|
|
| På stald igen. Hvornår? |
|
|
Selvom vejret endnu er forrygende, så nærmer tidspunktet sig hvor hestenen skal til og på stald. Hvornår begynder i at tage dem på stald? Vores lopper går i løsdrift året rundt og is-mulerne kommer nok ind omk. 1 Dec. eller hvornår de selv syntes. De "store" kommer ind... ? Hvornår kommer din(e) ind og hvad afhænger det af?
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! INGEN er rig nok til at miste en ven!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine to....... |
|
|
Mine to kom ind om natten for 2 uger siden. Den ene var begyndt at tabe sig, og skulle til at have foder ved siden af - den anden er en easykeeper og skulle ikke have ekstra. Så derfor var det ikke en løsning at give dem hø på fold. Pr 1 oktober flytter de ud i opstaldning, så det er fint de er tilvænnet boks/halm/hø/wrap til den tid. Mvh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer... |
|
|
... an på vejret. Men mit håb er at vi igen venter til engang i slutningen af oktober - måske endda begyndelsen af november. Der skal selvfølgeig fodres på folden når det bliver køligere - og de vil også få hø derud - men så længe det er rimeligt vejr, har de det jo bedre ude. (følhopperne bliver jo allerede fodret på folden nu - når de har store føl der tager godt fra, er græs jo ikke nok)
£isbeth & Baloo The truth is rarely pure and never simple Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer rigtig.. |
|
|
Meget an på vejr og vind.. Men normalen er en gang i september..
Så længe de kan klare sig uden dækken, med lidt vitaminer/mineraler og høhø, så får de lov at blive ude hele døgnet rundt..
Prima hø i minibig sælges Befinder sig i 7330, Brande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lknmd>:;nf |
|
|
Her hvor min hest står opstaldet, kommer de altid ind til den 1/10 .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på stald igen |
|
|
Jeg plejer ikke at tage mine ind før tidligst til oktober. Sidste år kom de først ind til november. Efter behov får de foder og hø på folden. I år har jeg opstaldere og et føl, og så bliver det nok fra oktober. Men ellers har det været afhængigt af vejret. Hilsen Pernille
Opstaldning tilbydes nær Grindsted/Ansager/Agerbæk. Ridehal og bane på stedet. For nærmere info tjek min profil eller skriv/ring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ****** |
|
|
Mine kom ind for en uge siden. De går nu ude fra kl. 7.30 til 21.00. De var begyndt at tabe sig lidt, og skulle til at fodres ved siden af. Desuden vil de gerne selv ind nu. Det tager jeg som et tegn på, at nu er det tid til at de kommer på stald for natten. De er 17 og 18 år. Vh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg nyder de kan gå ude |
|
|
Hej Jeg nyder vores kan gå ude endnu, det er længe siden de har gået ude så længe  Det er op til vorherre hvornår de kommer ind  Hvis/når der kommer regn eller ned unde 10 g om natten, over længere tid, så kommer de ind. UPS jeg må hellere få malet færdig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste ind |
|
|
Mine heste kommer ind, når temperaturen kommer under 10 grader om natten. De får allerede nu fuld foder på folden og masser af hø.
Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores kom ind |
|
|
For ca 3 uger siden. De kommer ud ca kl 7-8 og ind igen omkring kl 22. Allerede fra kl 19-20 står de og hænger ved leddet selvom der er græs på folden. Mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medio oktober |
|
|
Vi plejer først at tage dem ind medio oktober, hvis græsset forsvinder, så de ikke kan holde huld eller vejret bliver meget dårligt i en periode, så kommer de ind før.
Mvh. Charlotte Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested. Dressurtalenter Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oveerskrift |
|
|
Mine kommer først ind når vejret begynder at blive træls. De får allerede alt hvad de kan spise af hø på folden, og kommer ind kort morgen og aften for at få deres kraftfoder da alle 3 nu får fuld portion da der ikke er så meget græs mere.
Lækker stor 3 års irish cob vallak på 3 år og 157 cm sælges. Skriv privat for mere info, sælges billigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plejer |
|
|
Jeg plejer at tage mine ind mit i september, men det kommer an på vejret. min gamle hoppe er lidt sær og bryder sig ikke om at være på stald så længe hun syntes vejret er ok. Derfor er det hendes humør som bestemmer hvornår mine kommer på sommergræs i foråret og på stald om efteråret. De 2 unge må så bare følge trop. Hvis jeg syntes det er for koldt for de unge, så får de dækner på. Den gamle vælter stalden hvis hun skal stå inde mens det er lyst uden for, så defor kom de bl.a. på fold allerede midt i april i år, selvom jeg plejer at vente til maj normalt, da vi ikke har skur på folden. Når hun begynder at ville ind om efteråret, så står hun flere timer ved leddet og sparker ud i luften. I starten vil hun kun være inde i et par timer, men det er nemt at aflæse hende  Lige pt har jeg et stykke murstensmur på ca. 1*1 meter som skal mures helt om, og 1*3 meter mur af funda-blokke fyldt med beton og armeringsjern som skal rives ned og mures op fra bunden igen, fordi den gamle ikke gider stå inde :-/ hvis ikke hun var så sød og dejlig så røg hun skisme til slagteren 
Helena 10 års hoppe efter Donato/Michellino/Roots XX 7 års hoppe efter BH Leredo/BH Romancier 3 års hoppe efter BH Romanov/BH Leredo/BH Romancier www.gghorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ind fra døgnfold |
|
|
Hos os har vi ikke tvungen døgnfold, nogle heste er slet ikke på døgnfold, andre går på døgn fra maj til oktober og andre igen er på døgn juli og august. Jeg synes det er individuelt og kommer helt an på den enkelte hest og den enkelte rytter/ejer. umiddelbart er reglen her at skal de fodres så foregår det i boksen og så bliver de trukket ind til natten I år tror jeg de fleste er inde fra døgnfold til den 1 september jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Vores hoppe og føl fra i år, får et stykke græs samme med det de går på nu og når det er væk tænker jeg de kommer hjem og så kunne jeg forestille mig at de ryger ind på boks om natten. Vores 2 års hingsteplag går sammen med min gamle vallak og de kommer på et nyt stykke græs nu her og der skal de gå til de har spist det, så må vi se om der er mere tilbage der hvor de kommer fra når den tid kommer, ellers må de også hjem, de kan dog få lov til at gå ude lidt endnu. Vores 4 års vallak og vores shetlænder er lånt ud til en veninde indtil de skal på boks. Det bliver når vejret ikke er til det mere og der ikke er mere græs. Den store har fået regndækken med i tasken, så han kan få tøj på hvis han fryser om natten. Min 4 års hoppe har slet ikke været på døgnfold. Hun har været i træning mhp kåring.
Sælges: 2 års hingsteplag e. Sunny Boy - DS hoppe 4 års vallak e. Laurino - DS hoppe, tilredet 1 års hoppeplag e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row xx) Hingsteføl efter BH Zack - DS hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
14 dages vejrudsigten hvor jeg bor, siger + 10 grader om natten og ikke ret meget vand/vind de næste 14 dage, så der får de i hvert fald lov at gå ude. Staldejers heste plejer at komme hjem fra sommergræs midt i september, og de kommer på stald om natten for at få foder, så tænker at mine nok kommer på stald samtidig. Men hvis vejret viser sig fra sin venlige side, kan det da godt være, de får lov at blive ude lidt længere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er inde |
|
|
mine kom ind for ca 1½ uge siden, men med to heste som hostede voldsomt var der ikke meget andet at gøre i mine øjne, den ene hoster ikke længere, den anden er stadig slem, så nu kommer dr. dyr ud igen igen i de følgende dage og så håber jeg vi finder en løsning på det. normalt tager jeg dem først ind omkring midt september/primo oktober afhængigt af vejret. mvh Mie
Med de fire skønne arabermuler <3 hø sælges, små baller. 1 slet fra i år ca. 10-14 kg i hver eller 1. slet fra 12, ca 14-18 kg i hver, pris 15 kr. stk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder.. |
|
|
Når det bliver koldere, eller hvis det står ned i stænger flere dage i træk + kulde. Mine er fodret dagligt siden de kom ud 1 juni, de får både wrap og daglig ration af krybbefoder, de har 1 tønde fold pr. hest, men vi må ikke omlægge foldene så det er ikke overvældende med græs de har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leander |
|
|
har været inde om natten den sidste måndes tid. Ikke fordi det er koldt, men fordi der bare ikke kan forenes at græsse 24/7, med dressurtræning dagligt og stævner. Går han ude om natten er der intet energi at hente under ridninen på trods af han er dækket ind med alt.
Nu med guldhesten Brødsgårds Leander! En rigtg hest er en fjordhest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|