Jeg synes, det er GODT at tænke sit om andre, det er det, der gør, at vi lærer mere, vi vender og drejer tingene inde i os selv. Opdager nyt, også om os selv, hvordan vi vil gøre ting og hvorfor.
Men skal vi ikke danne en klub, som undlader at sige det højlydt?
Undlader at proppe ting ned over hovedet af andre? Altså få andre ned med nakken, så de ikke kan sove om natten. Det man ved heste ville kalde "kællinger", dem der sparker efter andre dagen lang. 
Hvad er det, folk får ud af at være efter andre? Har aldrig forstået det. Jeg er klar over, vi alle tænker vores om andre. Men hvorfor egentlig føle, det er en pligt at sige det højt?
Der er INGEN, der gør to ting ens. Helt ærligt, det er der ikke. Jeg kan godt tænke, "hvorfor er der ikke andre, der er som mig", men det er der altså ikke, og jeg har lært at leve med det. 
Så hvorfor er det, at folk vil proppe deres ekstreme holdninger over andre?
Sådan en ting som BIDLØST. "Jern i munden er dårligt. Basta."
Okay.. Da jeg prøvede med bidløst på min, fordi jeg bruger biddet mindst muligt, var hesten ved at slå mig ihjel. Den spassede helt af, snurrede med hovedet osv. Så skyndte jeg mig at hente trense og bid, og hesten slappede af igen, som altid.
Allerede der.. Nogle menensker er meget ekstreme, firkantede. Og jeg kan godt forstå det. VI MENNESKER tænker jo, " det må være ubehageligt", jeg gør noget andet, for "det kan KUN være det her, der er det eneste rigtige".
Men hestene synes noget andet! Klart er der nogle heste, der er så svære at finde bid til eller mangler tandlæge, at bidløst er fint. SUPER. Men som man siger, "if it aint broken, don't fix it !!"
Og hestene tænker ikke så meget som os, de reagerer bare på hvad der er mest ubehageligt. De er ikke ekstreme, de er individuelle.
Fx. myler bid, som jeg er SÅ ked af, jeg ikke købte for mange år siden. Men jeg har hørt om en hest, der ikke kunne lide myler bid!! Så selvom jeg er 100% fan af myler bid, så accepterer jeg også, at enkelte heste ikke går godt med dem, selvom jeg ikke forstår hvorfor, fordi det er det eneste rigtige til min. Hehe. 
Nå, kun en opfordring til jer, hvis mund aldrig er lukket, om I ind imellem kunne tænke over, at det kan genere andre, som gør deres bedste for at passe sig selv, og ikke kritiserer andre højlydt, fordi de ved, hvor træls det er.
Og det synes de højlydte jo også selv! Har jeg lagt mærke til.
De kan ikke lide, når de selv bliver snakket om, så tænder de SELV af. Karma rammer lige i bagdelen.