Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at købe hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 10:30

hey alle.

Hvis du man er i den situration at man er nød til at købe sit hø/ tørt wrap af en ukendt mand.

Man spørgere ind til om hvor vidt der evt kunne være engbrandbæger i og han svarer nej.

Man kan jo aldrig vide jeg 100 procent sikker i det man ikke selv har lavet det!
man man se det i høet/wrappen når man tager det i brug til vinter?

´hvad gør man?

0
0
Svar på denne tråd

tilbage til sælger
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 12:21

så må du jo sende det tilbage til sælger, de fleste der sælger wrap tager dårlige baller retur

nu er det så bare svært at se forskel på de forskellige planter når det allerede er wrappet og har stået et par mdr. eller mere.

Så tag du en snak med sælger, du kan jo køre ned til ham og tage den gifte plante med, så han kan se det ved selvsyn

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 18:50

spørgsmålet gik på, om man kunne identificere evt. uønskede planter i wrappen, ikke på hvad man skulle stille op med dem, hvis det lykkedes.....

Brandbæger, især i blomst, er jo relativt karakteristiske, så jeg vil mene, at de stadig er til at genkende efter presning og ensilering.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 20:28

...hvis græsset er skårlagt inden planterne blomstrer, hvilket meget vel kan være tilfældet, ikke mindst ved wrap der ofte tages på et tidligere stadie end hø af hensyn til ensileringen .

Du må stole på sælger og evt. besigtige græsmarken inden slet for at se om den ser velplejet ud. Er den (eller høet) fyldt med ukrudt ville jeg ikke købe, da brandbægeren er meget hyppig på marker der ikke sprøjtes eller omlægges regelmæssigt.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 21:08

ja, set det fik jeg ikke ud af dit indlæg, men har faktisk svaret dig, nej det er svært at se.

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider