Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købe hest i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 12:49

Jeg står og er ved at sælge min nuværende hest, og ønsker en ny når han er solgt.
Jeg har gået meget med tanken om at købe fra Tyskland,
Er der nogle af jer der har erfaring med at købe derfra ? Jeg søger en der kan sit dressur og som jeg kan lære af.

Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 13:10

Vi køber heste hvert år på auktionerne i Tyskland (holstener og hannovoraner) Er der noget specielt du gerne vil vide?

Derudover er Tyskland jo spækket med gode salgsstalde, så man kan altid finde hvad man søger.

Hvis du hellere vil købe fra privat person er det vel hips som haps om du køber i Tyskland eller DK :)

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 13:40

Hvordan er det med afgifter ?

Og handelsundersøgelse ?

Jeg søger hest der kan sit grunddressur og som giver en god tur. Har hørt at til ridningen foregår med div hjælpetøjler og ingen brug af ryg er det noget du ved noget om ? :)

Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd

Hannoveranerauktioner i Verden
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 18:21

...kan anbefales . Moms er 7 % og salær 6 %.

Ridning her og i Tyskland er lige god eller dårlig, det afhænger kun af stedet. Auktionsheste er i professionel ridning, pasning og dyrlægekontrol (klinisk og røntgen) hos det pågældende forbund op til auktionen og heste der har problemer, sundhedsmæssigt, på stald eller ridemæssigt frasorteres inden auktionen.

Vær OBS på at ingen dansk købelov gælder i Tyskland. Køber du privat er det derfor købt som beset og kan ikke anbefales med mindre du er meget erfaren og lidt risikovillig. Det er også købt som beset på auktioner, men langt færre bliver snydt der end hos handlere og private, da de store forbund værner meget om deres omdømme og har en meget stor fast køberskare der vender tilbage år efter år .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd

Spændende
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 19:21

Nu har jeg aldrig købt noget som helst på auktion , men kan man prøve hesten inden køb ? Tænker at det ikke er muligt ?

Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig kan du prøve...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 19:55

...den eller de heste du vil byde på .

En måned inden auktion er der video og røntgenbilleder af alle heste.

Hele den sidste uge inden auktion trænes hestene på faste tidspunkter og vil man prøve møder man bare op.

Se mere på hannoveraner.de. Der er vist også en lille film om auktionerne.

Der har lige været auktion for 2 uger siden, så der er lidt tid til den næste i november. Der er godt nok eliteauktion i oktober, men det er for dyrt for de fleste og heste er ikke nødvendigvis bedre.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 22:48

Jeg er fuldstændig grøn på det der med auktioner, men mange tak for hjælpen :)

Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd

Prismæssigt....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 09:31

Prismæssigt ligger de billigste alm rideheste på omkring 6000 euro, dvs ca 50.000 kr. Jeg ved dog ikke om det er den fulde pris, eller kun selve aktionsprisen.

Jeg har hørt både god og dårlige historier om køb af heste i Tyskland. I bund og grund er min fornemmelse, at man får mere kvalitet for pengene, når man snakker de billige rideheste.

Til gengæld har jeg oplevet flere stå med tyske heste, som viser sig at have sygdomme/skader, som gør at de ikke holder til rideheste, og de kan så ikke returneres pga du ikke er dækket af den danske købelov.

Jeg tror dog ikke, at de tyske heste er mere skadede end de danske, men du er som køber bare bedre dækket i dk.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tyskland
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 12:10

Jeg har efterhånden også udvidet mit søgeområde til Tyskland. Jeg synes simpelthen ikke jeg kan finde en rå unghest i Danmark, når det ikke skal være en Blue hors eller Tailormade afstamning. Jeg leder specifik efter en tysk-klingende afstamning, så nedaf må jeg. Jeg har søgt på Ehorses.de og fundet en del i det nordlige tyskland. Så om et par uger er jeg forhåbentlig klogere på de tyske forhold

Hoppeføl efter De niro,Dancier,Dante weltino, Belissimo M eller Quaterback på afprøvet hoppelinie købes

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 13:25

Mange tak for jeres svar :)

jeg har lært lidt mere i hvertfald :)

Lena Nørreskov

&

Sir Bastian Fan De Deen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har købt
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 16:52

vist 4 gennem tiden i Tyskland. Alle af private.

Det er gået fint hver gang.

Jeg har søgt på annoncer på nettet eller i blade eller sat en søgesannonce i selv.

Så har jeg feks lavet en bruttoliste over de bedste emner og planlagt en tur for at se på de mest interessante og valgt den jeg ville have. En af dem købte jeg med ekstra da jeg så på en anden (og købte den) samme sted. Nu skulle der jo arrangeres transport alligevel.

Jeg ville ikke være spor bange for at købe privat hvis du selv har god forstand på hvad du leder efter og kan kende skidt fra kanel og så foretager en grundig dyrlægeundersøgelse. Præcist som ved købi DK.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 21:43

Som køber er man da langt bedre stillet ved at købe her i Danmark, hvor man er godt beskyttet via den danske købelov.

Og så synes jeg da sagtens man kan finde rigtig gode føl, ungheste og rideheste uden Blue Hors eller Tailormade repræsenteret i afstamningen! Og mange avlere herhjemme bruger med glæde både tyske og hollandske hingste, og så på nogle rigtig gode hoppestammer.

0
0
Svar på denne tråd

heste heste
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 22:52

Jeg er nok bare for konservativ i mine ønsker, og så søger jeg kun blandt heste der er annonceret, så en del går tabt i søgningen er jeg klar over. Jeg har bare ikke tid til at ringe land og rige rundt, desværre. Sidste år havde jeg relativt nemt ved at finde en egnet hoppe, i år synes det bare ikke at lykkedes i DK... ville da uden tvivl hellere købe her, hvis bare den rigtige hest blev fundet.

Held og lykke med heste-købet!

Hoppeføl efter De niro,Dancier,Dante weltino, Belissimo M eller Quaterback på afprøvet hoppelinie købes

0
0
Svar på denne tråd

Pas på !
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 13:57

Jeg købte hest i tyskland for 2 år siden... Købte den i en professionel salgstald. Hesten var 4 år, gode papirer, havde gået rideprøve og professionelt redet i nogle uger.

Drømmehesten!!

Jeg prøvede hesten 3 gange, fik den tjekket af dyrlæge og købte den.

Efter blot 3 måneder blev hesten syg og jeg kontakte den salgsstald hvor hesten blev købt.

Fra at have fået en virkelig god service og god kontakt var stemningen pludselig en hel anden. Nøj en ubehagelig person! Jeg blev svinet til og han påstod at jeg havde ødelagt hesten - selvom røntgen viste noget andet.

Jeg tog derfor kontakt til hesten tidligere ejer, som viste sig at være gået personlig konkurs (hvilket jeg ikke var oplyst om) og kunne derfor ikke tage hesten retur. Kreditorerne havde taget pant i hesten og sælger havde derfor ikke pengene.

Jeg fik advokat på, som oplyste at sælger faktisk har pligt til oplyse, at hun ikke ville kunne tage hesten retur - men fordi handlen havde foregået i Tyskland kunne jeg ikke få en advokat til at køre sagen.

Hesten måtte efterfølgende aflives... og en grundig gennemgang på et stort dyrehospital viste en medfødt sygdom.

Det skal så lige siges at det var en bekendt der kendte stalden og som anbefalede mig at købe hest der derfor følte jeg mig ret sikker, men nej det gik så galt som den overhovedet kunne.

Så nej jeg køber ikke hest i Tyskland igen! Jeg kunne selvfølgelig havde været lige så uheldig i DK, men da havde jeg kunne pudse en advokat på sælger. Fordi hesten var købt i Tyskland kunne jeg ikke gøre en dyt!

Og som de andre siger er der andre regler i Tyskland. Hvor man her har 2 års reklamationsret uanset om det er privat eller erhvervshandle, så har man i Tyskland kun 6 mdr. hvis det er privat handel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider