|
|
| Huskøb- hvad kan man tillade sig? |
|
|
Ja kære HN'er, nu vil jeg gerne lige høre jeres mening  Min kæreste og jeg er ved at kigge på hus, hvilket egentlig godt nok er noget af et projekt! Der er et vi sådan set er faldet for, så vi skal nok ud og se den igen her i næste uge, hvis ellers den nye tilstands- og elrapport ser fornuftig ud. MEN Hvad kan man egentlig tillade sig, når man er ude og kigge? Det hus vi har i kiggerten er stadig beboet, og jeg har det generelt svært ved at gå rundt i andre folks hjem. Men er selvfølgelig klar over, at sådan er det bare, og de er jo selvfølgelig interesserede i at få huset solgt. Men hvad med at åbne skabe og skuffer? Kan man tillade sig det? Jeg er egentlig vildt nysgerrig efter at se hvordan skabene ser ud indvendig, men jeg kan simpelthen ikke få mig til det! Indtil videre har vi kigget i skabet under vasken i køkkenet og badeværelset, for at se hvordan rør osv. ser ud- det synes jeg giver god nok mening at undersøge. Men hvad med resten af skabene? (vi taler selvfølgelig indbyggede skabe i køkken og soveværelse, ikke reoler og skabe som ikke "hører til" huset) Hvad mener I?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mægleren |
|
|
Er det selvsalg eller er der en mægler tilknyttet? Altså umiddelbart ser jeg intet problem i at spørge sælger eller mægler om i må have lov at se indmaden og slet ikke hvis i er så interesserede som du giver udtryk for  Jeg arbejder selv hos en ejendomsmægler og ville ikke se skævt til sådan et spørgsmål. Umiddelbart ser jeg ingen problemer i det, i hvert fald ikke i f.eks. køkken og badeværelsestilfælde. Soveværelset ville jeg måske være mere påpasseligt med hvis ikke der var noget klart ønske fra sælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg synes næsten det bør være en selvfølge, at man må gøre det. Når man ser på et hus, skal man jo netop det - SE på huset. Det vil da være sært, hvis det forventes, at man ikke må tjekke den slags ting.  Men prøv at spørge mægler/sælger. Jeg ved ikke, hvad normerne er på det område, men synes blot, det er noget så spøjst, hvis man ikke må..
You should sit in meditation for 20 minutes a day - unless if you're too busy; then you should sit for an hour.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skabe.. |
|
|
synes bare det er så svært! For det er jo faktisk ting som mægler reklamerer med.. store rummelige indbyggede skabe i soveværelset. Så synes jeg da det kunne være rart nok at se dem indeni, for det er jo skabe der skal blive der.. på den anden side er det jo ikke indersiden af skabet der skal afgøre om vi skal købe huset eller ej..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
Men spørg ad, det skader ikke og det værste i kan få er et nej, hvilket jeg tvivler stærkt på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørg .... |
|
|
om de andsiger- spørg mægler og ejerne. Det er lige så vigtigt at kunne se en evt. kælder og loft, og de der hulrum, der kan være mellem tag og vægge foroven, og rummet mellem loftet og taget. Vi kiggede engang på et fet spændende hus, men alle de lidt 'skjulte' rum var bogstaveligt talt skjult bag mængder af møbler, ting og sager. Og sælger ville ikke flytte på tingene .... OK, så gad vinheller ikke snakke meremed dem.
Mvh. Sanne Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nemt nok |
|
|
vi kigger også huse i øjeblikket, og jeg/vi kigger alle de steder som følger huset. Altså står der et indbygget skab, så må der kigges, men er skabet et fristående, ja så følger det jo ikke huset. Når man sælger hus, så må man være indstillet på at folk gerne skulle købe huset, og folk køber ikke et hus man ikke må kigge i/se på man skal jo kun kigge, ikke gennemrode
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huskøb |
|
|
Man spørg først! Jeg har lige solgt min lejlighed udenom ejendomsmægler, så vi skulle selv vise frem. En pige åbnede alle skabene, i køkken, mit klædeskab og de mere personlige på badeværelset. Jeg ville personligt selv have spurgt først, men det brugte hun så ikke.
Mvh. Anne Kathrine Jensen Lidt af en bonderøv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Jeg kan godt se din frygt for at komme til at træde nogen over tærene hvis du uforvarende kommer til at lukke op til sælgers samling af fetish-kostumer, men jeg ville som udgangspunkt tænke at sælger kun har de ting liggende fremme som vedkommende er ok med at man ser.
Spørg inden du kikker i de indbyggede skabe, det er en del af det der er til salg og jeg ville selv ønske at se om hylder osv. ikke er beskadiget inden der handles. Udskiftning af skabe kan være en bekostelig affære og hvis der er nogen problemer med låger eller hylder bør man være klar over det så man ikke står med en skuffelse efter købet. Du kan evt. give besked inden en fremvisning om at du gerne vil kikke i skabene så sælger har mulighed for at rydde op / sige ja eller nej.
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
Hvordan gemmer man noget væk, hvis skabe og skuffer må gennemglos? Nu bor vi i lejlighed som også skal sælges, her er alle skabe indbyggget, jeg ved nu ikke lige hvordan jeg har det med en række fremmede mennesker skal gennemkigge mit skabs skuffer og hylder. Vi fremviser ikke selv så det må jeg vel bare acceptere at folk gør  Jeg ville aldrig selv gør det, det er mangel på respekt i mine øjne og ret grænse overskridene..
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis  Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varmblod ♥Er ejvejen frem♥ |
|
|
Du kan jo bare sige at du ikke vil have folk skal se skabene så, eller finde et par flyttekasser og putte alle de ting i som du ikke vil have folk skal se. Hvor nemt er det?
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kig i skabe og løft gulvtæppet |
|
|
Jeg gjorde det ikke, da jeg købte hus, men hvor ville jeg ønske, at jeg havde gjort. Eftetrfølgende viste det sig nemlig, at nogle af de indbyggede skabe var totalt mugne indvendigt.. Så det kostede os en hel ny firefløjet skabssektion. Bevares, 8000 kr er ikke meget i det store regnskab, men det er sgu stadig irriterende. I øvrigt, så endte det med, at vores hus viste sig at være noget nær et håndværkertilbud... Vi troede egentlig bare, at dem der boede der før os, havde uendelig dårlig smag i indretning. Think again.. Det viste sig, at deres mærkeligt placerede billeder på væggen dækkede over huller i muren, og at møblerne, som også stod lidt besynderligt placeret på mega grimme gulvtæpper, dækkede over grimme misfarvninger på trægulvet. Men fordi de havde placeret et løst gulvtæppe og sofaer/borde hen over stederne, så opdagede man det jo ikke lige ved at løfte snippen af gulvtæppet. Så vær lige opmærksom, hvis der står en sofa midt i det hele, eller deres familiefotos hænger helt oppe under loftet, eller nede i hoftehøjde :/ Held og lykke med boligkøbet  Astrid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Merzedes |
|
|
Hvis det er nedlagt landbrug og det er skjulte fejl, skal sælger dække udgifterne Jeg ved ikke om vores køber har kigget i skabe da vi solgte Kunne aldrig selv finde på at kigge i andres skuffer eller skabe og bryder mig ikke om at andre gør det i mine Om de er fuldstændig cleanet og alt står/lægger snorlige eller om de er møgbeskidte og alt er kaos...Jeg bryder mig ikke om det og ville være totalt grænseoverskridende for mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
Jens Og i al den resterende tid min familie og jeg bor her, skal vi så have flyttekasser stående over det hele? så kan køber da slet ikke se lejligheden 
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis  Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varmblod ♥Er vejen frem♥ |
|
|
Har du wierd fetish kostumer i alle dine skabe???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udvikling |
|
|
Haha, kan godt lide den drejning tråden har taget  Jeg tror bare jeg spørger ejendomsmægleren inden vi tager ud og kigger igen.. det ville være surt hvis der viser sig at være mega klamt inde i skabene (selvom jeg nu ikke tror det). På den måde kan sælger også nå at pakke fetish-udstyret væk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
Jens Det kan jeg faktisk ikke se det relevante i? og jeg har heller ikke tænkt mig at indvige hn og resten af offentligheden i hvad jeg har i skabene  Men hvis køber insistere på at undersøge mine skabe, så feel free jeg garantere bare ikke for hvad de finder  Jeg ville aldrig gøre det, og jeg ville hellere aldrig pakke alle mine skabe ned og bo i en gang flytte rod hvor ingen kan se noget som helst for at købere kan gennemglo mine skabe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
Jeg ville insistere på at se alle skabe, prøve vandhaner for tryk, skuffer for at se om de glider nemt osv. Jeg ville også være fuldstændigt bedøvende ligeglad med hvad folk havde i deres skabe, det er selve skabet og skufferne jeg vil se, ikke fetish kostumer. Jeg gider ikke stå bagefter med håret i postkassen, så må sælger finde en anden køber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kors mand.. |
|
|
sikker på at I ikke også lige skal prøve boblebadet for at være sikker på at boblerne er tilfredsstillende  Hvis jeg stod som sælger, ville jeg acceptere at folk kiggede i indbyggede skabe og skuffer.. Hvis jeg var blevet informeret om det, så man lige kunne fjerne ting som købere ikke behøver se.. Og det kan jo være alt fra smykkeskrin, dyre tasker til mere frække ting.. Der er jo tyve der simpelthen tager ud og ser på huse, for at vide hvor der er noget af værdi..
Prima hø i minibig sælges Befinder sig i 7330, Brande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis jeg skulle betale for et |
|
|
boblebad el. noget som helst andet, ville jeg gå efter"seeing is beleeving", alt andet er håbløst dumt. Men ok jeg starter også en bil inden jeg køber den. Til alle jer sælgere med "fine" fornemmelser - så sæt lås på, og håb på, at det er en af de andre herinde som vil købe varen ubeset, alle andre vil da bare gå videre til næste udbud. Hvis jeg iøvrigt var i tvivl, ville jeg lige be ejendomsmægleren åbne skabene, og tro mig, jeg ville lave en øjeblikkelig hældrejning, hvis de dumme undskyldninger kom frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis jeg skulle sælge |
|
|
måtte køber glo hvor de ville eller stille sig ned i kælderen og skrige for at høre om børnene ville opdage deres wierd SM-lege eller whatever de nu har lyst til. Man bør vel også fjernet eventuelle værdifulde genstande fra huset, hvis det er så værdifuldt at det ikke tåler dagens lys - en bankboks fx.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang til |
|
|
I mine forældres hus er vandtrykket enormt dårligt! Og tro mig, det er hammer irriterende og ikke lige sådan at lave. Det har været sådan i over 20 år og sådan et sted vil jeg ikke bo, så vil jeg i hvert fald have et nedslag i prisen. Jeg snakker ikke om at prøve boblebadet, men skal jeg betale ekstra for et hus fordi der er boblebad, så vil jeg altså se at det virker? Skal jeg sælge må folk virkeligt også tjekke alt. Igen, jeg ku ikke være mindre interesseret i hvad folk har og ikke har, jeg kan sagtens finde ud af at blande mig udenom andres liv og ikke pege fingre. Hvis i køber et skab second hand, vil i så ikke også tjekke at lågerne virker og at det er pænt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skal så |
|
|
Det sal så lige siges at jeg har en bekendt der har et hus til salg, hvor den ene bruser ikke virker og ovenpå virker toilettet ikke. Ting der vil koste måske 50-70 tusind kroner at ordne. Ret meget af huset er i stykker og det er ting, folk ikke vil opdage med mindre de tjekker. Det har gjort mig temmeligt vagtsom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
misgreen Man kan køber jo ikke et fuldt skab? så jo selfølgelig ville jeg tjekke her  Kan ikke lige forstå hvorfor debatten er blevet til at man må have sm udstyr liggende i skabet siden man ikke vil vise det frem  Som jeg har skrevet tidligere, ville jeg aldrig nogensinde kigge i skabene hvis huset var beboet, hvad andre gør må de om, men så skal man hellere ikke være sart eller sippet når man er på skabtjeck 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|