Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

STOP Tyrefægtning
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 11:00

Det er ikke en del af vores kultur i Norden og måske derfor jeg har svært ved at se "underholdningsværdien" i netop tyrefægtning, men i mine øjen er det stadigvæk mishandling af dyr.

Unødvendig mishandling af dyr!

Lovforslag truer Spaniens tyre

Røster i Spanien insisterer på at fremme tyrefægtning som en del af den spanske kulturarv. Derfor skal regeringen tage stilling til et lovforslag om at fremme tyrefægtning i landet.

Skriv under på: www.wspa.dk/ hvis du mener denne mishandling sksl stoppe!

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

2
0
Svar på denne tråd

WSPA.....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 11:39

Har skrevet under, og støtter WSPA med et fast månedligt beløb.

Syntes de gør rigtig mange gode ting for dyr der bliver mishandlet.

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,

- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,

men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

2
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 15:29

Jeg skriver ikke under.

for jeg lever i et land hvor det er lovligt at have køer der aldrig ser himmlen. høns der ikke ved at det er normalt at have fjer over det hele. og hvor det er både lovligt og praksiseres at have dyre s e x uden nogle griber ind. så hvis jeg skal fordømme hvordan andre opføre sig, må jeg nok heller sørge for at mit eget bagland har rent mel i posen først.

Tyrefægter tyre lever et lang beder liv, særdeles før "slagtningen" og en mere skånsom aflivning, end vi tilbyder vores artsfælder, i vores frælste land..

husk at sætte jer ind i hvad i stemmer for/imod, inden i stemmer.

hvis du syntes du selv og dine medmensker i dit land gør tingene markant beder, så er du i fulde ret til at være imod.

Men sæt jer ind i hvordan det hænger sammen inden i dømmer, så vil i nok se det fra en anden side.

Jeg går ikke til tyrfægtninger selv, men syntes at kulturen er smuk..

Jeg går ind for et værdigt liv, og en værdig død........

:O)

5
2
Svar på denne tråd

Selvom
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 15:57

Jeg er modstander af tyrefægtning, så synes jeg Sportsbolle har en rigtig god pointe.

/Tina

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

1
0
Svar på denne tråd

Dyrekampe
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 13:34

Hej,

Det værste ved dyrekampe, om det er tyrefægtning, hundekampe, hanekampe, hunde mod bjørne og hvad mennesket nu kan finde på af sadistiske påhit, er, at det bliver brugt som UNDERHOLDNING for andre mennesker.

Det er en ting, jeg aldrig har forstået: At dyremishandling kan være "smukt" eller "underholdende". Når vi nu om dage synes, at de gamle romeres forestillinger med gladiatorkampe og mord på dyr og mennesker i Colosseum var barbariske, burde vi her 2000 år senere være kommet så meget længere, at vi heller ikke synes, at dyrekampe bør finde sted.

I gamle dage slog vi en rigtig kat af tønden, så vi har ikke været bedre selv, men vi er da heldigvis kommet videre siden da. Den katolske kirke prædikede tidligere, at dyr ingen sjæl har og derfor ikke kan føle smerte og frygt. Jeg er ikke klar over, om kirken har ændret standpunkt, men det håber jeg da, ligesom vi heller ikke brænder hekse længere.

I nogle lande afholder man en form for tyrefægtning, hvor tyren ikke dræbes, men hvor selve "kampen" kun markeres. Det er da en noget mere spiselig variant, som spanierne måske kunne indføre for at bevare en kultur og stadig leve op til den moderne tids etik og moral?

MVH

Jette

1
0
Svar på denne tråd

Dyrekampe
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 13:45

Hej,

Det værste ved dyrekampe, om det er tyrefægtning, hundekampe, hanekampe, hunde mod bjørne og hvad mennesket nu kan finde på af sadistiske påhit, er, at det bliver brugt som UNDERHOLDNING for andre mennesker.

Det er en ting, jeg aldrig har forstået: At dyremishandling kan være "smukt" eller "underholdende". Når vi nu om dage synes, at de gamle romeres forestillinger med gladiatorkampe og mord på dyr og mennesker i Colosseum var barbariske, burde vi her 2000 år senere være kommet så meget længere, at vi heller ikke synes, at dyrekampe bør finde sted.

I gamle dage slog vi en rigtig kat af tønden, så vi har ikke været bedre selv, men vi er da heldigvis kommet videre siden da. Den katolske kirke prædikede tidligere, at dyr ingen sjæl har og derfor ikke kan føle smerte og frygt. Jeg er ikke klar over, om kirken har ændret standpunkt, men det håber jeg da, ligesom vi heller ikke brænder hekse længere.

I nogle lande afholder man en form for tyrefægtning, hvor tyren ikke dræbes, men hvor selve "kampen" kun markeres. Det er da en noget mere spiselig variant, som spanierne måske kunne indføre for at bevare en kultur og stadig leve op til den moderne tids etik og moral?

MVH

Jette

1
0
Svar på denne tråd

Tyrefægtning
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 13:49

Sportsbolle har ganske ret i sine betragtninger. Og jeg er både imod uartslig behandling af dyr og tyrefægtning.

Jette, jeg ved ikke om der er kommet et officielt diktat fra den katolske kirke, men her i Italien hvor jeg bor (og som må siges at være noget af det mest katolske) er der ofte "velsignelse af kæledyr", altså hvor man kommer med sin hund, kat, papegøje, guldfisk, marsvin osv. og så velsigner den lokale præst dyret. Jeg går ud fra, at det betyder at han mener, at dyret har en sjæl. ;-)

I bl.a. Frankrig er der ganske rigtigt tyrefægning uden blodbad. Jeg har overværet det, det er ganske spændende, og i stedet for en lanse i flanken, skal tyrefægtere sætte en ring på hornene. Det kan godt være dramatisk og absolut ikke ufarligt, da tyren stadig er meget ophidset. Hvis man vil bevare kulturen, kan man lave denne variant. Men forklar lige det for spanierne...

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider