Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hurra for ridning
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 10:44

Nøøøj manner. Altså jeg har jo aldrig været i tvivl om at ridning var sundt, og har endda kendskab til ridning brugt i fysioterapi, men nu har jeg fået yderligere belæg.

Jeg har gået til fys med hele rygsøjlen + benstilling. Det viser sig så, selvom min fys ikke er hesteinteresseret, at ridning hjælper på ALLE min prblemstillinger:

Nakken+ ryggen afspændes i ridning, hvor man jo med større automatik sidder rankt og får løsgjort lænd og skuldre ved at følge hestens bevægelser.

Mine hofter skal strækkes og ballerne styrkers - perfekt at sidde i en saddel.

Mine ankler skal lave trænes hvilket de bliver i letridning

Konklussionen bliver: ridning er lige så fysioterapeutisk som pilates!!!

Medlem af Bullerklubben

14
0
Svar på denne tråd

sassasasas
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 12:11

Ej hvor fantastisk at høre! Jeg har selv smerter og min læge siger jeg faktisk skal blive ved fordi det hjælper.

Man kan blive helt glad i hovedet!

Godt for dig!

1
0
Svar på denne tråd

Du har ret
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 16:47

Du har helt bestemt ret i at selv rolig ridning ergodt for kroppen.

Min ryg har SÅ godt af en gang massage = 1/2 times skridt i godt tempo, hestens rygsving er en blid og dejlig omgang. Ja hofterne bliver strakt, benene bliver laaaange, hele kroppen får en omgang.

Mvh. Sanne

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

2
0
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 17:11

Hvor har i ret og hvor er det godt at minde om det også hos behandlere. .

Min nabo rider ikke, men har vist gjort lidt for mange år siden og hun fremhæver ofte en bemærkning hun fik da hun red, at "ridepiger" har bare en bedre "bag"! . men jeg tror nu det er godt for hele kroppen. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

0
0
Svar på denne tråd

Ridepiger med god bag
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 07:37

Det kan jo faktisk være fordi vi har en afspændt rygsøjle, det er utroligt hvad lændens holdning betyder for ens bags form.

Hvor er det godt at høre, at I andre også er opmærksomme godt ridning er, ikke kun for psyken

Omvendt, så efter gårsdagdens pilates SKAMMER jeg mig over at jeg ikke altid har gået til pilates sammen med ridningen - jeg er jo skæv! Omvendt igen, så trænger jeg til god frisk travetur til at få skuldrene afspændt efter alle de nye muskler jeg har opdaget bag armene.

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 08:03
Jeg blev engang sygemeldt af min læge med hold i ryggen. (Arbejder i et supermarked og det er altså lidt fysiskkrævende) men blev sendt ud at ride af lægen, for at få løsnet ryggen op

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

1
0
Svar på denne tråd

Sej læge
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 12:23

Ej en sej læge: Meld dig syg og smut ud til hesten - på recept! men han har jo ret.

Jeg var en gang til læge med lungebetændelse. Det viste sig så, at jeg og vagtlægen havde det til fælles at vi begge spillede blæseinstrument, og det at øve (blæse med modstand) var simpelthen det bedste jeg kunne gøre

Vi skal jo heller ikke glemme hvor afstressende en blød hestemule er, og afstresning er nok det vigtigste helsebud i disse dage :)

Apropos blæseinstrumenter kan jeg også mærke det på mit blæs og min sang når jeg lige har redet, så er min stemme klarere og jeg får blæser simpelthen bedre uanset om det er i instrument eller gennem stemmelæberne - det er de afspændte skuldre og nakke, tror jeg.

Åååh jeg skal altså se at komme i gang, nu efter jeg er flyttet!!!

Medlem af Bullerklubben

2
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 13:04
Jaaah var også lidt overrasket da jeg spurgte om jeg måtte ride og svaret var "det skal du"
Men hang muligvis også sammen med han var sur over at min chef mente paller der var omkring 2 meter høje og vejede mellem 75 og vejede100 kg var passende for mig at slæbe rundt med han :)

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

en sandhed
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:25

En sandhed med en smule modifikationer. :)

Men det kommer an på, om man bare har det lidt træls i kroppen, eller man er førtids-pensionist og slet ikke må sætte sine ben i en stald, medmindre man har lyst til at forlade den i rullestol. :)

En jeg kendte fik at vide af sin fys, at hun måtte ikke ride, for hvis hun faldt af, ville de ikke kunne lappe hende sammen. :)

Sådan er det også med mig. Det er kun viljen, der slæber mig ud i stalden.

Kan slet ikke tage derud eller komme op om morgenen, uden piller.

Mit ene sædeben fløj altid over sadlen, kunne slet ikke sidde lige ind imellem. Og sad tit i let sæde, i alle gangarter, også skridt...

Jeg prøver at skrige indvendig, men skriger også tit udvendig.

Hvis jeg var klog, havde jeg ikke hest. Men det er jeg (heldigvis) ikke! Så må rullestolen sq stå klar !!

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

1
0
Svar på denne tråd

Ej Trunte da
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 12:05

Ja, ok selvfølgelig er der altid begrænsninger.

Det lyder godt nok voldsomt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du fejler, og er hverken fys eller læge, men hvis jeg begyndte at mærke større skævheder end yoga og pilates kunne rette ud, så ville jeg da opsøge en proffer af en slags, oooog så ville jeg måske også (hvis jeg havde råd) opsøge en ridefysioterapuet.

Puuha god bedring, hvis du kan bruge det til noget?

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider