller kan man dele det på en eller anden (and-en hahaha!) måde, så den kan blive færdig på 30-45 min.?

Hvis jeg nu skærer det op, kan man så lave noget andet end ovn med den anden halvdel? En suppe ville jo formidabel (men andre bud er velkomne), men jeg ved simpelthen ikke hvor meget skrog der er inde i den klump jeg købte mens mit hoved åbenbare stadig lå hjemme i sengen.

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 16:02

Når jeg laver kylling så er det en hel kylling på 1600 g i römertof og det tager 2 timer, hvor den kommer i kold ovn på 125 g den første 1½ time og herefter ½ time på 175 g varmluft. Mine forældre gjorde det i går på omkring en time - de startede blot på 180 g :)

0
0
Svar på denne tråd

Deljigt tak!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 16:55

Ok tak for svar. Jeg smider hele dyret ind på 180 og ser om ikke den bliver klar på en times tid. Ejer ikke en rømer, men håber den får lidt saft fra grøntsagerne (som jeg lægger ved efter en ½ halv time, tror jeg.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Tak for mad
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 19:24

Tak for mad til Chris97

Det blev faktisk udemærket. Andebrystet endte med at få 1 time og ca. 20 min, men så var det også godt gennemstegt, men enormt saftigt, og ikke så fedt som min stakkels kæreste havde frygtet. Jeg satser på rester imorgen, hvor jeg ikke har alverdens tid, og pekingsuppe af skroget tirsdag, hvor jeg har tid til at skære de sidste rester af.

MUMS det bliver godt, men så har jeg også lovet loverboy, at vi ikke skal have and igen før jul, som vi ikke holder sammen, så der er en chance for, at han går fri.

Tusind tak for rådgivning Chris97

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 07:22

Hvordan kan du købe 1 andebryst med skrog på 1,2 kg?????? Det lyder da mere i kalkunstørrelse.

Bare nysgerrighed herfra ;)

Mvh. Sanne

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 07:34

Godt at høre der kom mad ud af det :D Jeg elsker sådan en fugl i ovnen, efterhånden får vi det hver uge - også får hunden den sky der ligger i bunden af römertophen (ellers vil han ikke spise op ;)).

Godt det lykkedes :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 10:38

LP-mor (Sanne): Jeg tror det er en andebryst-steg (jeg har selv sådan en fætter til at ligge i fryseren) :)

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider