Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kører du i en ny bil?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 08:13

Hvis du kører i en ny bil af modeller som feks.

hyundai I(10,20,30) vw up, skoda citi go, Opel, peugeot og flere, som jeg ikke lige kan mærkene på.

Er du så ikke sød og

Tænde dine baglygter?

Lyset er allerede meget anderledes end for 14 dage siden, det er meget smart at have baglys på sin bil i tusmørke.

Der er nogen af jer som har fundet knappen, men hold op i er mange som mangler at tænde det.

kærligste hilsner

"pendler konen"

Rytter af konetypen

11
0
Svar på denne tråd

Hørt hørt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 09:16

og så husk også lige at blinke, når du skal dreje. Hold op, hvor er der mange, der bare ikke blinker.

10
0
Svar på denne tråd

uha ja...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 09:26

ja uha, den er god.

Blink for pokker da BLINK...

Jeg har en mere.. nu jeg kører ret meget på motorvej... ;-)

Vi har:

Højrekørsel i DK.

(Hvis i er i tvivl, så betyder det, at man også skal køre til højre. Dvs i højre spor på motorvejen OGSÅ selvom der er en lastbil 17½ km ret forude)

Rytter af konetypen

7
0
Svar på denne tråd

En mere
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 09:35
Her er en mere : Venligst tjek forlygterne! ( Ja altså på bilen)

Der er så mange hvor det står forkert og det blænder fuldstændig vanvittigt! Og mange har endda også kun én lygte, der virker!

Mvh
Jeannett

Fjordhest/knapstrupper vallak efterlyses:

www.heste-nettet.dk/forum/7/104300/ 104300/

'It's nice to be important, but it's more important to be nice'

7
0
Svar på denne tråd

Og lad være..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 09:40

med at køre med tændt tågelys, når der ikke er tåge.. Det ser latterligt ud og kan blænde.!

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

8
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 09:47

Når nu er i gang, så hold jer lige fra min bagende!! Det er muligt min skønne micra nissan har en særdeles god R**, men når jeg køre tilladte hastighed så hold lige lidt afstand

Den med at holde højre går jeg også ind for (det er desuden ulovligt) - og køre du i mikro bil som ikke kan accelere, så bliv i det højre spor fremfor at overhale med 104 hvor der må køres 130!!

BLINK på motorvejen og blænd ned...suk... hvorfor er det kun MIG der kan køre bil

9
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 10:47

Vil gerne give et ord til den lastbil der lå i røven af mig fra Esbjerg til Varde og som drejede ned mod Michael's automobiler og alle de andre forhandlere:

HOLD DIG FRA MIN BAGENDE! sp*de.!

Tænk sig, jeg kørte 80 (autopilot), han lå HELT i røven af mig! Havde jeg skulle hakke bremsen havde jeg fået en lastbil som nakkestøtte!

HOLD nu afstand! De som ikke holder afstand, får skylden hvis der sker noget.

Og ja, alle de der minibiler må godt lige tænde lyset

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

2
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 13:33

Og når nu du for fremtiden har tænkt dig at blinke, så gør det venligts før du træder på bremsen.

Blinke - bremse - dreje.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

4
0
Svar på denne tråd

Jeg blinker
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 15:44

Jeg blinker aldrig. Det rager fadme ikke andre hvor jeg skal hen.

spøg til side. Nu er det sådan at i nye biler sidder der en lyssensor der skal reagere på hvornår det bliver mørkt, hvor den så selv tænder lyset. Ret smart da det er enormt energi besparende.

Kh Mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

7
0
Svar på denne tråd

Køre bil...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 17:38

Nå ja, nu vi er igang. Lad dog være med at blinke, når du kører ind i en rundkørsel, hvis du IKKE skal ud af første vej

Man skal ikke blinke, når man kører ind i rundkørslen (er der overhovedet nogen, der kan være i tvivl om, hvilken vej man skal )

Har dælme været tæt på at smække ind i en som blinkede, men ikke drejede

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

2
0
Svar på denne tråd

Ejere af nye VW's bed om opdatering
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 18:56

Ejere af nyere VW's kan smutte omkring VW værkstedet og bede om at få kørelysopdateringen, som gør at baglygterne også lyser pr. automatik.

Desværre tænder nummerpladebelysningen ikke pr. automatik, så når det bliver rigtig mørkt, skal alle huske at dreje/trykke på lyskontakten alligevel.

Min Polo årgang 2010 (sent 2009) har fået automatisk tilslutning af baglyset, og det er altså en god ting, sådan i det daglige.

Lidt pudsigt er det dog, at jeg indhøstede en anmærkning da den var til syn her for 14 dage siden. Det var på et FDM-test center, og jeg var autoritetstro og troede fuldt og fast på synsmanden, da han sagde, at nummerpladebelysningen ikke virkede. Og jeg kunne da godt se, at der ikke var lys i de 2 lygter over nummerpladen. Bilen gik gennem syn med en anmærkning, men skulle dog ikke til omsyn, jeg skulle bare sørge for at få udbedret fejlen.

Jeg sætter mig ud i bilen og kører af sted til arbejde. Og får ubevidst drejet på lyskontakten. Da jeg parkerer, tjekker jeg lige nummerpladebelysningen, som fungerer helt perfekt!!!! Og det har det også gjort siden, jeg har tjekket det flere gange. Fint lys. What!! "Kloge-Åge" på testcenteret havde ikke drejet på lyskontakten, da han kontrollerede baglys og nummerpladebelysning. Baglygterne lyser jo, bare man drejer bilnøglen, men ikke nummerpladebelysningen. Jeg kan jo ikke så godt køre bilen til VW-værkstedet og bede dem om, at reparere et lys, som virker

Nå - testmanden var ikke helt vågen / heldig den morgen. Først kigger han medlident på mig, middelaldrende kone, og spørger om jeg ikke kunne få deres auto-tjek-in til at fungere. Jo, sir' jeg, og jeg har da også betalt via automaten, og jeg viser ham kvitteringen (har arbejdet som it-konsulent og er ikke computer-forskrækket, men det kunne han jo ikke vide ). Nå, mærkeligt sir' han, du er ikke tjekket ind på min computer. Men giv mig lige bilnøglerne, så tjekker jeg lige bremserne udenfor. Han får VW nøglerne, sætter sig ind i den lille Polo, kører en tur og får tjekket bremserne. Kører vognen ind på liften, fortæller mig at bremserne fungerer fint, og går hen til computeren. Vender sig forbavset om og sir': det er da ikke en Ford Mondeo Nej det er min lille Polo, som skal til syn her kl.08.00, men jeg er da godt nok kommet 10 minutter for tidligt

Nå mens han tjekker bilen videre, spørger han, hvordan den kører. Jo den kører som en drøm, og den er meget billigere i både benzin og service end den Volvo S70, jeg havde før. Så vender han sig om med "lille De - skør kone" blikket og siger, neeej du mener Volvo V70. Neej, sir jeg så og kigger på ham, måske med "uvidende hvalp-blikket", jeg har haft en Volvo S70. "Hvalpen" sir': sådan en model findes ikke. Mit svar: jo, det gør den, og jeg havde den i 5 år - en S70 med bagagerum, ikke sådan en lang herregårdsvogn. Dér røg jeg muligvis i "umulig kunde" kategorien med følgevirkning= dit nummerpladelys virker ikke (Volvo S70 blev i øvrigt produceret i perioden 1996 - 2000).

Det var første gang jeg kørte en bil til syn (min mand plejer at have den fornøjelse), og jeg må da sige, at det var en oplevelse

Men husk lige, hvis I får VW-lysopdateringen, at hvis folk sir' jeres nummerpladebelysning ikke virker - og det skal være tændt, så tjek om lyset er rigtig tændt (lyskontakt drejet)

Mvh. Lotte K.

1
0
Svar på denne tråd

nfkseløse
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 19:03

Spærrelinier betyder på dansk - området må ikke bekøres!!!

FANME FLØJTME IKKE - OVERHALNINGSBANE!!!!!

Zig-zag chikaner med 2 i den ene side og 1 i den anden side midt imellem dem =

DEN BILLIST MED DE 2 BEDES EDDERBUKME HOLDE TILBAGE INDTIL MODKØRENDE ER IGENNEM!!!

Det var vist de 2 største irritationsmomenter jeg er stødt på i dag ud over dem I allerede har nævnt - SUK!

Nogen gange bliver jeg altså imponeret over at overleve i trafikken!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 19:28

Synes også der er en del der burde opfriske sammenfletning - vognbaneskift - IKKE blinke i en sammenfletning!!

3
0
Svar på denne tråd

Suuuuk!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 21:28

Og apropos at blinke ved vognbaneskift: På motorvejen blinker man først når man HAR fundet et hul, lige inden man kører ud!!! Bare sådan en besked til os andre "Jeg skifter vognbane nu"

Man blinker ikke 5 min. før man skifter vognbane!!!! Hvad fanden har du egentlig tænket dig???

Vi kører med 110-130 km i timen, forventer du at der er en der pænt bremser ned (og laver en ulykke i samme omgang) så du kan køre ud, når, hvis, såfremt du føler at det er sikkert???

Læs dog færdselsloven og lær at gebærde dig på en motorvej - eller hold dig til at køre laaaangt ude på landet hvor du kun kan genere landmændene på deres traktorer!

Til gengæld forstår jeg ikke den med at tænde baglygterne???

Jeg har en Hyundai I10 og der er baglygterne da altid tændt???

Uanset om der er tændt for nærlyset eller ej?? De tænder med det samme jeg drejer nøglen

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd

hvor sjovt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 21:37

Hehe hvor sjovt, jeg har lige overvejet, om jeg skulle lave en tråd med nøjagtig samme emne om baglys på minibilerne. Jeg er iøvrigt ligeglad med, hvornår bilens sensorer synes, der skal tændes for lyset og at det er ih og åh så energibesparende. Man kan sgutte se jer ordentligt, uanset hvad jeres lyssensor så mener.

Derudover gad jeg godt, at folk ville fatte, at det altså ikke er lovligt kun at have parkeringslyset tændt, når man kører. Så kan man faktisk ligeså godt bare slukke for alt lys foran, hvis vi nu skal blive i den energibesparende rille, da man er ca lige så synlig på afstand med parkeringslys som helt uden.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 09:08

Forstår ikke helt hvorfor det kun er mikrobilerne der flå "tæsk" her...

Mine forældres spand af en Kia Sportage (2012) har det samme problem..

Der er lyssensor ved baglygterne.. Og nøj hvor er den belastende, at ligge bagved...

På min egen I10'er tændes baglyset når motoren startes.

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

1
0
Svar på denne tråd

Lyscensor?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 13:40

Hvad i alverden skal man med en lyscensor? Det er da ikke valgfrit at køre med lys på?

Hilsen en hvis kørekort er så nyt, at hun stadig kan reglerne.

PS hold jer fra min bagende uanset om jeg kører det jeg må, eller en snas over. Overhal eller hold afstand, jeg ville ikke skades fordi du bliver psykotisk af at sidde bag rettet.

Søger ridedyr i Aalborg og omegn, gerne ud mod Nørholm eller med gode busforbindelser

Oplært af beridder - i at muge ud :p

Medlem af Bullerklubben

4
0
Svar på denne tråd

Jjdkdkkd
Forfatter: 
Dato:  31-08-2013 21:55

Hvor skønt med et sted, hvor man kan få afløb for alle sine kørselsfrustrationer. Min vigtigste er HOLD SÅ FOR H****** TIL HØJRE!!! Hvor svært kan det egentlig være????

3
0
Svar på denne tråd

Trafikanter
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 00:32

Hader når modkørende trækker ud til overhaling inden man har passeret dem, eller begynder at blinke ud inden man får passeret.

Et blinklys er vejledende - ikke villedende.

Jeg kører i en mikrobil som ikke accelerer specielt hurtigt, men alligevel kan jeg nå at komme over en lysregulering efter at have holdt for rødt, uden den som holder bag ved næsten har tænkt på at få sig sneglet over. Hold kæft hvor er det belastende, især i morgentrafikken, at folk ikke kan kom i fart og over. Det samme med rundkørsler, hvor folk bremser helt ned og holder stille, selv om der er frit for biler til højre..

og lige den sidste, folk der bremser midt i et kryds selv om der er GRØN PIL. Vil i gerne have buler i jeres biler? Grøn pil = modkørende har rødt så KØR for h....

0
0
Svar på denne tråd

Venstre sgu
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 00:34

Der skulle selvfølgelig stå frit for biler til venstre.. Dooh!!

1
0
Svar på denne tråd

Skønne frustrationer!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 03:16

Og som cyklis til bilistt: vil du da ikke godt være så sød at blænde ned, når du kan se lys og reflekser fra en cyklist! Når man kører i tusmørke er det umuligt at se vejen foran sig, når du synes du skal blænde det hele!

Og til andre cyklister fra både bilist og cyklist: giv tegn! Tag dit headset ud af ørerne, så du kan høre andres ringklokker. Og lad være med at tro du kan fylde det hele og følge bilers venstresvingskørebaner!

Med Venlig Hilsen

Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3

Billig opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 08:28

Og fra billist til cyklist - brug hovedet i trafikken!!

Hvis jeg skal svinge til højre og har lukket af for cyklister, så lad dog være med at overhale op over fortorvet og placerer dig i en farlig situation. Hold din plads i køen, det er bedre for alle!

Lad være med at cykle over for rødt og cykel venligst i samme retning som trafikken + i den rigtige side!

Og når du cykler i tæt trafik så lad dog være med at tro du er udødelig. Jeg vil nødig ramme dig, men du må også gerne tænke lidt selv ;)

5
0
Svar på denne tråd

7898789
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 13:03

Og til jer der køre Ferrari, Porsche, Bentley, Aston Martin og alle Audi, BMW og Mercedes sportsmodellerne", i må meget gerne holde jer inde for fartgrensen. Hader når i køre 100 km ekstra i timen end i må.

I må også meget gerne holde tilbage for fodgængere. Ikke noget værre end at være tæt på at blive kørt ned af en meget hurtig bil.

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

2
0
Svar på denne tråd

Hvis nu
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 14:24

danskere var bedre til at give plads i trafikken i stedet for at være nogle forbandede egoister så ville det ikke være nødvendigt at blinke 5 minutter før vognbaneskift på motorvejen

Åh ja - der er så mange ting der kunne ændres i trafikken - og det ville hjælpe hvis alle forsøgte at tænke på andre end sig selv i allerførste instans!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

3
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 14:26

Jer i små biler, lad nu være med at ligge for tæt på mig når jeg kører med trailer, JA jeg ved godt jeg "snegler" men jeg overholder altså bare fartgrænsen der er sat for mig, og jeg kan ikke se jer når i ligger lige der bagved, de gør mig utryg.

Og så burde alle liiiiige tjekke sine lygter, sådan en forkert indstillet lygte er smadder irriterende at møde.

Men at folk blinker i sammenfletning kan ikke irritere mig, nok fordi jeg gør det selv, efter at en anden bilist overså mig så nu gør jeg opmærksom på at her kommer jeg altså.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

2
0
Svar på denne tråd

Iwanna
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 07:49

Når du blinker i en sammenfletning så tror vi andre jo at du vil skifte vognbane. Det betyder en ret kraftig opbremsning, fordi det faktisk forventes at du kommer massende ud i næste bane :( Møg irriterende og ret farlig situation. Ærgeligt at nogen laver en kørefejl (overser dig), men det betyder da ikke man bare kan opfinde egne regler herefter...

1
0
Svar på denne tråd

Herlig tråd
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 08:02

Jeg er enig med jer i rigtig meget af det her, specielt HOLD AFSTAND! tak - jeg vil ikke kysses i r...en.

Nå, here it comes: lad være med at køre ind i inderste bane i rundkørslen, overhale og køre snært ud foran mig når du skal ud Det er nemlig IKKE et tegn på at du er et fantastisk stykke mandfolk.

Og LAD VÆRE med at køre ind foran mig og 'æde' min afstand til forankørende. Jeg sætter pris på at have 2-3 sek op til forankørende, så jeg kan nå at se en situation OG jeg kan nå at reagere.....

FDM har haft en række artikler om 'dem og os' i trafikken. De var faktisk ret gode.

Mvh. Sanne

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider