Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Løntilsskuds arbejde..
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 17:53

Hejsa

Jeg er i et offentlig løntilsskudsarbejde, som jeg skal være i et par måneder endnu. Jeg har ikke kunnet finde timer nok efter endt uddannelse, så derfor valgte jeg løntilsskud da jeg også har en del udgifter at betale, også gider jeg heller ikke lave ingenting.

Dog er jeg lidt ked af arbejdet, jeg har erfaret at det slet ikke er mig. (Arbejdet er ikke indenfor det fag som jeg er uddannet som)

Udover det kan jeg godt lide stedet, de er søde. Men jeg har ofte måtte gå i arbejdstiden, da jeg sommetider bliver indkaldt til møder med fagforening og jobcenteret, jeg er jo stadig ledig. Jeg har også haft 2 dage hvor jeg måtte gå i arbejdstiden, pga. jobsamtale. Jeg har OGSÅ lagt syg et par gange. Jeg har desværre et lidt sart imunforsvar. Jeg har de sidste par uger haft bøvl med min mave, og har tit måtte rende på toilettet, jeg har i dag fået konstateret irritabel tyktarm. Jeg får så at vide i dag, at folk snakker i krogene og irriterer sig på mig. Jeg bliver rigtig ked af det, da jeg ikke har i sinde at gøre nogle sure eller noget. Jeg synes det er stressende nok i forvejen at være i jobbet, passe det fuldt, og overholde de regler der er i forbindelse med jobsøgning hver uge, møder, plus man har alt det herhjemme helt selv og hest. Så dette her et rigtig træls.

Jeg har faktisk ikke lyst til at være der mere, vil gerne stadig arbejde i løntilskud men vil gerne et andet sted hen. Er det muligt? Jeg er færdig dette sted til Oktober, så skal jeg et halvt år et andet sted, men jeg ved ikke om jeg kan vente så længe. Og om man "bare" kan skifte et løntilsskud job uden at få karantæne? for det går ikke, jeg har brug for pengene selvfølgelig.

Håber at få lidt konstruktive meninger og råd.

hilsen Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 23:27

Det lyder godt nok ikke særlig sjovt!

Jeg ved ikke, hvordan reglerne er m.h.t. at skifte/stoppe før tid, men kan du ikke ringe til dit jobcenter eller a-kasse og forklare dem situationen? Måske kan de hjælpe dig til enten at stoppe eller at finde et nyt sted.

Håber du finder ud af noget, så du kan komme væk fra din nuværende arbejdsplads inden alt for længe!

0
0
Svar på denne tråd

her kan jeg hjælpe
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 05:59

Du må ikke stoppe i et LT job, også selv om du er ked af at være der,

desværre, den eneste grund til at stoppe er hvis du sygemelder dig eller du er så heldig og finde noget andet, altså et andet LT job, evt inden for dit fag,

LT job er faktisk som at have et arbejde i 6 måneder, du får bare ikke noget ud af det, andet end du bruger af din ledighed,

men jeg ville nu snakke med jobcentret, din A-kasse det kan være lige meget for det er jobcentret der træffer den beslutning...

hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd

Trada...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 08:22
Det passer jo ikke at man ikke får noget ud af det. Ledigheden havde man jo brugt under alle omstændigheder, om man havde været i LT eller ej.

For det første så får man jo noget erhvervserfaring(uanset om det er inden for ens fag eller ej). Udover det så optjener man da også feriepenge i perioden. Hvilket man ikke gør når man "bare" er der hjemme.

Hvis du har dårlig samvittighed over at gå fordi andre er begyndt at "snakke", så ville jeg bede vedkommeden der er leder på stedet om at klargøre for kollegaerne hvilke ting du skal opfylde som arbejdssøgende(hvilket du jo er når du er i LT). I princippet kan du jo risikerer at blive kaldt ud som vikar og så skal du også sige ja til det.

Hvad angår samtaler med A-kasse og jobcenter, så forhør dig om muligheden for at klare disse samtaler telefonisk. Jeg har selv lige været i LT og her klarede jeg samtalerne via telefon, hvilket jeg var glad for, da det kun tog 5 minutter.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

1
0
Svar på denne tråd

Åbenhed
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 08:50
Hvis jeg var dig ville jeg fortælle mine kollegaer hvordan det er at være i LT job dvs hvad du skal overholde mht jobsøgning etc- og at du fejler noget med tarmen.
DE færrste i fast job ved hvilke krav der er hvis man er ledig/ i LT job etc.
Så tror jeg de vil forstå din situation og stopper med at snakke i krogene.

Mht det du laver kan jo sige tilchefen det ikke er dig om der er mulighed for andre opgaver i firmaet, dvs du bliver i LT job i samme firma, men måske med andre opgaver du vil kunne lide ?

Karina
1
0
Svar på denne tråd

Lad være at give op...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 09:45

... så let!

ALLE arbejdspladser har sladretanter - og alle steder vil du komme ud for at der er mumlen i krogene over det ene eller andet. Så at opgive 3 sølle måneder før tid vil være et nederlag for dig selv - og heller ikke se godt ud i forhold til kommende arbejdspladser.

Var jeg i dine sko, ville jeg nok vente til næste gang jeg skulle være fraværende - og så sørge for at sige det når den/de værste af sladretanterne er i nærheden. Men at sige det med "ja, nu skal jeg igen til fagforeningen - træls med alle de møder når man er ledig, for jeg ville jo hellere være her og passe mit arbejde".

Gør du det, er det ude i hele firmaet indenfor et par dage, at du faktisk ikke selv bestemmer hvornår du SKAL til de møder, og at du ikke er uvillig til at arbejde.

Din sygdom skal du hverken forklare eller undskylde. Den kommer ikke andre ved!

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

1
0
Svar på denne tråd

forkert formulering
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 10:01

det jeg mener med at man ikke får noget ud af et LT job, selvfølgelig får man erhvervs erfaring, og du optjener ferie, men det jeg mener med at man ike får noget ud af et LT job er at jeg har erfaret at det føre ikke til job, det er 6 mdr i min verden "gratis" arbejdskraft...

min mening er at de her LT job er noget fanden har skabt i sin vrede, jeg har været i 3 som skolelærer og jeg er absolute ikke skolelærer, og jeg bliver det aldrig... respekt til dem som er, slet ikke noget der men det er bare ikke mig... og hver gang e der blevet sagt jamen det kan du jo, ja det kan jeg, men jeg er meget meget bedre til at side på kontor som jeg er uddannet til,

nu er det jo bare min mening...

hvor intet vover intet vinder

3
0
Svar på denne tråd

Løntilskud ...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 11:20

Christina ?Lady? - jeg er SÅ enig med dig. Der er skrevet en del artikler om navnlig det offentliges MISbrug af ledige i løntilskud. Man påtager sig et fuldtidsarbejde (inkl. transportudgifter), man har stadig alle pligter som ledig (trykke på knappen hver uge, være aktiv jobsøgende, stille til samtaler osv.), man tjener ingen penge på LT og (hvad jeg synes er det værste) man optjener ikke ret til dagpenge.

Det er ren win win for arbejdsgiveren og ren loose loose for den ledige.

Bortset fra det, så optjener man altså til ferie som ledig, uanset om man er i LT, praktik eller 'bare ligger på sofaen'.

PS. jeg skal lige straks melde ferie for 0,4 uge ... he he bliver sjovt.

Mvh. Sanne

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

3
0
Svar på denne tråd

Løntilskud har
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 14:49

Løntilskud har fanden skabt. Jeg har læst en undersøgelse, der vist at under 15% af ledige i løntilskud i det offentlige ender med at få et job ud af det.

Efter jeg havde været ude i 2 måneder af en periode på 6 havde arbejdet suget alt min arbejdsglæde og motivation ud af mig og jeg var meget tæt på en sygemelding på grund af min stressbetingede depression der brød ud igen.

Jeg blev også snydt for mine 6 ugers selvvalgt uddannelse, jeg vidste ikke jeg gik glip af dette da jeg sagde ja til et job i løntilskud

TS- du skal være der i perioden ud og så skal du med 99% sikkerhed aldrig se disse mennesker igen. Du virker som et arbejdssomt og pligtopfyldende menneske. Lad deres snak gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Jeg havde blandt andet forventet at blive brugt som vikar på den skole jeg var i løntilskud på, det var jeg blevet lovet da jeg startede. Men på 6 måneder havde jeg i alt 20 timer. Det var utroligt ødelæggende for min selvtillid at jeg skulle plage mig til timer og ha jobcenteret til at kontakte skolen før de til sidst "gav sig" og jeg fik de her enkelte timer.

Nu har jeg heldigvis fået et godt job på en anden skole.

2
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 16:13

^

gode svar i kommer med. Jeg vil heller ikke give op.

jeg kommer bare desværre til at møde dem igen, da LT jobbet ligger få km væk fra mit hjem. Og kollegerne bor i samme by som jeg. Derfor er det meget lokalt og kommer tæt på. Det er især derfor jeg er ked af hele situationen :(

Ville ønske jeg kunne komme et andet sted hen.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider