Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At være tilstede i nuet...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 13:42

Er du tilstede her og nu...?

Oplever mange mennesker som IKKE er tilstede i nuet, de multi-tasker, dvs. har 117 ting igang på en gang, det er umuligt at tale med disse mennesker, for de er ikke nærværende...

(så ringer en tlf., så kommer en sms, så

kommer en MMS, så kommer en face-book opdt., OG de føler at der er nødt til at svare)

Med det resultat, at personen som, faktisk står over for den anden person bliver tilsidesat, pga. div. medier.

Er rigtig træt af, at mennesker har så travlt med div. mobiltlf. og div.

De har aldrig tid til at sætte sig ned og slappe af, og tage en dag ad gangen og slukke mobilen...

(altid noget der skal opdateres, hvorfor ?)

4
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:06

... hvor jeg er og hvad jeg laver.

Dette svar skrives f.eks. mens jeg er på arbejde. Jeg har overvejet det et øjeblik mens jeg talte med en kunde i telefonen - når det er rutineopgaver og kunderne pladrer løs, kan man godt svare korrekt selv om man ikke helt er her. Samtidig lytter jeg nu lidt til et par samtaler i lokalet - en af kollegaerne har været ude og shoppe i frokosten - en anden er under oplæring.

Så den slags kan jeg sagtens lytte til med et halvt øre mens jeg skriver.

Er jeg på besøg hos nogen eller har selv gæster er situationen en anden. Min mobiltelefon ligger i min taske (eller hvor jeg nu har smidt den derhjemme) og har ingen interesse hvis der er andre mennesker til stede. Det samme gælder hvis jeg selv var indvolveret i en af samtalerne her på kontoret - så ville de andre blive filtreret fra. Eller hvis en kunde ringede om noget lidt mere komplekst - igen ville jeg koncentrere mig 100% om kunden.

Men er jeg i ren rutine - så kan jeg sagtens flere ting ad gangen

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

2
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:18

Havde lige en samtale m. Danske Bank, hvor det gik helt galt, åbenbart havde personen i den anden ende, gang i en anden samtale samtidig..??

(total uetisk)

Dvs. ikke nærværende....

0
1
Svar på denne tråd

uopdragent
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:22

Hvis jeg står og taler med en person, der pludselig mener at telefonen/en anden samtale/lille Frode der hiver hende i nederdelen/andet er mere interessant end mig (hvilket jeg må gå ud fra da deres opmærksomhed pludselig forsvinder fra den igangværende samtale til telefon/anden samtale/Frode/andet) vender jeg simpelthen blot omkring på hælen og går. Normalt får det den anden person til at studse, og som regel til at spørge: "hvorfor går du?"..

Hertil er svaret altid: "Jeg var tilsyneladende mindre interessant end telefon/anden samtale/lille Frode/andet, så vores samtale er nu slut. Du kan komme igen når du kan koncentrere dig om hvad vi taler om..".

Min tid er for meget værd til at jeg gider ofre den på personer, der ikke er interesseret i den.

Dette gælder for iøvrigt også ved telefon samtaler: hvis vedkommende laver flere ting, hvor man kan høre at de er distancerede/uopmærksomme, så afslutter jeg samtalen og lægger røret på.

Igen.. det har jeg hverken tid, lyst eller overskud til at stå model til..

agro

0
3
Svar på denne tråd

dddddd
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:23

Har du overvejet TS at folk faktisk godt kan LIDE at have travlt samt lave flere ting på en gang?

Ja, dårlig stil osv hvis man har gæster. Men udover det ellers.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

nuet.....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:30

Jeg er bestemt ikke tilstede i nuet pt.

Ikke fordi jeg er på face osv.

Men fordi jeg er STRESSET. Skal flytte fra kæresten osv.

Tegn på, du er blæst i hovedet:

- Du kan ikke huske en hvede. Alle ting bliver væk

- Du render rundt om dig selv, frem og tilbage

- Du går ind i døre, som har været der de sidste 10 år..

- Du bliver sur over ingenting. Også søde ting, dyr og mennesker gør.

- Du har intet begreb om tid, datoer, hvad du lavede i går

Jeg plejer ellers at være rimelig god til at slappe af og være i nuet. Så er lidt ked af det. Men ved også, det er midlertidigt.

Men tror det er svært, for selv når vi sover, arbejder hjernen. Vi menensker har altid gang i et eller andet. :)

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

1
0
Svar på denne tråd

Sandra
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:31

Naturligvis ved jeg godt at nogle mennesker kan lide at have travlt, men pointen, var at mennenskerne stopper op en gang i mellem og kigger på sig selv...

Hvor travlt skal vi have...?

Har du ikke engang tid til at lytte...??? til dine medmennesker.

Mange har ikke og det er sørgeligt.

1
0
Svar på denne tråd

Endorfin
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 09:18

Rigtigt mange mennesker i dag er, hvad man kan kalde for endorfin-junkier. De har behov for at få det kick der er, når der sker noget nyt på nettet, SMS m.v. Jeg har selv været der. Mange er direkte afhængige.

Mange er ikke selv klar over det og ser de ikke som et problem. Men på sigt kan man blive ulykkelig, fordi man mister evnen til bare at være i nuet og finde indre ro.

Jeg tror at det er samfundets hastighed og de mange krav, der gør, at vi får behov for at 'leve på kick' .

Til sidst i denne tekst står der lidt om endorfin-junkier www.stresstalk.dk/?id=4&aid=173

1
0
Svar på denne tråd

Jeg er heldigvis
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 16:19

IKKE afhængig af min smartphone eller andet elektronik.

Så jeg er tilstede når jeg taler med et andet menneske.

Dette er nok en arbejdsskade Da jeg til daglig er sagsbehandler og ved hvor vigtigt det er at lytte.

Eks.: I går aftes var jeg ude i selskab med 6 andre.

Og 4 af dem skulle absolut have adgang til wi-fi så de kunne gå på nettet via deres latterlige smartphones. De havde nærmest abstinenser.

...helt ærligt....så lad være med at troppe op og lade som om du gider dine medmennesker!

Det fik de også at vide og det blev en god diskussion

1
0
Svar på denne tråd

At leve i nuet
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 16:35

Jeg er også den person der finde det træls hvis dem jeg taler med er mere optaget af andre ting.

Jeg er selv meget bevidst om hvornår jeg bruger min mobil og computer.

Når jeg spiser og jeg ikke er alene, så er der ikke noget elektronik der kan distraherer mig. Hører jeg en sms eller et opkald - ja så venter jeg til vi er færdige med at tjekke og jeg er ikke den der så skynder mig at spiser færdig. Skal vi snakke i en time efterfølgende, så må det andet vente.

Jeg kan tilgengæld godt tage mig selv i at kigge meget på min telefon hvis jeg finder den jeg taler med uinteressant. Det er ikke det pæneste, men jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig hvis det ikke er noget der interessere mig og så tænker jeg på tusind andre ting.

^Jeg er opmærksom på det og gør det bestemt ikke af min gode vilje - men det sker :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 22:20

Jeg er helt ovre i den anden grøft. Og kan derved berette, at det faktisk også kan være et problem at være i nuet.

Jeg er (stort set) hele tiden kun, hvor jeg er, laver kun det, jeg laver. Derved har jeg ingen tidsfornemmelse overhovedet, kan ikke ligge planer - og har jeg noget, jeg skal på det og det tidspunkt, er hele min dag ødelagt, fordi, det er så svært for mig at være obs på, at skal være klar og forberedt til den gældne ting på det og det tidspunkt. Jeg kører ofte "bare" i det, jeg er i. Dvs. er jeg hjemme og laver noget, så kan jeg få det meste af dagen til at gå med det, og tager jeg ud til hesten, så kan jeg få det meste af dagen til at gå der, bare lunter rundt og "følger flowet" i det, jeg møder. Hjælper nogle med at lukke heste ind, får en kop the med en i rytterstuen og hvad end andet, der lige kan dukke op, jeg bare "spinger med i". Jeg kører bare i det spor, jeg er i, og tænker ikke over, hvad jeg sakl bagefter. Min optimale tilværelse ville være, ikke at have nogen fast bopæl, men bare tage hesten med ud i naturen og bare begynde at gå. Så kommer, hvad komme vil, og jeg skal bare være, hvor jeg er, og hvor det leder til. Men det mås man ikke.... øv!

Skal man tænke på klokken og fastlagte planer, er det faktisk umuligt, at leve fuldstændig i nuet. Jeg kan ikke selv sætte mig ind i, hvordan, man forventes, at kunne leve i nuet, men have dagen skemalagt til klokken det og det. Så skal man sætte sin mobil til at give lyd, når man skal noget, og derudover på en eller anden (umulig) vis fuldstændig glemme planen, og først gå i gang, når alarmen giver besked på, at NU skal du det. Og hvem siger, det så er til at nå det? At man ikke er taget a H til på udflugt, eller sover? Desuden tænker man så frem bare i det, at man sætter mobilen til at ringe på det og det tidspunkt.

Man kan ikke være komplet til stede i nuet i denne verden, hvor alt er delt op i tid. Jeg er det for det meste - og det er et stort problem i mange sammenhænge. Jeg synes også, dagen er alt for kort - jeg ville have langt lettere ved at nå de ting, jeg vil, hvis ikke, man forventes at gøre alting hver dag. Vare der bare "nu", så gjorde jeg det jo bare, når det passede, uafhængigt af dagen.

Og jo, jeg irriterer mig også grove over de folk, der bare har så travlt. Så sent som i går kom min veninde på besøg, der lige har været i Grækenland og tager til USA i starten af næste måned. Jeg troede, vi bare skulle slappe af og hygge, men jeg blev jaget op af sofaen allerede efter 5 min. - kom nu, vi skal i gang! Og så ringer hendes telefon 4 gange i løbet af den tid, hun er her, en af gangene hvor hun fortæller sin mor, at hun regner med at være hjemme senest klokken det og det. Altså for fa'en.... ta' nu en slapper, tøs. :( Selvfølgelig kan nogle folk lide det sådan, men det skal altså ikke være mens, man er sammen med andre socialt. Det hænger ikke sammen at være opmærksom på personen og lave 100 andre ting. Det kan de vel gøre al resten af tiden..

They say that there can be no good without evil. I'm willing to give up good then. I guess if there are neither good nor bad, there's simple the natural way of life for every being.

0
0
Svar på denne tråd

stress....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 22:28

Sandra (Tess)...

Sorry, men jeg får nærmest stress, bare af at læse dit indlæg...,

puha....

Gør mig en tjenste, ...slap lidt af....

Jeg må ligge mig på sofaen efter dette indlæg...

1
1
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 22:34

Sony - stress? Så bør DU nok slappe lidt af. Jeg er skam generelt fuldstændig afslappet, det eneste der kan gøre, at jeg ikke er, er andres forventninger om, at man skal en helt masse, det skal gå tjep tjep og være på det og det tidspunkt.

Prøv at gøre dig selv en tjeneste og lær at styre dine følelser, således at du ikke får stress over at læse et enkelt svar i en tråd. Du kommer ikke langt hvis du skal have alle andre til at sørge for, at du ikke for stress. Jøsses!

They say that there can be no good without evil. I'm willing to give up good then. I guess if there are neither good nor bad, there's simple the natural way of life for every being.

0
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider