Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Carsten Ganderup er død
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 11:02

Med venlig hilsen

Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

Storrammet hingsteføl efter Placido Domingo sælges. Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Hvil i fred
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 11:18

Carsten dette fortjente du bestemt ikke forstår ikke hvorfor du måtte tage den udvej :(

Engelsk beslagsmed søger arb. i dk www.absolutehoofcare.com

(har kunder i uk som den engelske landshold i polo, Prins William og Kates heste.)

Ta kontakt på websiden el PB.

2
0
Svar på denne tråd

trist..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 11:23

Trist men kommer ikke som en overraskelse.. når folk forsvinder i nedtrykt sindstildstand efter en grim konkurs så er det somregelt kun med et for øje..

besøgte manden for nogle år siden med vores DV erfa gruppe og må sige vi fik en på opleveren for hold nu op han havde mange heste og 3-4 rytter der red på samlebånd, de nåede hver 15-16 heste daglig.

Vi mødte Liwe star og så mærket på muren der viste 2,30 cm som var hans rekordt hatten af for den og alle hans flotte resultater på trods af hans lidt sjove ridestil.

Berit

Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.Bla. Temptation/Weltmeyer,Johnson/De Niro og Zack/Don Romantic

3
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 11:41

Mine forældre bor i nærheden af Stald Ganderup. Jeg brugte som barn/teenager timer og atter timer på ejendommen, hvor jeg hjalp lidt til, red og bare kiggede på og hyggede med de andre.

Carsten, du var en sjov fætter med "specielle" metoder - men du var også et rigtig sødt menneske. Jeg har som voksen fulgt med i dit liv gennem min fætter, som var en af dine rigtigt gode venner - og mange gange grint højt over dine skøre påfund.

Ingen har fortjent så hård en skæbne!!

Når jeg i eftermiddag skal ud til mine forældre med mine to drenge, vil jeg køre forbi dit tidligere hjem og sende dig et kæmpe smil og tak for en masse oplevelser.

Mor, pædagog og folkeskolelærer

- men desværre uden Athene hest

13
0
Svar på denne tråd

Liwe Star
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 12:00

Bor nu i Norge og lever i bedste levgående det er bekendte af mig som ejer ham dejlig hingst som nu prøves i NV avlen :)

Var gennem samme jeg fik den triste nyhed igår...

Så utrolig tragisk når folk tager den beslutning mine tanker går til hans famillie

Engelsk beslagsmed søger arb. i dk www.absolutehoofcare.com

(har kunder i uk som den engelske landshold i polo, Prins William og Kates heste.)

Ta kontakt på websiden el PB.

2
0
Svar på denne tråd

Sov godt Carsten
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 13:33

... Den skæbne var ikke fortjent

Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó

Don't let your dreams just be dreams.

Sponsored by

Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou

HERI - Ll. Haspeholm hestefoder

3
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 19:05

denne nyhed har beroert mig meget, jeg har ikke haft et naert venskab til Carsten, men vi har kendt hinanden igennem mange aar og har haft mange gode og sjove minder...

jeg syntes simpelthen det er forfaerdeligt at han har foelt sig saa presset at det her var enden, jeg kan kun, for godt, forstaa de tanker han maa have taenkt.

Carsten var et rart menneske med mange sjove paafund.... jeg vil mindes ham med respekt, han var, trods sin ikke altid stilfulde ridning, en fantisk rytter og kunne faa grise til at flyve.

Haaber folk nu vil lade ham blive mindet for alt det gode han var.

tanker til familien.

Sov godt Carsten, haaber dine tanker nu faar ro. Og TAK for de ting du laerte mig.

Knus Jane

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

11
0
Svar på denne tråd

ts.....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 04:07

Trist skæbne og ikke fortjent. (aldrig)

Havde dog intet til overs for CG, han har ikke behandlet hestene på banen ok, se evt. andre google søg...

11
25
Svar på denne tråd

000...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 09:13

Kender udemærket til CG's bagside af medaljen. Men har valgt at holde min personlige mening ude af tråden.

Synes ikke jeg vil blande en trist nyhed sammen med snavs. :-)

-det må være op til folk selv, hvad de husker ham for :-)

Med venlig hilsen

Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

Storrammet hingsteføl efter Placido Domingo sælges. Se præsentation!

16
2
Svar på denne tråd

Carsten G.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 06:49

Jeg har absolut heller ikke altid været enig i hans metoder, men det betyder ikke at jeg ikke synes det er forfærdeligt at han valgte den udvej. han var en meget udskældt person i medierne og det blandet sammen med en konkurs må jo desværre have væltet læsset for ham.

jeg forstår ham godt, jeg har selv truffet samme valg for 6 år siden hvor jeg dog var utrolig heldig at vågne op efter 3 mdr i kunstig koma og er nu gift, så jeg fandt tilbage til det gode i livet.

det gjorde Carsten desværre ikke, han nåede ikke at komme dertil hvor man kan smile og sige livet går videre trods alt.

Carsten du er i mine tanker og det gør mig inderligt ondt at du har haft så ondt i sjælen at det for dig var den eneste udvej. jeg ved hvor ensom du må have følt dig i de sidste timer, og håber du har det godt der hvor du er nu.

Du fortjener at blive husket for det gode du har gjort i livet og fred være med dig.

10
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 10:49

syntes simpelthen det er respektloest at begynde at svine en doed mand til med google soegninger mm i en traad som omfatter mandens doed.... har du overhovedet ingen empati of respekt for andre mennesker.... om man kan li personen eller ej er fuldstendigt uden betydning, manden har haft et mere end foprfaerdeligt og er nu doed... hvis man ikke kan sige bare et paent ord saa hold munden lukket.

R.I.P Carsten

Little Arabians

14
5
Svar på denne tråd

little arabians...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 14:20

Alt respekt ifht. familie, venner, bekendte mm., udtrykte også at dette rent menneskeligt er en rigtig trist skæbne, ingen fortjener dette, synd at han ikke kunne se lys for enden af tunnelnen, der er altid en løsning, men han kunne ikke se den, rigtig rigtig trist.

Dog er dette et demokratisk land vi lever i, dvs. går ikke ind for at være "ryg-klapper", enhver har ret til sin egen mening og jeg gav udtryk for min mening.

(er dog også opdraget til, at hvis du intet godt har at sige, så hold mund, men har set CG IRL op til flere gange på stævne-banerne og alt har 2 sider, derfor kan jeg ikke se total lyserødt på dette,...

hvis heste kunne tale....)

Hvil i fred CG og jeg kondolerer til familien.

(Jeg er ikke ude på, at støde nogen, som havde et tæt forhold til CG)

6
11
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 19:57

jeg har redet mange staevner sammen med Carsten, og jeg har solgt en del heste til ham.... hvordan manden red var totalt ligegyldigt for den her traad og jeg holder fast i det er respektloest, og jeg var ikke en naer ven men en ven og jeg foeler mig MEGET stoedt over den mangel paa respekt... demokrati i Danmark eller ej.... usmageligt!

Little Arabians

8
5
Svar på denne tråd

På godt og på ondt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 20:57

SELVFØLGELIG er det ikke respektløs at nævne mandens mindre pæne meritter via en henvisning til en googlesøgning. Denne HN-finfølenhed er da TOTALT gået over sine breder.

Han er dømt for at ride en hest med indvendige pigge på næsebåndet, samt for at fuske med papirer på div. heste. Jeg synes det er så grove forbrydelser, at det hører med til historien om manden - på godt og ondt !!!

Det betyder dog ikke, at man så ikke begræder en mands for tidlige og tragiske død eller føler med hans efterladte.

Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland i oktober - dato kommer senere

20
10
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 00:06

Jeg vil nødig svine en død mand til - og i dette tilfælde er det vel næppe nødvendigt - han klarede selv at sætte nogle grimme pletter på sin "legacy", inden han valgte at ende sit liv. Det er altid trist - meget trist - når et menneske får så ondt i sjælen, at den eneste udvej for dem bliver at ende sit liv... Og på det punkt vil jeg meget gerne udtrykke min dybe medfølelse til hans efterladte!

Men ingen får mig nogensinde til at tale positivt om hans virke i hesteverdenen. Jeg har ikke glemt, hvorfor det var, han blev udelukket fra sporten i 2 år - ej heller hvordan jeg har set ham behandle hestene.

Men Carsten Ganderup - hvil i fred. Jeg ønsker for dig, du nu har fået ro i sindet...

Det var så min mening om det... :-)

UNION FIGHTER af FARMER

Sov sødt Montreux 1992-2009

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...

8
4
Svar på denne tråd

En kontroversiel
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 00:35

person kan jeg læse mig til. Har kun set ham en gang til et landsstævne ( måske i 2010 eller 2011 ) hvor jeg husker hans lidt specielle, men også meget effektive spring stil

Personligt tror jeg og håber på mennesket kan lære hele livet igennem, sådan at vi også kan tage afstand fra tidligere gerninger.

Det kan vi jo af gode grunde ikke diskutere med hovedpersonen nu, så i mine øjne må tvivlen komme ham til gode.

Trist er det ihvertilfælde, især jo for familie og venner, så de bedste ønsker til dem fra mig i deres sorg.

Mvh Janni

6
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 07:29

han fik 2 år kartæne af drf.derfor har vi ikke set så meget til ham på spring banerne.

og min dybe medfølelse til hans efterladte.

0
4
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2013 17:17

Smukt og værdigt farvel i formiddags. Har vist aldrig tidligere set så mange biler holde på "hovedgaden" i Løsning - omkring 400 personer var mødt op til bisættelsen. Countrysangeren Esther Brohus sang Amazing Grace - pyyyh, den trak tårer...

Jeg fik desværre ikke set Carstens kiste blive kørt i optog med hestevogn gennem byen - men har så netop set et billede på facebook, hvor der er lavet en rigtig fin mindeside med næsten 4000 likes . Her er der også blevet skrevet en masse søde hilsner og minder.

Det har fyldt ekstremt meget hos mig, at et menneske som Carsten, der altid var så glad og fjollet, kunne blive ramt af så hård en skæbne - og jeg kan slet ikke holde ud af tænke på, hvor ked af det og desperat han må have været . Han har måske slet ikke vidst, hvor mange mennesker der holdt af ham - håber han har siddet et eller andet sted i dag og set det.

Mor, pædagog og folkeskolelærer

- men desværre uden Athene hest

12
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider