er nok ikke det største problem hvad terrænet angår
Kender ikke Val Thorens, andet end at det er mere snesikkert end Wagrain, da det ligger betydeligt højere end Wagrain.
Wagrain har jeg været en del gange, og var og er et helt super sted, når man er begynder. Brede og flade løjper, når man kommer op i terrænet. Bor man i Wagrain,som er en rigtig hyggelig by, har man to muligheder når man vil op i terrænet. Grafenberg og Kirschboden, som vist kaldes noget andet nu om dage. Den sidste nedkørsel fra Grafenberg er nok ikke til begyndere, men så tager man bare gondolen ned. Og bor man i byen, tog og tager man bare bussen, hvis man ikke gider gå de 10 min. det tager at gå.
Første gang jeg var i Wagrain, og første gang jeg var på skiferie, boede vi netop neden for Kirshboden, hvor jeg kikkede imponeret op ad løjpen, og tænkte at DEN skulle jeg bare nedad inden ferien var slut... Samtidig fik jeg øje på nogle runde tallerkner, som i wire hang 4-5 meter oppe i luften. Jeg spurgte en af de garvede hvad det var, og fik at vide at det var børne løjpens træk....
What ?, man kan sku da ikke forlange at børn skal hænge der oppe i luften når de skal op igen, replicerede jeg.....
, ja jeg blev klogere, og de griner endnu, mine medrejsende, og det er 25 år siden, og dagen efter susede jeg ned ad bakken.
Yderligere findes der massevis af spisesteder i terrænet, som ikke findes i Val Thorens.
Risikoen med Wagrain er, at der ikke er noget sne, selv sidst i December, da det ligger meget lavt. Snekanoner kan ha løst en del af problemet, siden jeg var der sidst.
Det er en hel del år siden, jeg var der, men dengang spiste man virkelig godt, til en rimelig pris i byen.
Sjovt hvis nogen husker - Hans i hullet -, og -skydebanen- på Grafenberg siden. Og hed det pandekagehuset på Kirshboden siden, over mod Flachauwinkel, hed det vist ?.
mvh