Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kommentér i indlæg
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 20:44
Hejsa Ænder, I forbindelse med et indlæg Jeg lige har sat på HN i dag, og som over 150 Ænder allerede har åbnet, men kun en enkelt har kommenteret i, kom jeg til at tænke lidt over hvilke indlæg Jeg egentlig selv får lyst at skrive en lille kommentar i, hvilke Jeg bare lige skimer i gennem, uden at skrive noget og hvilke Jeg slet ikke åbner.
Men hvad med jer? Hvad slags indlæg syns i er interessante, hvad er det som reglen der får jer til at læggen en kommentar? og hvilke indlæg springer i helt over?

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 20:59

Jeg kommenterer som regl altid glædesindlæg fra folk. Jeg kan godt lide at se og læse om andres glæde over deres dejlige heste, at de har haft en god træningsdag, eller glæden over et stævne som gik godt.

De små ting som at man kan mærke igennem indlægget at de bare elsker deres heste fordi det er "den hest" :)

Jeg kommenterer også ridetråde hvis jeg synes ridningen er pæn. Ellers kigger jeg blot og går ud igen uden at kommenterer da jeg ikke vil dikterer hvordan andre rider deres hest.

Medmindre det er "små fejl", det har vi jo alle sammen så kan jeg sagtens kommenterer og så lige nævne det i et sving, men som regl synes jeg altid man skal kommenterer konstruktivt. Hvis man kommer med kritik så skal man også huske at rose noget andet.

Jeg kommenterer sjældent indlæg med 100000000 billeder af samme moment eller en kedelig hest på en fold fx ;) Dvs der intet andet interessant at skrive "pæn hest" eller sådan. Det gider jeg ikke. Men kan sagtens finde på at smide en finger der peger opad fordi jeg ved det kan glæde nogle mennesker at få sådan en :)

Jeg deltager meget i træningstrådene inde under Træning samt røgt og pleje samt debat indlæg jeg synes er interessante og følger jeg kan komme med input i :)

Hvad med dig selv TS?

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
1
Svar på denne tråd

indlæg....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 21:16

Indlæg jeg svarer på:

Med fornuftig ridning,

eller GODE, anderledes billeder . Ikke bare "se en mudret hest med dårligt camera på en fold".

Indlæg med gode spørgsmål/ oplæg (som dette)

Indlæg jeg ikke svarer på:

Dem´jeg ikke er enig i, eller tænker, "klaphat". Hehe. Ved overdreven hysteri UDEN selvironi.

Hvis rytteren er meget overvægtig, ikke bare som de fleste, men meget.

Eller ved en ridestil, hvor jeg er "stået af" hesten. :)

Der er nogle indlæg jeg ikke forstår, folk ikke svarer på. Det er de søde, måske lidt intetsigende, men positive..

Så er der dem, hvor jeg er enig med de andre, der ikke svarer. Det er hvis jeg sidder og tænker, "hvad skal jeg svare på det??"

Jeg kan tænke over det længe-længe. Men hvis jeg ikke kan komme på noget (det er ellers sjældent), svarer jeg ikke.

OG hvis man ikke har noget postitvt at sige, skal man jo holde sin mund.

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

1
0
Svar på denne tråd

smiler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 21:55

tak for jers fine tænksomme svar.

En interesant overskrift, eller feks tråd med millitary billeder og hvis jeg "kender" trådstarteren, er ofte det der i første omgang får mig til at åbne et indlæg.

jeg læser med interesse og kommentere gerne de indlæg der "vil noget" på en positiv måde, de indlæg der hakker og brokker ukonstruktiv eller forsøger at udstille nogen som særligt dårlige eller særligt "onde" ryttere, dem springer jeg ofte helt væk fra, uden at læse dem færdig.

jeg kommentere ofte på de glade indlæg som Sandra også skriver, hvor man kan fornemme en glæde over de små ting og en stolthed over den personlige sejer, hvor lille den end måtte synes for os andre.

jeg bliver meget træt af de indlæg med 1000 billeder og jeg gider ikke se alt for mange kedelige fold billder, selv om hesten er smukke nok og græsset grønt, er det altså lidt kedeligt i længden, men et lille svar som feks sød hest kan jeg dog godt finde på at smide ind.

Ride tråde hvor TS beder om en komentar, svare jeg gerne på hvis jeg har noget konstuktiv at byde ind med, lige som jeg godt kan finde på at komentere hvis jeg oplever, at de svar der ellers er kommet fra andre i tråden, er rigeligt negative og ensporede.

Debatter hvor der kastes med "mudder" og nogen navngivende ryttere (kendte eller ukendte) lægges for had uden de ellers kan forsvare sig, dem gider jeg ikke deltage i mere, jeg har gjort det før hen,hvor jeg har forsøgt at belyse en problemstuilling fra flere sider eller givet et bud på en ande måde at se tingen på end flertallet, men jeg blev ret træt af de personlige angreb debatørene i mellem og jeg har da også forladt ellers interesante debatter, når tone blev for hård og skyttegravs krigs aktig.

jeg har også selv været ude for ret barske og ukonstruktive kommentrare til noget jeg har skrevet, men heldigvis er der jo også rigtig mange søde og dygtige heste mennesker her inde, der har masser af byde på.

jeg tager mig selv i at visse personers indlæg, dem åbner jeg altid fordi min erfaring siger mig, at de ofte er interesante eller indeholder gode billeder, så måske går jeg glip af andres fordi jeg ikke lige bliver fanget af overskriften eller navet på trådstarteren.

Debatter om konflikter i ægteskab, kærster, svigermødre osv dem springer jeg som reglen over, trænings og billede/video tråde er nok der hvor jeg mest får smidt en kometar ind i.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd

Jeg svarer på dem
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 17:31

som jeg lige føler for; men ja som andre skriver når glæden stråler ud af folk ( og det har jeg selv prøvet ) så kan jeg godt finde på at smide en kommentar selvom det er et mudret fold billede og/eller lidt kiksede ridebilleder, især hvis jeg fornemmer der står et grundlæggende "fornuftigt" menneske bag tråden som har brug for opmuntring til at blive bedre.

For jeg synes jo det er det hestehold/ridning handler om - hele tiden at blive bedre/tage læring til sig - uanset hvilket niveau

Derudover, så kan jeg også godt blive ganske spydig, hvis jeg føler folk ikke er ærlige i deres indlæg.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 17:56

Jeg svare ikke i tråde hvor jeg ikke bryder mig om ridningen, er den for meget grim til min smag alla meget åben mund hele tiden, alt for stor rytter osv. kan jeg finde på med en tommel ned.

Og tråde med få billeder, utydelige eller "ligegyldige" for mig - dem svare jeg heller ikke i. Jeg vil ikke svare, bare for at svare - forstå mig ret. Det med at skrive " Køn hest du har dig :) ! " uden jeg mener det, det finder jeg super overfladisk.
Hvis jeg selv laver en tråd, så istedet for overfladiske kommentarer i flertal, foretrækker jeg få kommentarer med kød på.

Jeg vil heller ikke svare i tråde med mange billeder og hvor det ofte er en "kendt" her fra HN der har lavet det - folk har rigeligt med "følgere" og ofte, så er det for mig billeder hvor der er taget 117 billeder af samme ting, med ikke meget tids mellem rum - istedet for at vælge det bedste ud.

Folk har der også i forvejen massere af svar, så ikke at have mit, overlever de nok.

Så jeg svare ikke så tit i billedtråde, med mindre de lige falder mig for øje og er nogle jeg bliver fanget af.

Nu meget eget ponydyr

2
0
Svar på denne tråd

mine svar
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 20:30

Jeg skriver sjældent i tråde. Oftest fordi det jeg vil sige allerede er skrevet fordi jeg ikke komme herinde hver dag.

Men når jeg har lyst til at skrive, så er det oftest i tråde som denne hvor der er et konkret spørgsmål eller hvor der spørges ind til et produkt jeg kender - produktet kan også være undervisning eller smed og ike bare erfaringer med et eller andet mærke.

Tråde jeg absolut ikke gider er dem, hvor trådstarter skriver 10 min efter første post "25 har kigget, men ingen har lagt en kommentar?" og igen 30 min senere..."xxx har kigget, men ingen kommentarer - det er for dårligt". Det får mig til at stå helt af også selvom det nogengange er nogle vildt gode billeder eller et relevant spørgsmål, hvor jeg faktisk gerne ville komme med ros eller input til spørgsmålet.

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 20:54

svarer somregel hvis det er spørgsmål der bliver stillet og det er noget jeg ved noget om.

Skriver også tit hvis nogen viser billeder af søde dyr, søde momenter, dejlige unger hvad som helst.

Kan også finde på at kaste mig ud i en debat, hvis jeg syntes en eller anden er totalt klaphat, uden at nævne navne

Jeg kan også finde på at kommentere fordi jeg kan se den stakkels ts ikke har fået en eneste kommentar på hendes aldeles nuttede huns, kat, mus, rotte, syntes ikke folk er gode til at kommentere de søde indlæg.

Jeg ser sjældent hestebillede tråde, syntes de er så ensformige, og kommenterer dem derfor heller ikke

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 20:59

Jeg kommenterer sjældent i billedtråde hvor der er maaaaange næsten ens billeder af varierende kvalitet, jeg hopper som oftest ud af tråden før jeg er kommet ret langt.

Til gengæld lægger jeg ofte en kommentar i tråde hvor jeg fornemmer ts' glæde og stolthed over emnet.

I debatter byder jeg kun ind hvis jeg føler jeg kan komme med et konstruktivt input.

Og så bruger jeg ikke , jeg vil hellere bruge tid på at kommentere, mens jeg ofte vælger at hvis jeg synes det er interessant, uden jeg som sådan har noget at kommentere i forhold til emnet.

Mvh Naja

Nu med 1 hest mindre:-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 21:08

Uha, det er for mig meget forskelligt.
Jeg svarer i de tråde, hvor jeg har noget at byde ind med, og så skriver jeg også engang imellem i div. glædestråde.
Derudover deltager jeg ofte i de "Vis det og det" tråde, samt i de lidt alternative tråde.
Sidst men ikke mindst deltager jeg gerne i tråde om gangartsheste, da det er dét min store passion ligger.

Som andre, springer jeg som regel let og elegant over tråde med 50 næsten ens billeder, samt tråde hvor TS bumper tråden op med en bemærkning som "Så og så mange har kigget, men ingen kommentarer"...
Fair nok hvis man har lavet en tråd, og der et par dage efter stadig ingen kommentarer er, og tråden er havnet på side 2 - Men dem der skriver blot en time senere...Naaah. Og så er der jo forskellige måder at komme med hentydninger på.

Mvh. Lykke

Proud owner of:
Pearl
& Amber

Tennessee Walking Horse

*NU MED TWH FØL*

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider