Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det hjælper at klage *forsikringsselskab
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 21:16

Med alle de historier der har været omkring forsikringsselskaber i den seneste tid, vil jeg lige komme med min.

Det hele startede i august 2008, da jeg styrtede med min hest og brækkede mit venstre kraveben.

Skaden blev meldt til mit forsikringsselskab tryg.

Sidst i 2008 begyndte jeg at have problemer med kravebenet, og skulle til flere undersøgelser.

Jeg ringede til Tryg og meddelte dette, og fik mail på hende der havde min skade, jeg skulle bare sende alle papir til hende.

I starten af 2010 blev jeg opereret igen, og er i alt blevet opereret 7 gange til dato.

Hver gang jeg fik papir i forbindelse med mit kraveben, blev det scannet ind og sendt videre til Tryg. Jeg troede alt var som det skulle være.

I 2011 er alle der har været inde over min sag sikker på jeg vil ende med et men, og det vil blive over de 5% der giver ret til en forudbetaling ved forsikringen.

Jeg ringer til Tryg for at høre hvordan den slags gøres. Men da jeg får fat i dem, har de en skadesanmeldelse og ikke andet. Jeg får en historie om at de har haft en ansat, der ikke helt passede sit job, så det var nok ikke blevet registreret bla bla bla.

Problemet var nu at sagen var over 12 mdr, og en så gammel sag kan ikke bare åbnes igen.

Jeg prøvede mange forskellige ting, men det var ikke muligt at få sagen åbnet.

Jeg var klar til bare at give op, men min mor mente bestemt ikke det kunne være rigtigt at give op, når det var en fejl ved dem og ikke mig der var problemet. Så mine forældre tilbød at betale en advokat for mig, og jeg skulle kun betale tilbage, hvis jeg fik en erstatning fra Tryg.

Advokaten brugte 6 mdr på at få min sag åbnet. De første 2 mdr valgte de fuldstændig at ignorere advokaten. Da de begyndte at svare, fortalte de også historien om den nu tidligere ansatte, som ikke passede sit job godt nok, denne gang var det på skrift.

I starten af 2012 gik Tryg med til at forudbetale 5% mengrad.

Tryg ville gerne have sagen afsluttet, men ville ikke rigtig sende mig til en special læge, for at få en erklæring.

Der gik næsten et helt år før de ville være med til mere. I marts 2013 blev jeg endelig henvist til en special læge.

Mens vi ventede på vurderingen af mengraden, tilbød min advokat, at de ville gå efter Tryg håndtering af sagen. De havde været så uforskammet overfor advokaten, at hun gerne ville forsøge at få Tryg til at overtage ALLE mine advokat regninger, da jeg ikke ville have haft brug for en advokat, hvis bare de havde registreret det jeg havde sendt til dem.

Her var mine regninger rendt op i 17.500,- bare for at få lov til at blive vurderet.

Sidst i april kom resultatet af vuderingen, og vi var noget skuffet! Det blev til 10%, med begrundelsen: et kraveben kan aldrig blive til mere.

Efter en snak med min advokat blev vi enige om den skulle ankes!

For at give lidt en ide om mine men:

Min venstre arm er praktis talt ubrugelig, de 2 store muskler omkring den kan ikke genoptrænes og det er ved at sprede sig over i højre arm.

Begge arme har mistet meget bevægelighed, den venstre mere end den højre.

Jeg kan ikke nå noget over hovedhøjde og kan ikke bære noget over 1,5 kg.

Jeg kan ikke gøre rent. Kan ikke køre for meget bil.

Jeg har konstant hovedpine, ondt i nakke, skulder, nerveskader i venstre arm, hvor der sendes nerveimpulser gennem armen. Som en bonus, er der blevet taget knogle ud af min hoftekam, der gør jeg ikke kan gå/er dårligt gående på kolde dage.

I dag kom brevet fra ankestyrrelse så. Jeg er dømt til 32% men, jeg havde dog ikke smertedækning på min forsikring, og derfor skal de kun udbetale 20%, altså det dobbelte af hvad Tryg prøvede at spise mig af med.

Jeg var så glad, jeg begyndte at tude da jeg læste det igennem. Det var ikke pengene der var vigtigt, men at der også var andre end mig og dem omkring mig, der kunne se at der virkelig er noget helt galt, og det kan ikke være rigtigt at jeg skal tage 900mg ibuprofen og 450mg morfin hver dag, bare for at holde mine smerter ud.

Så hvis jeres forsikringsselskaber prøver at spise jer af med dårlige undskyldninger, lave vurderinger osv, så klag!

Min historie er IKKE enestående, der er endda en del der "har været i kontakt med den samme forsikrings agent" som mig ved Tryg, og en del har opgivet.

.

Midtjydsk Jagtrideklub

www.midtjydskjagt.dk

jagtprogram for 2013

Besøg MJJR på facebook

Jagtundervisning på Harrild hede/Nørlund plantage 25/8

Næste jagt Kompedal plantage 15/9

11
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 22:52

Først og fremmest er det jo en fantastisk nyhed, er glad på dine vegne!

Men åhh hvor kan det irriterer mig, at folk ikke kan gøre deres arbejde ordentligt! Vi er helt enige om, at Tryg som helhed skulle have gjort alt det her meget bedre. Men lige nu må jeg indrømme, at dén specifikke medarbejder godt nok tager prisen for idioti, synes jeg!

Tænk at man ikke bare kan gøre sit arbejde ordentligt, nu er der mange mennesker med skader, som har mistet deres papirer og fået rod i sagerne! Så skal man altså ikke arbejde i en så vigtigt sektor, hvis man er doven/uansvarlig nok til den slags. Øv for en person altså...

Men godt det endte lykkeligt :)

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 23:03
Jeg glemte helt at skrive, de tog mine advokat udgifter uden problemer. Men det er jo også svært at komme udenom, når de har skrevet til advokaten at problemet lå ved dem.

Jeg har desværre en mistanke om den medarbejder ikke findes, hvis hun gør, så har hun arbejdet der i 4 år hvor de har vist hun havde rod i sine papir.

Jeg er så glad for jeg er færdig med tryg, jeg har været rigtig heldig at et andet selskab ville tage mig med mine skader, hurra for gruppeforsikring.

.

Midtjydsk Jagtrideklub

www.midtjydskjagt.dk

jagtprogram for 2013

Besøg MJJR på facebook

Jagtundervisning på Harrild hede/Nørlund plantage 25/8

Næste jagt Kompedal plantage 15/9

1
0
Svar på denne tråd

Godt at ...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 08:10

... du havde kræfter til at føre kampen - og hjælp til at få advokaten på sagen.

Det er sku' ikke i orden at et forsikringsselskab prøver at løbe fra deres forpligtelser - når de VED at fejlen ligger ved dem!

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 08:25

Jeg har også været i en længere kamp med min forsikring, der påtrods af jeg efter en rideulykke er begrænset i stortset alt ikke ment "det havde betydning for min dagligdag". Min skade sidder i hoften/lænden og betyder jeg stortset hverken kan gå eller sidde + har smerter 24 timer i døgnet.

Vi klagede og jeg fik en erstatning, der var dog et lille MEN. Mit forsikringsselskab har modsat af andre valgt at sige "klag bare, men så tager vi alle pengene retur". Derfor turde advokaterne ikke køre sagen, men det er vist meget få selskaber der laver det lille nummer :(

Min skade er i fortsat forværring og lår/hofte har siden februar været hævet til dobbelt størrelse. Lægerne siger det er de værste smerter de nogensinde har set og de er så invaliderende jeg intet burde kunne. "Desværre" er jeg en anelse stædig og vil igennem min uddannelse, og det bliver ofte betragt som "så er det nok ikke så slemt" når jeg søger om hjælp, erstatning osv. Ærgeligt vi har dannet et tude samfund hvor det giver mere at give op :(

Men om ikke andet så betyder de her ekstreme forværringer at sagen nu kan genoptages, uden jeg skal betale noget tilbage... Så nu må jeg se hvad der sker...

Tillykke med du vandt i din sag :)

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider