Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ADVARSEL
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 12:49

Kopieret fra facebook.
Og endnu en hesteejer har haft besøg af samme to mennesker i dag :

Hej mennesker,
Jeg vil bede jer om at være opmærksomme, hvis jeres heste går på fold, om det så er døgnfold eller kun 2 timer.

I dag, kl 16:20 ca ved Aabenraa omegn, Stubbæk (Sdr. Jylland), var jeg på vej op til mine heste. På vejen derop gik jeg forbi marken, hvor mine to hopper står og græsser (fra. kl 09:00 - 16:00, hverdag), da jeg pludselig får øje på to mennesker, der er inde på marken og var i gang med at undersøge den ene af mine heste. Jeg skynder mig ind til dem, og beder dem at besvarer på mit spørgsmål om, hvad de laver. De bliver så ved med at påstå at de er læger, på et meget dårligt engelsk, mens manden stadigvæk holder fast i min hest og kvinden står ved siden af. Jeg forklarer så, at jeg er hestenes ejer og ikke har bedt om en læge, og at de skal være venlige at gå, eftersom de ikke har noget at gøre.
Pludselig siger kvinden et-eller-andet hullabulla-sprog til manden og tager min hest. Manden kommer truende imod mig og begynder med at skubbe og puffe til mig, og spørger om hvad mit problem er (igen på meget dårligt engelsk). Efter, skynder de sig væk, og jeg skynder mig med at tage mine heste ind. Mens jeg er i gang med at få fat på mine heste, opdager jeg så at parret triller væk i en ældre, lille, udenlandsk peugeot og en hvid, udenlandsk varevogn med en ældre, gammel, brun - hvid hestetrailer, følger med dem.

Det er nu meldt til politiet, men jeg beder jer alle sammen om at være opmærksomme.

Manden, ca. 185cm høj, alder 30-40år ca., sydudlandsk (evt romansk), kraftig bygget (evt. muskuløs), iklædt sorte bukser og en sort bluse, studset mørkt hår og skægstubber.

Kvinden, ca. 160cm høj, alder 30-40år ca., sydudlandsk (evt romansk), kraftig / buttet, iklædt sorte leggins og en sort posede bluse, skulderlangt hår med blonde / brune striber.

I nat har de været ved en rideskole. Heldigvis var der et par piger der sov i stalden så ingen heste blev stjålet.
Tidligere har de været i Sdr. Omme ved Grindsted så de kører rundt over et stort område

0
0
Svar på denne tråd

Rideskolen..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 12:51

var altså det ugentlig avisbud, der fik skyld for at være hestetyv..

Fald nu ned og lad være med at skabe massehysteri..

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

8
0
Svar på denne tråd

Hvor mange tråde
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 12:56

Skal der være om disse påståede hestetyve?

/Tina

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

3
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 12:58

Jeg synes absolut ikke, det er massehysteri; de HAR jo været på spil før.

Tak for advarslen, "natravnen"!

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til særligt sensitiv dreng fra 2008

Carpe Diem - Grib karpen!

0
0
Svar på denne tråd

Iben Lillie
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 13:04

Du skriver de HAR været på spil før, som om det er et fact.

Hvor er der nogensinde blevet stjålet en hest i en af disse varevogne? Hestenettet efterlyste sidste sommer historier direkte fra hesten mund, altså førstehånds historier ikke en eneste henvendte sig. JEg er sikker på at de stadig er interesserede i at få disse historier fra den der har fået stjålet hesten. Før der er stjålet en hest er de ikke hestetyve, så er de bare ulovligt indtrængende.

rideforbundet skriver

Info fra politiet vedrørende rygter om hestetyve

Syd- og Sønderjyllands Politi får i disse dage mange henvendelser fra ryttere, hesteejere og medier, som har hørt, at der skal være hestetyve på spil i politikredsen. På de forskellige heste-fora på nettet deler mange hesteinteresserede historier, de har hørt fra andre.

Fakta er, at Syd- og Sønderjyllands Politi ikke har nogen anmeldelser om stjålne heste. Vi har først på ugen haft to anmeldelser fra Aabenraa-området, hvor et udenlandsk ægtepar ifølge anmelderne har vist mistænkelig adfærd i forhold til heste ude i indhegninger. Men heller ikke her er der altså stjålet heste.

Tidligt i morges blev der meldt om mistænkelig adfærd ved Hammelev Rideklub. Det har vist sig at være et udenlandsk avisbud på sin land-runde.

Man skal selvfølgelig altid som hesteejer holde et ansvarligt opsyn med sine heste, men der er altså ingen grund til at være unødigt opskræmt.
11
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 13:29

Dette er kopieret fra facebook:

Info fra politiet vedrørende rygter om hestetyve Syd- og Sønderjyllands Politi får i disse dage mange henvendelser fra ryttere, hesteejere og medier, som har h...ørt, at der skal være hestetyve på spil i politikredsen. På de forskellige heste-fora på nettet deler mange hesteinteresserede historier, de har hørt fra andre. Fakta er, at Syd- og Sønderjyllands Politi ikke har nogen anmeldelser om stjålne heste. Vi har først på ugen haft to anmeldelser fra Aabenraa-området, hvor et udenlandsk ægtepar ifølge anmelderne har vist mistænkelig adfærd i forhold til heste ude i indhegninger. Men heller ikke her er der altså stjålet heste. Tidligt i morges blev der meldt om mistænkelig adfærd ved Hammelev Rideklub. Det har vist sig at være et udenlandsk avisbud på sin land-runde. Man skal selvfølgelig altid som hesteejer holde et ansvarligt opsyn med sine heste, men der er altså ingen grund til at være unødigt opskræmt.

Jeg selv har troet, at det var en AND igen - men man skal aldrig sige aldrig.
Ved ikke hvorfor, det 'blusser' op et par gange om året og det er jo sjældent, at det er 'direkte' fra 1. personen - men næsten altid min veninde fortalte osv.....

Jeg får sikkert en masse , så fred være med det - men man skal passe på ikke, at man får det, så man ikke tør og have sine heste mere.

Tror faktisk at der er større chance for at hesten bliver syg, end at man får den stjålet.

Bare min mening.

MVH.

Betina

3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

9
0
Svar på denne tråd

789789
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 19:35

Det kan da godt være at to østeuropæere har forsøgt at hugge nogle heste, men de slipper sgu aldrig ud af landet med hestene. Og det ville undre mig hvis selv samme klaphatte ville forsøge igen.

Med hensyn til kriminelle østeuropæere, så er det spørgsmål om tid inden de bliver taget for deres ugerninger, og så er de ude af landet igen.

Jeg tror virkelig ikke på at nogen dansker er dum nok til at forsøge at hugge heste. Så ingen alarmklokker ringer hos mig.

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd

tumle um
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 20:11

nu har der været " alarm alarm hestetyve " flere år i træk, og så vidt jeg kan huske tilbage er der 3 ponyer der er blevet væk/stjålet, to fra en rideskole, de er kommet tilbage og det var pæredanske folk der havde taget dem, og så den palomino pony som er forsvundet fra sin fold, ingen andre.

Jeg synes det er fint at man vil passe på sine dyr MEN man skal altså passe på med at råbe ulv, hver gang man ser en ramboneret varevogn med udenlandske plader eller folk der ser mistænkelige ud, som sjovt nok altid er af anden herkomst end dansk.

Og så tænker jeg også hvorfor skulle vores heste være så intressante, ja de er guld værd for os, men er de så meget værd for andre de vil køre fra et andet land og her til for at hente dem, var hvis det var polakkere, var det så ikke nemmere og noget billigere at hente dem i tyskland ?

Hvis der er set en bil med hestetrailer på, kunne det jo være at den skulle fyldes med andet end heste, der kan være andet i, min bliver brugt til alverdens ting nok mere andre ting end til at transpotere min hest faktisk .

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider