|
|
| For gammel til universitetet?? |
|
|
Hej Alle Jeg står i den situation, at jeg har uddannelse og job, men er alligevel ikke helt tilfreds ang. karrieremuligheder osv. indenfor mit fag. Nu er situationen den, at jeg faldt over en uddannelse på uni., som jeg bare synes lyder super spændende. Jeg har gået og tænkt på det i ca et år. Men nu kommer alle mine "fordomme" op. Er jeg for gammel til at starte på en uddannelse der min. vil vare 5 år?? Jeg er 28 nu, og vil være 29 før jeg kan komme igang med denne uddannelse. Hvad siger i? Er der nogle af jer, der har stået i samme situation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Hendeselv 1 |
| Dato:  |
11-10-2013 17:08 |
|
Tja, det er jo som man tager der  Jeg er selv lige gået igang med HF, hvorefter jeg skal læse videre på uni - når jeg om 2 år får studenterhuen på er jeg 30  Bare kom igang med din drømmeuddannelse - det er det hele værd. Jeg var kørt surt i mit job, havde mistet al arbejdslyst, men efter at være startet i skole og ved præcis hvilken retning jeg skal, så er jeg blomstret op igen. Det gør mig ikke noget at stå op kl. meget tidligt for at komme i skole, for jeg nyder det! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
chris »97« |
11-10-2013 17:29 |
|
Jeg har gået sammen med flere der var både tæt på og over 40 - så du er da bestemt ikke for gammel  Det er da bare at komme i gang Du har mange år på arbejdsmarkedet når du er færdig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svaret |
|
|
Mange tak for dit svar  Det er altid rart lige at høre hvordan andre gør det, når man finder ud af, at man gerne vil igang med en anden uddannelse. Må jeg spørge hvad du skal læse på uni?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestemt |
|
|
IKKE!!! Jeg er 32 og lige startet... Så se bare at komme igang...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du er slet ikke for gammel. Jeg starter uddannelse til februar der varer 3 1/2 år og jeg er 32 år..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Man er aldrig for gammel til at uddanne sig også selvom man har i forvejen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Hendeselv 1 |
11-10-2013 18:18 |
|
Planen er den internationale humanistiske linie på RUC, med kombi af psykologi og arbejdslivsstudier. Planen er ledelseskonsulent agtigt engang om mange mange år. Har været leder i fem år, brænder for ledelsen og udviklingen af medarbejdere. Desværre er der bare rigtig mange medarbejdere der ikke ønsker udvikling på samme måde som ledere og chefer. Så det er dem jeg vil arbejde med og udvikle, samt løse interne konflikter, samarbejdsproblemer og lignende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Du er ikke for gammel. Jeg er 31 år og lige startet på vuc for at læse biologi B-niveau fordi jeg vil ind på sygeplejestudiet. Jeg er udd. sosu-assistent og har arbejdet som det i godt og vel 9 år. jeg læser ved siden af mit arbejde 2 dage i ugen. Jeg søger ind til marts og håber på at kan starte til sep. 2014 og inden jeg afslutter udd. der er jeg ca. 35. Så nej...-du skal da bare klø på  Held og lykke.
Annemarie mor til: Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09 "If you can dream it, you can do it" RIP. Adriano d. 15/4-13
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7897978 |
|
|
Den berømte guitarist Brian May fra det legendariske band Queen, blev først færdiguddannet astrofysiker da han var over 60 år gammel. Efter mange år som aktiv guitrist tænkte han at han ville have den uddannelse han drømte om som ung. Han sked virkelig på alderen og læste videre på universitetet. Alder er blot et tal. Hop du bare ind på din drømmeuddannelse. Det tror jeg ikke du vil fortryde. Ikke noget værre end at skulle tilbringe hele ens arbejdsliv med noget man slet ikke gider i længden. Go for it! Held og lykke med studiet.
Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min venindes |
|
|
mand startede sidste år på jurastudiet - han var 28 ligesom dig, og han nyder det, siger de Jo, de andre er unge - og meget unge, nogle af dem - men det må man jo tage med. Jeg kan da også huske en 3-5 stykker på 35+ på mit BA-studie og det samme på mit masterstudie. Klø på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Nej da. Jeg er selv 30 og er lige blevet færdig. Den ældste på holdet nærmer sig de 50.
Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemanf |
|
|
Jeg går på CPH Business academy og læser til logistikøkonom og går i klasse med et gut på 42 år. Vi er færdige om to år. Så det kan sagtens lade sig gøre 
Hilsen Rikke Med Misty Høstemark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Man bliver aldrig for gammel til uddannelse! Da jeg startede på uni i 2011, startede der en pige, som også ville - hun var 54 og jeg er fuld af beundring, for hun er fanme sej! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
14-10-2013 11:29 |
|
Nej du er ikke for gammel! Jeg starede på Universitetet da jeg var 27 (Havde allerede en anden udd. men ville efter nogle år på arbejedsmarkedet gerne uddanne mig yderligere). I dag er jeg 30 og lige startet på min kandidat. Jeg vil sige at man indimellem oplever de der triste eksistenser, som synes det er så forkert, at man studerer når man er over 25. Men generelt har jeg bare ondt af folk der lever deres liv, efter en eller anden uskreven "Sådan skal du være når du har den her alder" regel, så personligt rører det mig ikke, men vær forberedt på at du møder dem i dine venner, på Uni osv. Men det skal lige siges de langt fra repræsenterer flertallet. Efter jeg er startet på kandidaten, er der også en del studerende, som er noget ældre end mig osv. Men jeg synes bare du skal gøre det, hvis det er det du har lyst til. Lev for dig selv, ikke for andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej da! |
Britthn |
14-10-2013 11:47 |
|
Jeg begyndte på journaliststudiet tre uger før, jeg blev 28. Og en af mine veninder begyndte på jura sidste år - hvor hun var 31. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har ikke fortrudt mit valg  Men det giver nogle udfordringer, som man skal være klar over. Der er økonomi - og så kan man ikke forvente klassekammerater, der er samme sted i livet, som en selv. Jeg havde ikke problemet, men min veninde skulle lige vænne sig til at være i studiegruppe med nogen, der er 10 år yngre - og lige flyttet hjemmefra 
Kh. Britt med den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby og hendes vidunderlige datter, Allegra (wpbr)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
På mine fag, som er typiske gymnasiefag, er der rigtigt mange på +40 eller +50, der efteruddanner sig ved simpelthen at tage et fag mere, for også at få undervisningskompetencer i dét fag. Nogle tager det som fuldtidsstudie, andre ved siden af deres arbejde som underviser, altså primært som weekendkurser. Har også på nogle forløb haft en del ellers pensionerede klassekammerater, som så selv betalte for undervisningen og logisk nok ikke modtog SU. Vi har nogle fag, der vel kan kaldes "almen dannende", og her er der en del, som læser med på denne måde bare for fornøjelsens skyld. Her taler vi så gamle, at de kunne have svært ved at bruge computeren Men hvad betyder det, hvis bare hjernen fungerer?  Så, ja ovre ved os er det meget normalt, at der er et par stykker som er lidt ældre. Og når man er under 30, er det ikke engang noget, man rigtigt lægger mærke til, at man er lidt ældre end flertallet.. Der har været en del i den aldersgruppe på min årgang; nogle har fået børn, været ude at rejse, været ude og arbejde, haft en anden uddannelse etc. Og når den uddannelse du påtænker netop er relevant som videreuddannelse i forhold til dit nuværende arbejde, så tror jeg bestemt ikke nogen løfter et øjenbryn over dét.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nej nej nej! På min årgang på uni er der folk i alle aldre, blandt andet en dame som har været veterinærsygeplejerske hele sit liv, men pludselig besluttede at hun ville være dyrlæge. Hun er altså i 50'erne, men helt vild med at lære ny viden! Det er da for fedt, man er aldrig for gammel til at blive klogere på en uddannelse! Go for it! Der er også flere på mit studie med både børn, mand, vovse, villa og volvo forskellige aldersgrupper giver forskellige erfaringer og input i fx en studiegruppe. Go for it!
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender flere |
|
|
jeg kendte en dame (hun var sektretær på min skole) da hun gik på pension som nogle og 60 årige, startede hun på universet i odense. hun havde altid gerne ville læse, og nu havde hun så tiden. en anden havde været i en børnhave i mange år og var vel 55 år på det tidspunkt da hun begyndt at læse til pædago. så du er stadig ung
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
19-10-2013 10:09 |
|
Jeg forstår så ikke man kan få lov at læse når man er gået på pension? Jeg så bl.a. nogle sprogkurser der var helt vildt dyre, men for pensionister kostede de næsten ingenting? Det forstår jeg simpelthen ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg tror de fleste pensioniste ovre hos os læser på tomplads-ordning, har endnu ikke mødt en, der læste fuld tid. Dvs. at de følger et hold, der alligevel ville være blevet oprettet og kun, hvis der er plads. Der er altså ikke udgifter på dem udover til evt. rettelse af opgaver (1-2 max, korte opgaver, hurtigt rettelse, på et semester, hvis nogen overhovedet) og en eksamen. Med eller uden pensionistrabat, tror jeg ikke, de ligger systemet til last 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
19-10-2013 13:21 |
|
KBH Musse: Nej på den måde du beskriver er det måske ok, selvom der stadig bruges resourcer, men ok nu er det nok begrænset hvor mange pensionister der læser. Men synes f.eks det er urimeligt at sprogkurser skal have så stor en pensionistrabat?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|