Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Val Thorens ell Wagrain m børn?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 14:25

Hejsa

Vi kigger på skiferie i julen. Vi er to voksne som ikek har stået på ski en del år, så vi behøver ikek noget voldsomt avancerede/udfordrende pister og så mine to drenge på hhv 5 og 8(næsten 9 på det tidspunkt) som ikek har stået på ski før.

Vi er kommet frem til 2 lækre tilbud til hhv Val Thorens i Frankrig og så Wagrain i Østrig.

Er der nogen af jer som kender til områderne og kan fortælle om jeres erfaringer/meninger om stederne.

Det er umiddelbart de eneste steder som opfylder vores krav om nem transport (fly), hotel værelse m 2 soverum, ½ pension, julearrangement, dansk skiskole osv!

Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og WELSH MOUNTAIN!

0
0
Svar på denne tråd

Børnene
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 20:38

er nok ikke det største problem hvad terrænet angår Kender ikke Val Thorens, andet end at det er mere snesikkert end Wagrain, da det ligger betydeligt højere end Wagrain.

Wagrain har jeg været en del gange, og var og er et helt super sted, når man er begynder. Brede og flade løjper, når man kommer op i terrænet. Bor man i Wagrain,som er en rigtig hyggelig by, har man to muligheder når man vil op i terrænet. Grafenberg og Kirschboden, som vist kaldes noget andet nu om dage. Den sidste nedkørsel fra Grafenberg er nok ikke til begyndere, men så tager man bare gondolen ned. Og bor man i byen, tog og tager man bare bussen, hvis man ikke gider gå de 10 min. det tager at gå.

Første gang jeg var i Wagrain, og første gang jeg var på skiferie, boede vi netop neden for Kirshboden, hvor jeg kikkede imponeret op ad løjpen, og tænkte at DEN skulle jeg bare nedad inden ferien var slut... Samtidig fik jeg øje på nogle runde tallerkner, som i wire hang 4-5 meter oppe i luften. Jeg spurgte en af de garvede hvad det var, og fik at vide at det var børne løjpens træk....

What ?, man kan sku da ikke forlange at børn skal hænge der oppe i luften når de skal op igen, replicerede jeg..... , ja jeg blev klogere, og de griner endnu, mine medrejsende, og det er 25 år siden, og dagen efter susede jeg ned ad bakken.

Yderligere findes der massevis af spisesteder i terrænet, som ikke findes i Val Thorens.

Risikoen med Wagrain er, at der ikke er noget sne, selv sidst i December, da det ligger meget lavt. Snekanoner kan ha løst en del af problemet, siden jeg var der sidst.

Det er en hel del år siden, jeg var der, men dengang spiste man virkelig godt, til en rimelig pris i byen.

Sjovt hvis nogen husker - Hans i hullet -, og -skydebanen- på Grafenberg siden. Og hed det pandekagehuset på Kirshboden siden, over mod Flachauwinkel, hed det vist ?.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Val Thorens er UDPRÆGET
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 12:15

et "ungdoms-her-fester-vi-natten- igennem-sted" - der er MEGET larm og det er der de unge ta'r hen for at kombinere ski og druk....- dårlig cocktail.

Wagrain er SUPER til børn - tilslutter mig svanhorse's kommentarer - bortset fra at I ikke behøver at være bange for at der ikke er sne - de er flittige med snekanoner....muligt at ikke alle piste er åbne, men der er så rigeligt at vælge imellem alligevel. Kan KLART anbefales....

HAHA - jo svanhorse....jeg kender også Hans i hullet :)

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Valget er gjort...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 12:18

....vi har bestilt turen til Wagrain.

vi skal bo på hotel Kirchboden (tro det staves sådan), og ungerne er tilmeldt skiskole 5 dage a 2 timer pr dag. Så har vi stadig en stor del af dagen med dem samtidig med at de kan få lagt en go grund for skiløb!

Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og WELSH MOUNTAIN!

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider