Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uhyggelig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:21

I går da jeg var gået i seng, kom jeg til at ligge og tænke på noget jeg oplevede for et par år siden.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om, hvad det var der skete...

Here goes:

Vi ligger og sover (min mand og jeg) Vi har soveværelse på 1. sal og har en havedør i soveværelset, der mere eller mindre står åben i perioden 1/3 - 1/10. Det er ikke muligt at komme ind og ud af denne dør.

Midt om natten blæser det pludseligt op og gardinet står vandret ind i soveværelset. Det bliver iskoldt og jeg åbner øjene og ser en skikkelse stå i min fodende og kigge på mig. I min side af sengen... Det er tydeligt at det ikke er min mand, men mig der bliver kigget på.

Jeg er ikke bange, men ligger alligevel helt stille og lader som om jeg sover.

Det forsvinder lige så hurtigt som det kom. Jeg kryber ind til min mand og sover videre.

Så kære HN - Kom med et bud - Hvad skete der?

Mvh Charlotte

Livet er en fest, og du er inviteret...

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:32

du har mødt et tidliger beboer af huset.

du kan da prøve at finde ud af,hvem det er .

el finde en det kan smide spøgelse ud

1
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 11:22

Det er vel et spøgelse!

Ej, et mere kedeligt, realistisk bud vil nok være, at du stadig har sovet lidt. Så kan man godt have svært ved at skelne drøm fra virkelighed og dermed bilde sig sådan noget ind.

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

11
0
Svar på denne tråd

Muligvis
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 12:22

Det lyder som om du har været ramt af søvnparalyse, en tilstand hvor din krop reelt sover men din hjerne er delvist vågen og det er almindeligt at opleve at der er skikkelser til stede. Det er uhyggeligt, men ikke farligt i sig selv.

da.wikipedia.org/wiki/ S%C3%B8vnparalyse

Det er i hvert fald mit bud på en naturlig forklaring.

8
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 14:49

Søvnparalyse.

Jeg lider selv af det. Det føles FULDSTÆDIG virkeligt når man er i det. Det er rigtig klamt.

Jeg oplever det med angst nogle gange og derfor vågner jeg pludselig op og hyperventilere som bar pokker.

Jeg har dog lært at leve mere med det. Dvs at jeg kan nu sige til mig selv når det sker "det er ikke rigtigt, det er ikke rigtigt" og så ligge mig til at "sove igen"

Jeg har oplevet en mand der har siddet ovre i hjørnet af min værelse på min kontorstol og kigge på mig. Jeg har oplevet en "alien" liggende ting sidde og kigge på mig. Jeg har oplevet et barn.

Oplevet mange mærkeligt syn.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 14:57

Søvnparalyse... Det lyder som en logisk forklaring.

Også fordi jeg ikke var bange. Her bagefter synes jeg jo det var ret klamt, og kan ikke forstå jeg ikke gik i panik eller i det mindste vækkede min mand.

Mvh Charlotte

Livet er en fest, og du er inviteret...

2
0
Svar på denne tråd

Meget god beskrivelse...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 16:14

....af noget, jeg oplevede som barn (nu 38 år siden), og jeg husker det, som var det ig år. Og det er 100 - jeg var vågen! Men der er jo nok mere mellem himmel og jord

Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

1
0
Svar på denne tråd

overskrift her
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 16:57

Jeg har samme problem, dog kombineret med min araknofobi, at jeg "vågner" men ikke rigtigt, og ser en kæmpe edderkop sidde på min dyne/hovedpude/væggen bagved etc. og jag går helt i panik og springer op af sengen, løber og sætter mig på en stol i køkkenet/stuen where-ever... Kæresten plejer at vågne og løbe efter mig og berolige mig, men det tager tid inden jeg vågner og kan overbevises om det er en drøm :(

Det er heldigvis lang tid siden sidst, men mega ubehageligt. For er helt overbevist om at den store klamme edderkop er der...

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Virkelige drømme
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 11:19

Jeg kan godt være hårdt ramt i flere dage efter at jeg har haft en virkelig klam og virkeligheds-tro drøm, jeg har ligesom svært ved at få det ud af systemet. Det værste er dog, når jeg drømmer i drømmen, at det bare var en drøm og nu er jeg vågem - for så har jeg jo været igennem første "sikkerhedsfilter", og så bliver det først rigtig spooky! Så kan det være noget af en befrielse at vågne og mærke efter, og huske sig selv på, at det bare var en drøm. Jeg kan også være længe om at vågne rigtigt og komme i tanke om, at det egentlig bare var en drøm.

En god måde at teste, om det mon var en drøm eller virkelighed, er at spørge sig selv - hvad skete der egentlig bagefter? De fleste, som har haft besøg af et spøgelse, lægger sig vist ikke bare og sover videre ;) Jeg ville i hvert fald være temmelig vågen og flygte derfra i en vis hast!! Så hvis du sov videre, så var det en drøm, omend det stadig kan føles meget ægte.

Jeg drømmer jævnligt, at jeg har glemt min medicin i dagevis, vågner med dårlig samvittighed og hulker og er i panik over at få tjekket op på sygdommen. Det er først i det øjeblik, at jeg får set på apparatet, at alt er ok, at det går op for mig, at det kun er noget, jeg har drømt. Så husker jeg også svagt, at jeg da vist havde styr på det, da jeg lagde mig og sov, og så sover jeg videre med det samme. Men følelsen af at vågne vel vidende at jeg har glemt min sygdom de sidste par dage, den er så ægte som noget kan være. Det er først når de kolde facts kommer på bordet, at jeg kommer til mig selv igen.

0
0
Svar på denne tråd

søvnparalyse
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 16:39

jeg tror også på det nok er søvnparalyse.

Jeg oplever også noglegange nogle spøjse ting når jeg er halv vågen/halv i søvn.

Fx har jeg oplevet at ligge og synes jeg ikke rigtig kunne bevæge mig Ellers gad jeg ikke ? (med lukkede øjne) mens min dyne blev ved med at "slå" mig i hovedet. jeg faldt i søvn fra det, derfor var det jo nok ikke rigtigt :)

If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider