Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ansøgning.
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 16:07

Jeg har lige set et job jeg faktisk kunne tænke mig at søge om, men jeg er ikke god til at lave ansøgninger. Hvad skriver man i dem, hvordan stiller man dem bedst muligt op så det er DIG de vælger til samtale.

Kan i hjælpe mig med at gøre min ansøgning god? Hvis i selv har eksempler på ansøgninger i har lavet kunne det være fedt hvis jeg må kigge (selvfølgelig ikke skrive det i skriver, men blot se eksempel på en god ansøgning)

Kan i hjælpe mig ?

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 16:32

Følger med! Jeg står midt i arbejdsløsheden, da jeg ikke kan få læreplads - så jeg søger alt jeg kan få.

Har altid lært, at man skal tage de ord, de bruger i annoncen. Så hvis de bruger ordene; serviceminded, smilende, udadvendt og pligtopfyldende så skal man skrive dem, i sin ansøgning for at vise at man har læst annoncen og at man er de ting, de søger.

Men måske det er forkert?

Har dog på fornemmelsen, at det er CV'et og alderen de står af på.

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Ansøgning
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 16:57

Hej Sandra.

Jeg har netop skulle ansætte en medarbejder og modtog omkring 70 ansøgninger.

For mig var det ikke så vigtigt igen det de skrev - men at man kunne fornemme personens personlighed skinne igennem i ansøgningen.

Arbejdsgiveren der skal ansætte en fremtidig medarbejder tænker meget over om personen passer ind i miljøet.

Ligeledes er det også vigtigt at man har et lækkert CV med relevant erfaring (og ikke et CV der viser man har skiftet Jobs hver 3 måned).

En udtalelse fra en tidligere arbejdsgiver er også at foretrække.

Når man skal læse rigtig mange ansøgninger, kan det være svært at skille dem ad fra hinanden. Det er derfor vigtigt at man skiller sig ud.

Indsæt et billede på ansøgningen (et friskt og smilende billede), skriv korte og konkrete sætninger.

Ansøgninger med stavefejl og andre lange "sniksnak" sætninger gør altså bare et dårligt indtryk.

Håber det kunne bruges, ellers må du lige spørge mere konkret.

Har ikke selv erfaring med at skrive ansøgninger - kun med at læse dem.

Emma. Ejer af Eddie Badutspring ;)

2
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 17:05

Er det et "hit" at lave fx overskriften samme farve som firmaets logo? Eller have en anden slags papir e.l der gør man skiller sig ud?

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 17:20

En ansøgning omhandler firmaet og hvad du kan give dem hvis de vælger dig og er fremad sigtet.

CV'et, som er mindst lige så vigtigt, omhandler dig og hvad du kan og er bagud sigtet.

Det er vigtigt at både CV og ansøgning er tilpasset den specifikke jobstilling (ingen standard ansøgninger) dvs. undlad ting du har lavet før som ingen sammenhæng har til det job du søger (det kan man snakke om til samtalen). Hav en overskrift på ansøgningen som vil skille sig ud, alt for mange bruger enten "Ansøgning af bla bla stilling" eller "Frisk pige søger..." Hav en overskrift som siger noget om dig og jobbet.

Brug max. 2 formateringer i din tekst (eks. fed og understreget) mere end 2 formateringer bliver for rodet, undgå brug af for mange farver, højst 2 hvor den ene altid bør være så mørk som muligt og hold dig langt væk fra rød og nuancer der ligner. Tekst og opsætning i CV og ansøgning skal være ens, så man tydeligt kan se at de hører sammen.

Hvis du sender via mail så navngiv dine filer så du igen skiller dig ud bla. ved at kalde dine filer AndersAndersenCV og AndersAndersenAnsøgning, igen er der mange som bare bruger jobtitlen, stillingsnummeret eller bare kalder dem ansøgning, det gør det svært for firmaet at holde styr på ansøgningerne og man risikere at blive glemt i mængden OG send ALTID som PDF fil, på den måde risikere du ikke at din ansøgning bliver lavet til kaos efter den er sendt (det kan ske hvis man sender wordfiler).

Største parten af firmaer ser det som et plus at der er billede på CV'et ( ingen FB, twitter osv. billeder) billedet skal vise dig og ikke andet, så en hvid baggrund og man skal kunne se hele ansigtet.

Gør opmærksom på dig selv så ring før, under og efter din ansøgning. Find bla. nogle ting du kunne tænke dig svar på inden du sender din ansøgning og ring og spørg.

Ring igen efter de har fået din ansøgning "bare for at høre om de har læst den"

Når du har fået svar fra dem så ring igen. Ved afslag: for at høre hvorfor du er blevet valgt fra og om de kunne se dig i en anden stilling i firmaet eller evt. kan hjælpe dig videre. Ved indkaldelse til samtale: Ja så er det bare at fortælle hvor meget du ser frem til samtalen.

Husk at tage en kopi af CV + ansøgning med til samtalen.

En lille udsamling af pointers håber de kan bruges og held og lykke

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd

bummelum2
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 17:24

Og hvis du bliver indkaldt til samtale så tag et kig på de 27 dræberspørgsmål inden, så du er forberedt

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd

ffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 20:51

Haha tak for svar.

Det er en elevplads jeg skal søge, gør det nogen forskel?

Jeg har arbejdet deltid og fuldtid i Netto i snart 7 år - så man må da sige at jeg ikke springer rundt i mine jobs :D Det må da tælle lidt plus tænker jeg.

Lige nu går jeg på HGS og er færdig til November, men man kan allerede nu begynde at søge elevpladserne.

Tak for jeres svar, jeg nær læser dem igen.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Sandra ♥Cashew♥
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 00:45

Jeg sidder selv i samme problem...

Har enda været på et ansøgnings kursus. Lærte faktisk lidt ved det ;-)

Men har da desværre ikke rigtig fået held med et job endnu...!

Ville sådan set bare sige pøj pøj til dig, Sandra ?Cashew? og i andre,

som også er i samme situation :-)

Opstaldning tilbydes mellem Vejle og Horsens

Tjek dette link www.guloggratis.dk/dyr/heste/ opstaldning/annonce/20300803- opstaldning-mellem-vejle-og-horsens

Ejer af: Mr. Complicado

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 09:21

Når jeg læser ansøgninger, får jeg altid det bedste indtryk af dem der er korte og præcise..

1
0
Svar på denne tråd

Ansøgning
Forfatter: 
Dato:  14-09-2013 23:26

Det er rigtig vigtigt at du fanger læseren, allerede fra start - drt er de første få sætninger, der er vigtigst ...

Når firmaer modtager mange ansøgninger, fx til elevstillinger, så får de som regel rigtig mange, de skal læse .. Der kan sagtens være 200-400 ansøgninger. Derfor læser de ikke alle ansøgninger til ende. Fanger den ikke i starten, bliver den kaseret.

Det første afsnit skal handle om, hvorfor du ønsker jobbet, AT du ønsker det.

Jeg søgte selv elevplads for et par år siden, det var som bankelev. I mit første afsnit skrev jeg, at jeg var ansat i Nordeas telefonbank, min faster arbejder i bank, min far er i Nordea og min bror i Danske Bank - derfor har jeg fået bankverdenen ind med modermælken, og jeg har altid vidst, jeg skulle arbejde i bank.

De næste afsnit brugte jeg på, at nævne nogle flere kompetencer. Fx, at jeg et par måneder senere skulle til Australien og rejse rundt.. Det giver nogle personlige erfaringer, som arbejdsgivere elsker.

Undlad at nævne ting ved dig selv, som kan få læseren til på forhånd at komme med fordomme.

Undlad sætninger som "jeg elsker at læse, jeg elsker at gå ture i skoven". Det er sætninger, som antyder, at man er en enspænder ..

Jeg elsker at lade tankerne flyve, når jeg rider i skoven alene, og det får mig til st stresse ned. Men det ville jeg aldrig nævne i en ansøgning, da det også kan tyde på, jeg stresser. Fortæl det i stedet til samtalen..

jeg ville nok heller ikke nævne, at jeg i min fritid red, da (mange) folk ofte har fordomme om heste-piger.. Har oplevet en chef på et tidspunkt, som sorterere en ansøgning fra, fordi manden havde skrevet, st han red. Det kunne han ikke forestille sig en mand gøre.

Jaaa, kort sagt . Ansøgningen skal indeholde, hvorfor søger du, hvad tilbyder du dem, hvorfor er du egnet osv.

Al hygge-snakken, kan vente til samtalen.. Læseren skal blive nysgerrig på dig, og ville lære dig at kende og høre nærmere - derfor hiver de dig til samtale :-)

hvis ikke du skal sende din ansøgning lige idag, vil jeg gerne smide min op her - har den bare kun i systemet på jobbet på mandag :-)

Mvh.Krohne

Hvis sandheden står i vejen for dig, er du på forkert vej

Man kan aldrig vide, hvad bier tænker

0
0
Svar på denne tråd

Samtalen
Forfatter: 
Dato:  14-09-2013 23:36

Kommer du så til samtale, er det vigtigt at tage sig godt ud..

Jeg fik efterfølgende at vide, jeg liiiige skulle overveje på mit tøj - og kunne så godt se, jeg havde fået lavet en farvelade ;-) havde ikk lige tænkt, havde bare taget nogle ting på, jeg havde det godt i :P

De har jo så vurderet, jeg kunne ændre det ;-)

man skal være klar, og vide hvad man vil sige. Det er lidt som en date, tag initiativ og snak !!! Er du nervøs, genert eller sådan, så nævn det evt - det kan man få det bedre af..

Jeg vidste, at da jeg var til samtale i Danske Bank, at de ville spørge ind til, at jeg på daværende tidspunkt arbejdede i Nordea. Ganske rigtig, de spurgte om jeg ville springe fra et job / kontrakt hos dem, hvis Nordea efterfølgende tilbød mig elevstilling...

Jeg var forberedt, og vidste hvad jeg skulle svare ;-)

nu ved jeg ikke, hvad du søger. Men somme tider, kræves der karakterer af en vis grad.

Jeg vidste, de i banken ville spørge ind til min karakter i matematik b-niveau som var 4/2.. Jeg nævnte den selv, og "fik forklaret mig" ..

Mvh.Krohne

Hvis sandheden står i vejen for dig, er du på forkert vej

Man kan aldrig vide, hvad bier tænker

0
0
Svar på denne tråd

meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2013 01:47

Nu er jeg godt nok en helt almindelig lønslave, men hvis jeg var arbejdsgiver, fik 200 opkald med spørgsmål omkring jobbet, derefter havde fået 200 ansøgninger, fik 200 opkald om jeg nu også havde læst hver enkelt ansøgning, havde kaldt 5 til samtale, som alle ringede for at sige, at de glædede sig til samtalen, udvalgt en til ansættelse og de resterende 199 ansøgere ringede og krævede en dybtegående forklaring på afslaget, ville jeg godt nok blive lidt stram i betrækket og træt bare ved tanken om at ansætte en ny medarbejder

Jeg tror, der er meget stor forskel på, hvad forskellige arbejdsgivere lægger vægt på hos ansøgere.

F.eks tror jeg, at man skal kigge på branchen man søger indenfor. Er det i reklameverdenen eller inden for salg, må man nok gerne være lidt "freshhh" i sin ansøgning. Inden for mit felt ville en "freshhh" ansøgning slet ikke have sin plads. Jeg er laborant og har mest arbejdet med forskning i samarbejde med gamle vindtørre professorer Her vil professoren gerne vide, hvilke teknikker jeg kender og har arbejdet med og det skal helst formuleres kort og præcist. Min ansøgning, som er ret standard fra gang til gang(ohh gys og gru... ), er egentlig bare en opremsning af hvilke teknikker jeg kan. Hertil bruges punktopstilling, så det bliver en slags opremsning. Ikke for at prale, men jeg kommer ofte til samtale, når jeg har sendt en ansøgning og den gennemgående udmelding er, at jeg simpelthen har skrevet en aldeles velformuleret og fantastisk ansøgning

Så selvom jeg både sender min ansøgning som wordfil uden billed, starter min ansøgning med "Vedrørende stillingen som laborant...." og har lavet en standardansøgning, så virker det altså nogen steder

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd

Trada...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2013 17:18

Når jeg skriver mine ansøgninger, så indeholder de alle sammen fire ting:

• En overskrift der fanger opmærksomheden
  • Et afsnit der fortæller om hvordan jeg udfører mit arbejde og hvad jeg vægter højt
  • et afsnit der fortæller om hvem jeg er og hvad mine ambitioner er i forhold til mit arbejde
  • et afsnit der fortæller hvorfor jeg skal have netop den stilling.

Og jeg føler selv at hvis jeg kan lave de tre afsnit, så er det fordi det virkelig er en stilling jeg gerne vil have.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider