Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Erfaringer med Londonpass
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 12:04

Hej folkens

Vi er to piger som står og skal til London (5dage). Vi har fundet os et billigt hotel, billige flybilleter osv.. så der er styr på det hele. Min veninde skal afsted for første gang, jeg har været der to gange før og glæder mig som en tosse til at vise hende den skønne by!

Nu er sagen så den at jeg har fået øjnene op for Londonpasset.. Med det har vi fri adgang til mere end 60 attraktioner (herunder dem som vi gerne vil se/ jeg mener v SKAL se) og har desuden fri transport efter kl 9.30 hver dag... Jeg har regnet lidt på det, og jeg kan tydeligt se at vi kommer til at sparer ca 30 pund alene på attraktioner + vores transport rundt i byen..

Passet koster i sig selv 69pund, men hvis vi sparer 30 pund + transport.. Tja så kan det vel godt betale sig?? eller hvad?? Hvad har i af erfaringer med det??

Umildbart tænker jeg at vi skal se disse ting på de 3 dage vi har passet:

- tower - Tower bridge exberience - Windsor castle - Thames river cruise - St Pauls Cathedral - London bikeride - Chislehurst Caves

Håber på erfaringer og andre tips til en billig tur i London

0
0
Svar på denne tråd

Alt for dyrt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 15:54
Efter min mening er det slet ikke pengene værd! De fleste museer er gratis i forvejen, så med mindre I skal se virkelig mange af de seværdigheder, kortet dækker og køre virkelig meget med offentlig transport, så kan det ikke betale sig.

Mvh Karoline
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 18:29

Simone: Chislehurst Caves

Jeg har været der i midten af 80'erne. Meget interessant sted. Og masser af spøgelseshistorier.

Min familie og jeg var på en engelsk guidet tur på huntedjagt. Besøgte derudeover et pub, hvor det spøgte og tunellen under Themsen, hvor der skulle være en 7-årig dreng der spøger.

Så glæd dig, og husk at dele dine oplysninger med os alle når I kommer tilbage igen....... Hvis ikke et spøgelse tager jer!!

Minder mig om Clipperen Cutty Sack der ligger ude i det sydøstlige del af London/ Themsen

Den sejlede mange gange frem og tilbage fra Østen. Først og fremmest med Te.

Navnet Cutty Sack (Korte særk: Undertrøje til kvinder) kom af, at een af ejerne havde været i London og red hjem en sen nat på hans hvide ganger. I udkanten af en mørk skov ser han flere nymfer/ heske danse, iført deres Cutty sack. Han genkender dem som overnaturlige kvinder på grund af deres hul i ryggen(?)

De får øje på ham og begynder at jagte ham: Husk de kan flyve. Og een af heksene er lige ved at få ham, da hans hest springer over et vandløb. Hekse kan nemlig ikke krydse vandløb, men hun beholdte halen fra hans hest.

På grund af hendes hurtighed kom klipperen til at hedde Cutty Sark (Iøvrigt oxo en berømt whisky) Og gallionsfiguren var en blond heks med en hvid hestehale i hånden.

På Cutty Sack er der en stor samling af gallionsfigurer.

Lige som hekse ikke kan krydse vandløb, så kan spøgelser ikke kommer ud af rundkørsler, fik vi at vide på vores spøgelsestur

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 18:33

De der pas kan du få i stortset alle de store byer og somregel er de ikke pengene værd. Det i bl.a. skal være opmærksomme på er hvilke dage de gælder. Nogle gange er det et skift midt på ugen - så i skal have to pas.

Derudover skal i lige være opmærksomme på om i fx. kan få nogle studierabatter på det i vil se, for det er også tit billigere.

0
0
Svar på denne tråd

london pas
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 20:19

Hej

Vi var der i sommer, og fravalgte også London pass da mange af de ting vi ville se alligevel ikke var dækket af passet.

Vi brugte Oystercard til at komme rundt med, men fandt ud af at et 7-dages kort nok havde været billigere - det koster lidt over 30£ og det fik vi ihvertfald også knaldet af på oyestercard i de 6 dage vi var der.

Desuden tog vi bussen fra lufthavnen ind til London, og der var der også 2 for 1 rabat på mange attractioner - så vi kom bla ind til ½ pris på nogen af de store attractioner.

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

Londonpass
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 22:50

Jeg vil så til gengæld godt anbefale passet.

Min kæreste er meget historisk interesseret, og fordi vi havde købt passet, fik vi set alle krigsmuseumerne og skibe og hvad der nu var - og det endte med, at jeg synes at det meste faktisk var ok.

Jeg ved, at hvis ikke vi havde købt passet, så havde vi ikke set halvdelen af dem, for så ville jeg have været for nærig.

Og fordi vi havde passet, var vi også inde på steder, hvor vi normalt ville være gået forbi.

Jeg tror det afhænger meget af, hvilken type turist man er. Vi brugte det også lidt som "sejltur på Themsen, tjek". "Windsor castle, tjek", "Towers bridge, tjek". Altså at vi besøgte nogle af "de store" som er must-see, men som egentlig ikke ikke var noget, som vi ellers ville have brugt penge på.

Det skal så lige siges, at min kæreste og jeg er turbo-mennesker i meget god fysisk form, der elsker at styrte rundt. Det med at sidde på en cafe i 2 timer og spise frokost, det bruger vi slet ikke. Vi snupper et hotdog, mens vi går fra et sted til et andet, så vi kan nå væsentligt mere end gennemsnittet, når vi er på ferie!

God tur! Og husk at se en musical.. Vi snuppede 3, nu vi alligevel var derovre :P

/Astrid

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider