Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skiferie m børn i juleferien!?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 10:38

Hej

Vi har to drenge på 5 og 8 som vi overvejer skal med os på skiferie i julen...det er mange år siden både min kæreste og jeg har været på ski (alpint), så vi mangler tips og ideer til, hvor der er gode skisportsteder henne med børne/begyndervenlige pister osv.

Hvor kan man mon være ret sikker på sne i julen? Uden at skulle rejse for langt...!? Hvilke steder kan I anbefale?

Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og WELSH MOUNTAIN!

0
0
Svar på denne tråd

Østrig - Zerfaus/Lazize
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 11:04

Fantastisk skiområde - offpiste og masser af sort til hardcore løbere, lange lange brede allé'er hvor alle kan være med - og alt der ligger derimellem....

Der er på skiområdet ned mod byen et større "legeland" - hvor der kan læres hop, køres slalom osv osv....super fedt for små børn.

I selve byen er der køreforbud undtagen på skiftedag (lørdag) - dvs. ingen biler - hvilket jo kan være ret så betryggende når man har små børn med der får lyst til en sneboldkamp....+ en herlig fred og ro døgnet rundt....

Der er undergrundsbane, så turen til pistestationerne er nem og hurtig....

Og så har de Europas længste kælkebane....6,5 km....det SKAL prøves....

Go' tur....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 11:49

Vi tager ofte på ski i Norge og Sverige, det er desværre bare så populært i juletiden at det koster det tredobbelte af prisen i januar måned. Så vi holder jul hjemme, og så i uge 4 går turen til Trysil i Norge. Lindvallen i Sälen har været vores favorit de sidste 5 år, men nu skal vi prøve noget andet, men kan anbefale lindvallen til børnefamilier.

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 16:52

Jeg har holdt jul/skiferie i Hemsedal kun jeg og mine forældre, dvs. 3 voksne.

Det var super hyggeligt, og jeg synes ikke, der var mange på løjperne. Slet ikke den 24. :-)

For os, der er erfarne skiløbere blev det lidt kedeligt i længden, da der ikke er så mange løjper, men vi havde 3 dage på ski, hvilket var passende.

For børnefamilier, der lige skal i gang igen, vil jeg mene området er fint, også i en hel uge :-)

Ellers kan jeg anbefale Trysil, hvor jeg har været mange gange. Det er lige netop stort nok til, at jeg ikke bliver træt af det :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 22:10

Vi har stået meget på ski (alpin)i Italien, Frankrig og Østrig.
Børnevenlige steder er der masser af i Østrig.

Ellers specifikt er der Norditaliens Livigno, som har noget for enhver smag og masser af børne/begyndervenlige pister også.

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Norge/Sverige
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 23:57

Jeg hælder klart til Norge/Sverige med små børn, hvor området og pisterne er overskuelige, og man har hytterne tæt på, hvor man selv kan lave mad og ski'e ned fra pisten, holde en pause hjemme og køre ud igen senere.

jeg elsker Trysil som helt klart er mit favorit sted og perfekt til små og mindre børn, og som en anden skriver, så er det tilpas stort til at man aldrig bliver træt af det.

I Trysil anbefaler jeg klart Turistcentret som base frem for det andet (kan ikke huske navnet) som ligger længere oppe på fjeldet.

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

Mange steder i Østrig
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 20:52

Er super børnevenlige - med danske guider, hoteller og ikke mindst danske skiinstruktører :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

Søger lejlighed i Aalborg med eget køkken og bad til max 4500 pr måned :)

0
0
Svar på denne tråd

Skiferie
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 13:23

Hafjell i Norge er super godt for børn og voksne i alle aldre. :-)

Skiferie i julen er top hyggeligt, vi har været afsted 2 gange og skal igen på et tidspunkt. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Zell am See!?
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 13:04

Hej

Har fået tilbud oml at komme til Zell am See...hotel Pinzgauerhoff.

Er der nogen der har kendskab til området/ evt hotellet!?

Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og WELSH MOUNTAIN!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider