Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Montere bilradio. How to?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2013 19:49

Kære Altvidende Orakler :-D

Der skulle vel ikke sidde en eller anden som ved noget om montering af bilradioer? Sagen er at jeg har købt en ny bilradio, og jeg tænker at jeg vel nok kan montere den selv. Meeen jeg er ikke helt sikker, der er et væld af tynde ledninger som skal forbindes, og det kommer vel an på hvilken model bil og radio jeg står med. Går jeg ud fra...

Evt. nogen der kender en side med trin-for-trin vejledning? Jeg HAR prøvet at google, men har kun fundet en youtube-video der viser hvordan man skal fjerne den gamle radio. Og det havde jeg sådan set luret allerede.

Help?

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

Montering..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2013 23:50

De fleste bilradioer har et stik der skal sidde i..
Ofte er det firekantet, men kommer lidt an på hvilket mærke du har købt..

Du kan købe en adapter i f.eks Thansen som passer i de fleste radioer.. Mener den koster omkring 50,-
Der stikker løse ledninger ud fra, og de ledninger skal forbindes med de ledninger du har i bilen.. Den samme farve til den samme farve..

Og så eætter du blot stikket i radioen og vupti så har du lyd.. :)

Ejer af Fiat Tempra 2.0IE, Audi A4 1.8,

Mazda MX3 1.8I V6 WIDEBODY og

Porsche 944 2.0 Turbo!!

It took a hole lot to get where I'm at,

but still ain't got sh*t but tats on my back!!

1
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 11:31

Yep - hvad Fiat ejen sagde.

Det stik med løse ledninger der sidder på radionen nu, er sikkert et der følger med så man kan sætte radioen i en hvilken som helst bil. Det skulle være til at klikke af (der er nok en lille lås på siden af det) og så kan du sætte et ISO-stik på. Nogen biler har deres eget stik (Opel er en af dem) og her skal du så bare have et adapter-stik der passer mellem radio og bil. (f.eks. Opel til ISO).

Giver det mening?

Ellers så skriv nøjagtigt hvilken bil/model og hvilken radio der er tale om.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Bilradio
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 14:38

Hmm, det med adapteren havde jeg godt nok læst et sted, men jeg tænkte at det måske var en valgfri detalje...

Ok, det drejer sig om en Peugeot 206 cc, årgang 2003 og en Sony DSX-A30.

Ledningerne til radioen ligger i et bundt for sig og er ikke sat i den, men der er nogle firkantede stik i begge ender. Nogle af disse stik passer nok sammen med dem der sidder i bilen... ?

Jeg har ikke taget den gamle radio ud endnu, så jeg ved ikke hvad der er bag den. Men jeg har fundet telefonnummeret til en elektromekaniker. ;-)

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 15:38

OK, det er simplet nok så.

Din radion har rigtigt nok ISO-stik som er et anerkendt almindeligt brugt stik i alle radioer.

Din bil derimod er en Fransk @!#$øse og som alle Franske biler er der intet der passer sammen med den virkelige verden omkring Frankrig..

Det du har brug for er en adapter fra bilens stik til ISO-stik som det her f.eks.

www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-206-CD- RADIO-STEREO-ISO-WIRING-HARNESS- ADAPTOR-/ 150487824730?pt=UK_Car...mp;afsrc=1

Det kan fås mange steder som T-Hansemand og en Peugeotforhandler...

Nu skulle man jo tro at det var gjort med det, men nej, Peugeot har også lavet deres bilantenner så anderledes som muligt...

Du skal sansynligvis også bruge en Fakra-stik til ISO-stik antenneadapter for at få den tilsluttet.

Den ser sådan her ud:

www.ebay.co.uk/itm/Fakra-Din-car- Stereo-radio-Head-unit-RF-aerial- antenna-adapter-adaptor-to-ISO-/ 271273202983?pt=UK_Car...3f29249527

Held og lykke med dit transportmiddel fremover

(ironi "kan" være brugt i det ovennævnte)

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 15:41

Ups! Det gik lige lidt stærkt... Antenneadapteren skal have et "han" ISO-antennestik i enden og passe til antennekablet i bilen i den anden ende... :-)

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

Bilradio
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 19:02

Ha ha ha, Jens, det er rigtigt nok at franskmændene altid skal være på tværs. Så det undrer mig ikke at der skal noget andet til end det gængse set-up. Hvorfor gøre det let, når det kan gøres besværligt? Meeen nu bor jeg i Italien, hvor det heller ikke altid er lige let, så jeg har træning.

Jeg havde en optimistisk ide' om at det måske bare var sådan en plug and play-ting (og det havde manden vist også), men hvis der skal alle mulige adaptere til, så tror jeg at jeg snakker med elektromekanikeren, det er nok det nemmeste i længden.

Men tak for hjælpen, det gjorde mig klogere!

Lene

P.S. Og det var også mig med reservehjulet og skumflasken, det viste sig at der var en knap 2 cm revne i dækket, så det blev udskiftet med et nyt. Og det gjorde det andet fordæk også, da det havde en grim bule som kunne udvikle sig. Åhh, brugte biler, er de ikke bare "sjove"?

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider