|
|
| Hvor ofte skifter du opvaskebørste? |
|
|
Som overskriften siger, hvor ofte skifter DU din opvaskebørste?
Herhjemme i vores lejlighed vasker vi op i hånden, da pladsen er for trang til en opvaskemaskine.
Vi har 3 forskellige børster, stål svampe, rens let svampe, de der bløde forskelligfarvede svampe.
Opvaskebørsterne er opdelt sådan der er en til når der bliver skyllet af, og to til "opvask". De bliver skiftet efter behov, og det er somregel 1 gang om måneden, da jeg syntes det er "rigtigt"
Stålsvampe, rens let og de andre svampe bliver smidt væk faktisk hver gang efter brug, hvis jeg syntes de er "klamme".

Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min skiftes... |
|
|
... ikke med faste mellemrum, men mere når jeg synes at den "trænger".
Jeg vasker ikke så meget op i hånden, da jeg har en maskine - men nogle ting skal jo ordnes pr håndkraft. Børsten kommer med i opvaskemaskinen med jævne mellemrum, og bliver også skoldet ofte. Har jeg kogt noget hældes vandet altid over børsten - så den lge får en tur med høj temperatur. (og den får selvfølgelig også MINDST en gang ugentlig med kogende rent vand.)
£isbeth & Baloo The truth is rarely pure and never simple Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intet system. |
|
|
Når jeg synes den trænger og så en 14 dage 3 uger frem, jeg finder det utroligt svært at huske at købe opvaskebørster og lignende 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opvaskemaskine |
|
|
Vi har en lille bordopvasker, men vi har dog stadig en del ting der er for store til den. Fx vores middagstallerkener. Men alm opvaskebørster har vi to af, en til at skylle af og en til at vaske af med. Og de bliver skiftet hver månede. Grydesvampe, stålsvampe osv bliver smidt ud efter brug, de bliver så klamme synes jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MEN........ |
|
|
Absolut ikke så tit som dine, jeg bruger heller ikke to børster, en til det hele, det er ikke noget jeg går vildt meget op i.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke ret tit |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
06-08-2013 13:17 |
|
må jeg indrømme; men når den begynder at være flad i midten er det tid  Synes det vigtigste når vi snakker hygiejne er at den mellem opvaske, befinder sig tørt. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| umle um |
|
|
Gør lige som Lisbeth, har opvaskemaskine, så den kommer en tur der i en gang i mellem, og når jeg synes den er slidt nok, så bliver den skiftet ud. Men har kun en til det hele. Svampe bruger jeg ikke ret ofte, og de ryger ud når de er brugt, rens let har jeg slet ikke i huset, hader de tingester, stikker mig altid på dem, men synes så heller ikke jeg har brug for dem til noget. Brænder sjældent noget så meget på at det er nødvendig med sådan en. Så bruger jeg hellere noget kogende vand og en opvaske maskine middel, så bliver det løsnet.
Vi gør som vi plejer, og det fungere fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når den bliver slidt. |
|
|
Der er bestemt ingen grund til at skifte hver mrd.
Min er æld gammel, den kommer i opvaskemaskinen flere gange om ugen. bliver kun brugt til gryder og pander..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger sjældent |
|
|
Opvaskebørsten, bruger oftest svamp. Synes de er behageligere at vaske op med. Så den opvaskebørste jeg har, har jeg haft i snart 5 mdr. Er vist ikke brugt endnu. Svampene skifter jeg, når jeg synes de trænger. Kommer meget an på, hvad vi har lavet af mad, hvor hurtigt de bliver klamme.
/Tina »Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har ingen opvasker, så alt tages i hånden, men det er nu også så nemt efterhånden synes jeg man har jo ikke så meget opvask, når man kun er 1 til daglig. Jeg skifter min efter behov. I starten havde jeg faktisk både en til at skylle af med, og en til decideret at skrubbe/rengøre med. Dovenskaben længe leve, så gik jeg over til at skylle af med fingrene simpelthen, de kan jo bare vaskes bagefter og så bliver det rengjort med børsten bagefter. Dette gør jeg for at undgå, at store stykker mad osv sidder i børsten. Efter opvask skyller jeg altid børsten igennem, fri for evt. ting og sager, og sætter den til tørre. SKifter den som sagt når den trænger, fx når den er lidt flad i børsterne, eller når den virker klam  Er ikke død endnu, så det går vidst fint. Hvis der er indtørret/svært at fjerne snavs, bruger jeg en grydesvamp. Dem tør jeg godt smide ud efter brug, da de er billige og kun bruges sjældent, da jeg altid sætter ting i blød, der kan være svære at rengøre.
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børsteri |
|
|
Ingen opvaskemaskine her, så jeg vasker op i hånden. Jeg har to børster, en til at skylle af med og til gryder/pander, og en til at vaske op med. De bliver skifter en gang imellem, den der bliver brugt til gryder/pander mv. oftere end den jeg bruger til at vaske op med. Hvor ofte de bliver skiftet har jeg ingen anelse om  Stålsvampe, rens-let svampe har jeg ingen af, har vistnok nogle af de farvede grydesvampe liggende, men synes de er ret klamme, så jeg bruger dem stor set kun når jeg renser ovn.
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig? GO YOU BIG RED FIRE ENGINE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg har aldrig været fanatisk, men tanken strejfede mig bare igår lige efter jeg havde vasket op 
Ligesom karklude bliver skiftet mere eller mindre hele tiden - hader dem! Og viskestykker bliver også skiftet næsten hele tiden 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når de trænger |
|
|
jeg har flere forskellige - en til gryder, pander osv....en til glas....en til hundeskålene og en til hestespande. De to første ryger med i opvaskemaskinen når den kører, hundenes og hestenes bliver skoldet indimellem. Karklud og viskestykker skiftes dagligt. Og ja - jeg er hygienenørd efter at haft cateringfirma og ved PRÆCIS hvor meget l*** og hvor mange baciller der samler sig i et køkken.... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opvasker |
|
|
3 måneder siden jeg skiftede min opvaskbørste ud. svampe, bliver smidt ud, efter behov, gerne efter 2 -3 gange. i mellemtiden bliver de skoldet med kogene vand. karklud bliver skiftet, efter en er blevet vasket i vaskemaskine og brugt 2 gang. har en opvaskebørste til det hele. men skylder af med en svamp. i min nye lejlighed, vil jeg se om jeg kan finde en billig bordopvasker.
mvh Eriksen Margueritten og Västgötaspidsen ¤BLLSL¤ med Västgötaerne August QQ og NILAS SEVERIN North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012 for altid i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Herhjemme bliver de heller ikke skiftet nær så tit. Når de begynder at blive flade, så er det ud, men ellers ikke. De kommer til gengæld i opperen min. én gang ugentligt, og gerne flere.
Vi har 3: - En til div. - En til pander, gryder og fade - En til alt der har med dyrene at gøre (bruges gerne på badeværelset)
Og de har self. alle forskellig farve, så vi kan kende forskel.
Mvh. Lykke Proud owner of: Pearl & Amber Tennessee Walking Horse *NU MED TWH FØL* *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opvaskebørster |
| Forfatter:  |
Melanie ♥Cady♥ |
| Dato:  |
09-08-2013 16:48 |
|
Jeg vasker op i hånden og har to børster. Den ene bliver brugt til at skylle af med, det er en med "stive" plastikbørster. Den bliver smidt ud når den er for ulækker. Selve opvaskebørsten er med bløde hår og den bliver smidt ud når den er flad. Jeg gider simpelthen ikke vaske op med den når den er helt flad. Jeg bruger også grydesvamp til skidt der sidder meget fast. Kluden bruger jeg kun 1 dag. Min mor kunne ikke finde ud af at vaske dem så tit så de stank simpelthen og blev så sure. Så derfor ryger min til vask hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|