Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Diagnose latin - lægesekr.?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 16:41

Jeg vil gerne være lægesekretær :)

Jeg har en fuld HF, der udover er jeg nu i gang med at tage 12 ugers HGS kursus som jeg er færdig med her slut. November.

Men det siges at man skal have et kursus i diagnose latin før man søger elevplads. Nogle som kan af/bekræfte dette?

Hvor omkring KBHs området kan jeg mon tage det og til hvilken pris? Det eneste jeg har kunne finde lige pt er Niels Brock - til (hold nu fast) 4.500 kr for et kursus og dét har jeg slet, slet ikke penge til :(

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Er det det her
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 16:49

Jeg ved ikke noget om hvorvidt kurset er et krav men er det sådan et kursus du mener -

www.ug.dk/uddannelser/ arbejdsmarkedsuddannelseramu/ handeladministrationko...nogledelse/ administration_i_sundhedssektoren/ grundlaeggende_diagnoselatin.aspx

Kan nemlig se at der starter et d. 2.12 2013 i KBH N

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd

AMU kurset
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 17:10

koster nogenlunde det samme som Niel Brocks (min. 600.- pr. uge)

Er du i arbejde?

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 17:52

Så vidt jeg har forstået er latin en del af elevtiden. Så du får det der. Det er der i hvert fald to på mit HGs hold der er overbeviste om.

www.hk.dk/kommunal/dit_fag/dl/ uddannelse/bliv_laegesekretaer/ saadan_bliver_du_laegesekretaer#

Går derud over ude på Handelskolen København Nord (I Lyngby), hvor de også uddanner lægesekretære, og jeg mener at have hørt nogle af dem snakke om at de snart skal have latin.

Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 19:01

Da jeg tog min HGS var der flere der fik en elevplads som lægesekratær, uden at have latin, men ved så ikke om det er blevet ændret.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd

Ikke et krav
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 19:24

Hej Sandra.

Det er ikke et krav. Det er en lille del af uddannelsen. Jeg er selv færdiguddannet lægesekretær i år og havde intet kendskab til diagnoselatin inden jeg startede. Jeg er uddannet i psykiatrien, hvor vi ikke bruger så meget latin som i somatikken, men man har det på skoleopholdene mens mand er under uddannelse.

I øvrigt er det nok lidt på vej ud, mange af de latinske gloser fordanskes.

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 22:27

Tror bestemt ikke man skal have det! :-)
Min kusine starter som lægesekretær nu her, og hun har så en HHX og tror bestemt ikke hun har taget et ekstra latinkursus :-)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-09-2013 21:45

Tak for jeres svar :) Dvs i er enige om at man ikke behøver det inden man får en læreplads :)

Det er fordi jeg har sådan uddannelses vejleder på min skole som virker - ikke for noget - ret inkompetent :S Hun virker forvirret og slet ikke til at have styr på noget som helst. Hun har sagt at man skal have sådan kursus inden man søger læreplads.

Og netop fordi jeg har hørt andre sige at man ikke skal - så blev jeg virkelig forvirret.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2013 21:49

Nogle steder i landet tror jeg det kan være en stor fordel, simpelthen fordi der er så mange der gerne vil have de elevpladser. Så det er ikke et krav, men kan jo gøre de vælger den der kan bare lidt latin :)

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-09-2013 07:27

Ville nok også gerne have taget det, men ikke til den pris :)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2013 08:57

Jeg tror heller ikke at det er krav, men hvis der står en ansøger der har, og en der ikke har, kan det jo godt være det der gør udfaldet :-)

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider