Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mounted/pony games - forskellen er?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 17:37

Hej alle!
Dette spørgsmål ender nok i en forkert kategori. Men jeg deltog i Store Hestedag på Roskilde Dyrskueplads denne søndag, og bemærkede at der både var konkurrencer i "pony games" og "mounted games". Eftersom jeg ikke selv er udøver eller gav det så meget opmærksomhed, er jeg ikke engang sikker på, at jeg kender forskellen.

Er mounted games og pony games det samme?

Muligvis et tåbeligt spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd

Ikke rigtig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 08:15

Jeg har ikke den helt rigige forklaring, men har bare den opfattelse at Mounted Games er den "rigtige" sportsgren, mens Pony Games er noget hygge-noget man kan lave med sin egen klub/venner.

Giver det mening?

camfoto.dk

- Fotografering i farten

0
0
Svar på denne tråd

forskellen
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 09:02

det jeg er kommet frem at mouted games er den mere hardcore form for ponygames :) og ja at ponygames er mere noget hygge noget :)

du kan også prøve at finde videoer for begge sportsgrene på youtube, det viser ganske fint forskellen :)

moutedgames er det nærmeste stunt-ryttere der er med i :)

0
0
Svar på denne tråd

Mounted Games
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 10:05

Hej

Mounted games er en eliteidræt som dyrkes i 20 forskellige nationer i verden. Sporten har et internationalt forbund og så de 20 underforbund, så det er en professionel og etableret sport. Man kan dyrke den i alle aldre og ponyerne må være op til 153 cm. Vi bruger vægt/højde skemaer for at udmåle korrekt størrelse af rytter/pony.

Sporten har et fast regelsæt som ikke ændres efter deltagerne, men er fastsat af det internationale forbund.

Pony games er en breddeidræt indenfor DRF som har adopteret en del af disciplinerne fra mounted games. Det kan klart anbefales de mindre/yngre ryttere starter med pony games og når de føler sig sikre i at styre rundt kan de rykke op... flere af de små ryttere dyrker de to ting sideløbende et år eller to og rykker så videre med kun at ride mounted games.

De ældre ryttere (11+) starter oftest direkte med mounted games.

http://www.mounted-games.dk beskriver sporten ret fint og man kan få mange svar omkring sporten.

på rideforbund.dk finder du mere information om pony games og ud fra de to hjemmesider er der en ret klar forskel.

At se youtubevideo er også en strålende ide :-)

venlig hilsen signe
2
0
Svar på denne tråd

Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 22:37

Mange tak for gode og udførlige svar! :) Nu er jeg meget mere med. Og ja, man kunne jo nok have googlet sig til en del svar, men det er jo så tillokkende at spørge eksperterne direkte!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider