Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Noget om størrelser.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 14:49

Jeg forstår det ikke.

Sko- og tøjstørrelser - altså i dk størrelser, hvorfor er de ikke sådan nogenlunde ens?

Og hvorfor taler skofabrikanter og buksefabrikanter ikke sammen?

Jeg er 176 høj med et BMI på 20 - altså en rimelig slank person. Jeg bevæger mig en del, men dyrker ingen sport - så ingen store muskler nogen steder.

I bukser bruger jeg alt efter mærke - 28" til 30" eller 36 til 40 - altså spænder jeg over 3 størrelser alt efter mærke.

I overdele spænder jeg over alt mellem S - XL eller 38 - 42 - da bryster forefindes.

Sko er bare mærkelige, da de i min størrelse findes i alle bredter, fra 1 til 6 tæer.

Men det mest mærkelige er, at høje støvler er for brede om mine lægge og slim bukser er stramme om mine lægge.

Enten er jeg skruet fuldstændig forkert sammen og ser almindelig ud, eller også er der ikke sammenhæng mellem mærkerne i tøj- og skostørrelser.

Jeg ved jo godt, at franske og italienske størrelser er meget små, så det er ikke dem jeg mener. Det er helt almindeligt nordisk tøj.

Er jeg den eneste?

Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 15:03

... den eneste.

Jeg har også tøj der spænder over 3-4 størrelser. Sko synes jeg ikke det er SÅ slemt med - der har jeg 2 størrelser jeg veksler imellem - men pasformene er ofte forkerte, da de er for smalle - så der er mange sko jeg slet ikke kan bruge (jeg nægter at købe nogen i 2-3 numre for store for at de passer i bredden - så er de jo ALT for lange. Sandaler har jeg det svært med, da de der passer i bredden jo altid lige har omkring en cm "tom sål" foran mine tæer.

Forleden uddelte de på mit arbejde en ny tshirt til os medarbejdere. Jeg og en af mine kollegaer tog bare en XL uden at se på dem. Men da vi kom tilbage til kontoret opdagede vi at en af vore, langt slankere, kollegaer også stod med en XL - som på ingen måde ville kunne passe hende. De VAR ellers delt op i damemodel og herremodel - men min slanke kollega ville have strakt teksten på tshirten hvis hun tog den på. Jeg tror at jeg ville være blevet kvalt i den - så jeg afleverede den tilbage til marketingafdelingen. De der kunne passe XL var dem der er str 38. Det er jo grotesk!

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 15:41

Ja Lisbeth det er grotesk.

Mon det var en XL i børnestørrelse I havde fået.

Jeg har ikke brede fødder, har bare aldrig mast dem ned i smalle spidse sko, og alligevel er der også mange sko jeg ikke kan være i i bredten.

Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd

tøjstørrelser
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 17:42

Jeg er så en af de heldige som kan passe alt i "normale" størrelser, pånær stiletter/pumps med mindre det er halve størrelser.

Men bredde mæssigt passer alle sko mig og næsten altid i samme størrelse.

Også tøjet er det samme. Ikke hvis jeg vil have det oversize, men det er jo klart.

Så jeg må være den heldige fugl i reden :)

0
0
Svar på denne tråd

Sikkert forskellige grunde
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 19:00

men jeg ved at nogle designere laver tøjstørrelserne ud fra sig selv. Fx. beslutter designeren sig for at hun er størrelse 40 og lavet tøjet derefter.

Hvis hendes forståelse af egen størrelse ikke matcher omverdenen vil tøjet være skævt i forhold til de fleste andre.

Noget andet er at en italiensk M er mindre end en dansk M, jeg bruger fx. M i danske kommercielle brands, men XL i italienske mærker.

Det ER irriterende.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider