Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

købers forventning i forhold til pris
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 07:25

Synes det er lidt sjovt at læse, hvad køber forventer at en hest/pony skal kunne og så især i forhold til det de vil gi, har også snakket med et par stykker. Mange virker til at de forventer, at de kan få en super velredet hest/pony som gerne har resultater og ingen ting fejler for under 10000.

Jeg personligt synes det er urealistisk, hvis jeg skulle kigge på hest, at forvente jeg kunne få en som havde gode resultater og så samtidig ikke fejlede noget til den pris.

Jeg ved godt, man siger det er købers marked, men kvalitets dyr koster jo lidt mere end dem, som har diverese skader eller umuligheder.

Den mest urealistisk var nok en som jeg snakkede med, hun havde en veninde som var på udkig efter en konkurrence hest, og den måtte ikke fejle noget, men hun ville ikke gi mere end 5000 for en stor hest, og så skulle hun kunne starte la eller højer i morgen.

Er priserne virkelig blevet så lave, at køber kan få det til den pris, eller synes i lige som mig at mange er urealistiske.

hilsen helen

Skøn 1'er springpony sælges, god lærepony og meget reel, skriv pb for flere oplysninger.

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 07:52

Så lave er priserne alligevel ikke blevet.... Og der er stadig mange, der også betaler det hesten koster. Samtidig vil jeg ikke sige mig fri for selv gerne vil finde en god hest til billige penge;-) (ca30000 kr) til gengæld må den gerne være rå, og jeg kunne ikke drømme om at ulejlige sælger med at komme og kigge uden først at være sikker på at hestens kan købes indenfor mit budget. At afgive et bud på en hest er ok, hvis sælger ikkehar sagt at prisen er fast, men skambud synes jeg er flabet.

5
0
Svar på denne tråd

Har der ikkke altid været
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 08:14

urealistiske købere?

Jeg synes an få meget mere hest for 25.000.- end man gjorde for 8-10 år siden.

Men 5000.- får man stadig ikke raske og velredne heste for, med mindre men kender en der bare vil have at det er dig der skal have hesten, men så afspejler prisen heller ikke markedet :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Det er frækt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 08:22

Det er direkte flabet...eller måske blot uvidenhed at byde så lavt. Pris og kvalitet hænger som oftes sammen...eller ligger i nogenlunde prisniveau.

Jeg synes mange har et urealistisk syn på tingenes pris- om det så gælder pris og forventninger på køb af hest eller på f.eks. part. Det med part har jeg selv oplevet, og hvor bliver jeg overrasket når jeg går parts annoncerne igennem for at se om der kunne være en relevant rytter til mine heste. De fleste opstår, at de rider høje niveauer, og derfor kræver en tilsvarende hest, at der skal være ridehus, mulighed for at låne trailer, og modtage undervisning- det hele skal blot være gratis og uden stald arbejde.

Ja, jeg er rystet.......

5
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 10:53

Det samme går vel den anden vej, at en del sælgere tror det er guld de sælger? ;)

Jeg forstår ikke de sælgere der blot skriver "byd" - og selvom man spørger direkte er prisen nærmest ikke til at hive ud af dem.

Det ville være rart blot at kende pris lejet, så man havde noget at forholde sig til.

Ingen grund til at spilde hinandens tid, om man er milevidt fra hinanden prismæssigt.

Vi har kigget på heste i mange forskellige prisklasser, men må indrømme jeg snart har erfaret at de dyrere heste har lige så mange lig i lasten eller er behæftede med fejl som de billigere heste er.

Enten er sælger ikke klar over fejlene, men de dukker så op i handelsundersøgelser, eller sælger direkte holder oplysninger tilbage, som så takket være Google, kommer frem i lyset når sælger konfronteres.

Ikke at det ændrer prisen i annoncen, de håber vel blot på at en anden køber ikke gør sig samme ulejlighed.

Markedet er nok blot lige så "speget" som det altid har været.

Helt og aldeles hesteløs....

4
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 12:30

rart at se jeg ikke er den eneste der synes købers forventninger kan være urealistiske,

Janni jeg vil give dig ret der er også mange sælger som er urealistiske,og kender kun alt for godt det med at sælger skriver byd, og når man så kommer med et bud, så vil de have en meget højere pris, så havde det været nemmere at skrive det fra starten af.

Jeg har det sådan at alt efter hvad prisen er, lad os nu sige 25000 så synes jeg at et bud på mellem 1000 og 5000 under er acceptabelt, mens kommer der bud hvor de forventer afslag på over 10000 så synes jeg ikke de er realistiske.

hilsen helen

Skøn 1'er springpony sælges, god lærepony og meget reel, skriv pb for flere oplysninger.

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

1
0
Svar på denne tråd

billige heste
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 17:13

jeg købte selv min Pony for under 10.000 kr. og den er sund og rask som en havørn, men velredet det var hun ikke :P

og det vidste jeg godt. men jeg købte hende også med henblik på at ride op.

at hun så havde noget alder på var faktisk meget rart, hun var 12 da jeg købte hende.

og det er denne put der er tale om

Billede

Billede

billede 1 er første gang jeg rider hende, hjemme.

billede 2 er fra sidste efterår.

jeg tror vidst snart jeg skal ha' taget billeder af ponydyret igen! :D

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo lidt sjovt....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 20:40

Det er jo lidt sjovt,at når man er køber vil man gerne gøre et godt og billigt køb. Og når man er sælger vil man helst have mest muligt ud af salget :-)

Lige med heste så bliver det endnu mere besværligt, for nu er vi også ude i smag og behag, både af type, gang og eksteriør/ interiør.

Og det den ene rytter synes er en dejlig ridehest, synes en anden er helt forkert.

Og så er vi også ude i, "jeg har købt en billig hest, og se nu hvilket vidunder ".

Jeg kan da fx vise billed af ham her, som har kostet 8000 kr

Billede

Billede

Billede

Men sandheden er jo så, at han er købt som 1 års hingsteplag uden papirer, og lignede noget det var knap så kønt - og så er 8000 kr jo lige pludselig en helt fair pris.

Så man kan sige, at hvis jeg går rundt og fortæller om min 8000 kr's hest, uden at fortælle at det var hans "plag-pris", så kan jeg da godt forstå, at andre synes at så burde 10-12.000 kr være fint for at finde en god LA hest.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at man kan finde udemærkede billige heste til 10-15.000 kr, men de er ALLE billige af en grund ! Du får ikke en super LA hest forærende, men du kan få en som skal genoptrænes, som har nogle issues med i form af problemer i ridning/håndtering, som ikke er blevet holdt fodermæssigt ect.

"Håndværker-tilbud" kan blive rigtig udemærkede heste - men det kræver at deres "problem" kan håndteres korrekt af deres nye ejer/rytter, samt at de ikke har sygdomme ind over.

Men ingen forærer guld væk.

Mvh Charlotte

4
0
Svar på denne tråd

latterlige forventninger
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 08:30

Jeg finder det underholdende, at sidde og læse "hest købes" annoncerne... der er virkelig nogen mennesker derude, der er blottet for al realitetssans! Gangarter langt over middel og med potentiale til grand prix, helt rene i røntgen, glansbillede smukke, over 170 og helst efter totillas eller schufro... kan den vaske op og støvsuge også, er det bare et plus... pris...mellem 10 og 20000,-

altså helt ærlig, jeg bliver fanme helt sur nogen gange....hvad fanden tror folk det koster at lave dem?

9
0
Svar på denne tråd

Jeg er helt med
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 11:44

på, at begge parter skal have en hvis portion realitetssans.

Men jeg må indrømme, at jeg havde en købs annonce i dengang jeg ledte efter hest, som var lidt flabet.

Jeg stod i en situation, hvor jeg igennem netværk, fik tilbudt en del rigtig fine heste til nogle RIGTIG gode priser. Men ingen af dem, følte jeg var min kommende soulmate. -Dog var jeg lidt varm på den ene, så den holdte jeg lidt hen.

For at udvide mit søgerum lidt, lavede jeg en annonce herinde med nogle basis krav, min 3 år gammel, forventet stang minimum 165 cm. fornuftig i hovedet. Gangarter over middel. Kendt dressur afstamning, etc etc...

OG til en max pris på 30.000 kr som de andre lå under.

Hvis jeg husker korrekt, så var der vist lidt flere krav.

Jeg endte faktisk med en del tilbud den vej, på nogle rigtig fine heste, og købte en af dem!

Så jo, måske det er frækt, men man kan jo bare lade være med at kigge på dem, hvis de ikke henvender sig til en?

Jeg forventede ikke at få noget ud af de annoncer, men omvendt vidste jeg at en del avlere stod og skulle rense ud i hesteholdet, så måske der var noget den vej.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 12:56

Tine

Det er da ikke frækt? det er da sådan meget normalt det er frækt at søge en dressur hest på min. la, sund og rask , kendt afstamning til max 10.000

Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

Har nu fået helpart på den skønneste og mest vidunderlige hoppe :) <3

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

0
0
Svar på denne tråd

Købere stiller
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 17:30

kun sådanne forventninger hvis sælgere tillader det.

Alle fortjener en de kan forkæle bare lidt....

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

støvsuge og vaske op....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 20:23

hvis den kan støvsuge og vaske op giver jeg gerne 25000 ;)

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

2
0
Svar på denne tråd

Hvorfor nu det
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 09:03

Lea L/ Du kan få en udemærket Miele til under det halve.

www.pricerunner.dk/sp/miele- opvaskemaskine.html

Priser på heste hænger sjældent sammen med, hvad man får for pengene.

Har man en god hest som sættes for billigt, så er der garanteret noget i vejen med den. .

Sættes den til en fair og rimelig pris, ja, så er den bare for dyr . (Men det er alle heste som man ikke har råd til! )

Så er det bedre at finde en sølle misrøgtet krikke og få den gratis eller billigt og hælde en formue i den i et forsøg på at få den rask, røre og ridelig.... .

Janni har ret i, at sælger ikke altid skeler til OM hesten er det værd når den prissættes.

Jeg har så også hørt at det er dovenskab, at forlange for lidt... men det er jo heller ikke alle der reelt véd hvad det betyder at pris og kvalitet hænger sammen...!

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

0
0
Svar på denne tråd

Se min pony
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 10:57

Jeg har en kat1 NF hoppe til salg, hun er kåret med bronze madalje og har fået sit R i DSP..

Hun er ikke officielt til salg men, jeg svarer nogle gange på købs annoncer..

Der er bla. være nogle ud at se hende, barnet havde redet 1½år og hun kunne faktisk ikke ret meget andet end at blive på ponyen og styre..

De havde set på næsten 100 ponyer, og vægtede gangarter meget højt..?

Min pony har 8 taller i alle gangarter..

Men da jeg spurgte efter, jamen var skal i bruge det til..?

Det kunne de ikke svare på, og heller ikke hvad der havde været problemet med ALLE de andre de havde set..

Jeg har indtryk af at folk shopper helt vildt, og netop tror de kan få en internationalt startet pony til tja 20,000kr..

Man tør næsten ikke sælge hest i dag, tænk nu hvis den slå en prut forkert..

Det er sgu ikke som da jeg var barn..!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er sygt hvad folk tror til tider
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 12:05

Ja, det er lige før, hesten skal skide guldæg...

Vi har samme problematik på brugtmarkedet for trailere. Gosh, der er mange, der tror de kan få guld for deres slidte, gamle trailere.

"Jammen det er bare lige".... nej det er det så ikke.

Trailere der er forfaldne tages overpris fra. Det er sgu billigere at tage til Tyskland og købe en ny der, trailer.

Tilbage til hestene, så er det urealistisk hvad mange (ikke alle) folk tror, de skal give for at få en god hest. Mange har ikke realistisk sans for det. Og det koster bare rigtigt meget. For når dyret kommer hjem, så skal man også sørge for foder, udstyr, pasning og diverse. Det koster bare kassen, skal man regne med.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider