tak for jers fine tænksomme svar.
En interesant overskrift, eller feks tråd med millitary billeder og hvis jeg "kender" trådstarteren, er ofte det der i første omgang får mig til at åbne et indlæg.
jeg læser med interesse og kommentere gerne de indlæg der "vil noget" på en positiv måde, de indlæg der hakker og brokker ukonstruktiv eller forsøger at udstille nogen som særligt dårlige eller særligt "onde" ryttere, dem springer jeg ofte helt væk fra, uden at læse dem færdig.
jeg kommentere ofte på de glade indlæg som Sandra også skriver, hvor man kan fornemme en glæde over de små ting og en stolthed over den personlige sejer, hvor lille den end måtte synes for os andre.
jeg bliver meget træt af de indlæg med 1000 billeder og jeg gider ikke se alt for mange kedelige fold billder, selv om hesten er smukke nok og græsset grønt, er det altså lidt kedeligt i længden, men et lille svar som feks sød hest kan jeg dog godt finde på at smide ind.
Ride tråde hvor TS beder om en komentar, svare jeg gerne på hvis jeg har noget konstuktiv at byde ind med, lige som jeg godt kan finde på at komentere hvis jeg oplever, at de svar der ellers er kommet fra andre i tråden, er rigeligt negative og ensporede.
Debatter hvor der kastes med "mudder" og nogen navngivende ryttere (kendte eller ukendte) lægges for had uden de ellers kan forsvare sig, dem gider jeg ikke deltage i mere, jeg har gjort det før hen,hvor jeg har forsøgt at belyse en problemstuilling fra flere sider eller givet et bud på en ande måde at se tingen på end flertallet, men jeg blev ret træt af de personlige angreb debatørene i mellem og jeg har da også forladt ellers interesante debatter, når tone blev for hård og skyttegravs krigs aktig.
jeg har også selv været ude for ret barske og ukonstruktive kommentrare til noget jeg har skrevet, men heldigvis er der jo også rigtig mange søde og dygtige heste mennesker her inde, der har masser af byde på.
jeg tager mig selv i at visse personers indlæg, dem åbner jeg altid fordi min erfaring siger mig, at de ofte er interesante eller indeholder gode billeder, så måske går jeg glip af andres fordi jeg ikke lige bliver fanget af overskriften eller navet på trådstarteren.
Debatter om konflikter i ægteskab, kærster, svigermødre osv dem springer jeg som reglen over, trænings og billede/video tråde er nok der hvor jeg mest får smidt en kometar ind i.