Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sådan rent hypotetisk...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 22:51

Jeg faldt over en tråd på en anden debat, hvor trådstarter var sygemeldt for en længere periode, arbejdsgiver var kommet uanmeldt på besøg, og mere eller mindre havde beskyldt ansatte for at pjække.

- Jeg er helt på det rene med, at ovenstående både er dårlig stil, men også ulovligt.

Men hvad nu hvis...

Man som arbejdsgiver er oprigtigt var interesseret i sin ansattes ve & vel, og gerne vil vise det under en sygemelding?

Hvad må man så (ringe, besøge, god-bedrings-kort etc)?

Og hvordan kan en arbejdsgiver vise oprigtig interesse under sygdom, uden at komme i klemme i diverse regler, eller - worst case - få den sygemeldte til at føle sig i en ubehagelig situation?

Og hvordan ville du som sygemeldt have det med kontakt fra din chef?

- Ville du føle det som en overtrædelse af dine grænser, eller ville du tænke "Fedt, de bekymrer sig om mig?"

Umiddelbart tænker jeg, der ikke rigtig er nogen god måde at gøre det på...

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 23:41

Det er heller ikke nemt, men vi "plejer" at ønske god bedring hvis vi taler med den sygemeldte ja og så gælder det jo om at man kender hinanden så godt at medarbejderen ved at vi stoler på dem og at vi ved at de ikke har behov for at lyve for os hvis de er ved at trænge til en pause.

Jeg ved ikke om det giver mening.

Men det er ok og ringe/ skrive og ønske god bedring og man må også godt spørge om tids horisonten på sygemeldingen.

Vi har heldigvis ikke haft problemer med tvivlsom sygdom hos vores medarbejder, men man må jo tage tyren ved hornene og spørge efter en læge erklæring og så tage en samtale når personen er tilbage hvis man er sikker på at det er pjæk.

Hilsen Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

1
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 23:55

Min arbejdsplads har en 1-5-15 fraværspolitik, hvilket betyder, at nærmeste leder SKAL i kontakt med den sygemeldte på de dage.

Jeg bryder mig IKKE om den (har selv været "udsat" for den), men jeg vil sige, at det både afhænger af sygdommens art, i høj grad hvilken person nærmeste leder er, og hvilket tillidsforhold der er - hvis der altså er et........

Jeg har oplevet det som mistænkeliggørelse og påtrængende i en sådan grad, at min bedring faktisk bare blev forværret. Tør slet ikke forestille mig, hvordan det ville være gået, hvis min nærmeste leder var kommet på besøg, anmeldt eller ej.

Hvis arbejdet virkelig bekymrer sig, er det bedste vel nok at sende en af de nærmeste kolleger.

Ved længere fravær er der jo både omsorgssamtaler og mulighedserklæringer (som så heller ikke er det papir værd, de er skrevet på i min verden).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider