Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Salg af bil...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 13:58

...ak ja, jeg måtte jo langt om længe erkende, at det bedre kunne svare sig for mig at købe en ny (meget gammel) nysynet bil, end at forsøge at snige min Suki igennem synshallen

Det betød at jeg i lørdags købte og hentede ny bil og egentlig havde affundet mig med at Suki bare skulle på de evige skrotgange - men efter lidt snak med en god ven besluttede jeg at sætte den til salg først og se om der var nogen der bed på. Tænkte det var usandsynligt når den kun har godt en uge tilbage til syn og der skal laves en del.

Men - under 2 min. efter den blev sat til salg ringede den første ! Den næste halve time ringede der 9!!! fyre som alle ville købe den nærmest igennem telefonen. SÅ blev annoncen deaktiveret!!!

HVORFOR HVORFOR HVORFOR er jeg sååååå rar at jeg ikke kan få mig til at bryde min aftale med nr. 1 om at han kunne komme i aften og se på den??? Ok, sådan er jeg bare - og har det da i bund og grund også bedst med at overholde de aftaler jeg laver, men kors - den havde været solgt og væk nu til mere end jeg forlangte hvis baaaaare jeg liiiiige kunne få mig til at gøre ÈN mand sur...

Hmf - nå, håber lidt at han ikke tager den, for så kan jeg jo med god samvittighed ringe til højestbydende i aften og lade ham få den

Ved egentlig ikke lige hvad jeg vil med det her - måske bare høre om det er normalt med "først til mølle" princippet i bilhandler?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 14:53

Når køber 1 kommer i aften, skal du blot huske at nævne at flere har budt ind på bilen, han skulle jo kun kigge, så hvis I ikke har lavet en aftale om at han skal købe, må du gerne sige, at hvis han ikke vil byde med, sælger du til anden side

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

1
0
Svar på denne tråd

ædø''
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 15:07

Orv ja, det var da en god plan - for helt ærligt, jeg føler lidt at jeg snyder mig selv ved at være så rar at jeg overholder en aftale!

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

Har været der
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 17:32

Med min elskede Fiat punto, som det bare ikke kunne betale sig at blive ved med, at poste penge i.

Havde en der, ville komme og se på den om eftermiddagen, da jeg blev kontaktet af en, der ville afhente med det samme og til den udbudte pris.

Jeg ringede til den første og sagde som det var, at jeg havde en der 100 % ville købe bilen og hente den indenfor en halv time.

Han blev ikke sur. Måske lidt skuffet, men han havde jo ikke tilkendegivet at han helt sikkert ville købe bilen.

Havde det også skidt med at ringe og sige, den var solgt, men på den anden side kunne jeg have risikerer at stå uden køber overhovedet da dagen var omme.

/Tina

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

0
0
Svar på denne tråd

Blot et råd
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 06:56

Bare husk at få bilen omregistreret selvom det er en billig bil... Og lav også en slutseddel..Lige præcis de billige biler kører ofte rundt i gammel ejers navn og laver små forbrydelser som jo så vender tilbage til dig.. Stjæler brændstof p bøder osv..

Taler af erfaring når det kommer til brændstofsdelen selvom man jo ikke kan skære alle over en kam..

4
0
Svar på denne tråd

Billig bil
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 07:16

TS/ FIK du afsat bilen?

Vil klart give Freund ret i, at det er vigtigt at omregisterere bil straks. Vi havde lavet slagsaftale fra FDM da vi solgte vores gamle bil. Den blev solgt samme dag som den blev sat til salg og dagen efter var den solgt VIDERE til en gut i den anden ende af landet. . 3 x prisen og med 400.000 mindre på tælleren. Der gik LAAAAANG tid inden vi var ude af det og det endte med at vi satte penge til på den. .

Første køber havde 'selvfølgelig' oplyst falsk navn.. .

Ny ejer meldte til politi at han var snydt, men de grinede af ham og sagde at det kunne de sørme ikke gøre noget ved.. . Det er et af østeuropæeres speciale og de gør det også ved lidt dyrere biler nu (25.000 - 50.000 kr. klassen). Ny ejer mente så, at han skulle kører rundt på vores papirer så den endte først med, at blive ejerskiftet 3 måneder efter salg... .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 12:10

ha sagt til ham der skulle komme og kigge til aften, at jeg jo ik ville kunne love at bilen ik var væk til anden side, hvis andre skulle ske at dukke op først- sådan har vi gjort, og sådan har dem vi har handlet med om den slags osse gjort førhen.

At kigge er jo ik = et salg for dig, og derfor kan du tabe på det reelt.

Og ellers har du vel gemt deres nunre, hvis ik han køber, således du kan ringe tilbage til dem. Det ahr vi osse gjort før eks.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd

jksleml
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 15:19

Bilen røg uden bøvl - valgte at "give" omregistreringen som rabat - så bliver der ikke noget bøvl!

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

Omregistrering
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 15:53

Jeg sælger aldrig bil uden at enten pladerne bliver taget af så jeg selv afmelder og aflevere pladerne.

Eller vi kører sammen ud og omregistrere den.

Har prøvet at vedkommende (som selvfølgelig lovede at omreg. den dagen efter) ikke omreg. den som lovet. Og så har man jo 3 uger (med mindre det i mellemtiden er lavet om). Efter de 3 uger var den stadig ikke omreg. og der gik et par måneder før politiet støtte ind i ham, og fik klippet pladerne.

Så gider ikke mere at betale for folk.

En anden gang solgte jeg til en brugtvogns forhandler.

Da jeg talte med politiet (dengang jeg fik rykkerskrivelsen, og at de havde fundet den stående parkeret i Rødovre), da jeg nævnte hans navn for betjenten jeg ringede til, da jeg havde modtaget en opkrævning på vægtafgift, fortalte han mig, at ham kendte de skam en del til i forvejen, og de skulle nok få fat i ham. Hvordan han gjorde det ved jeg ikke, men jeg slap for en ekstra regning.

Nu køber jeg nye biler, så er ude over det problem. :o)

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,

- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,

men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd

Been there ...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 04:09

Vi (min mand)solgte i vinters en billig Polo, til en privat, der dog arbejde ved en større bilhandler i Odense.
De skulle omregistrere den, den førstkommende hverdag, dette skete dog aldrig. Trods flere opkald, beskeder og søgen efter flere numre på vedkommende, fik vi aldrig repsons. Vi henvendte os til motorkontoret og skulle hele tromlem igennem med at afmelde og afvente 3 uger, før de kunne iværksætte det.
Kort efter bliver vi ringet op af politiet at vi har en bil holdende på en P-plads i udkanten af Odense, og der havde den holdt længe (i flg. beboere i området). Efter lidt snak frem og tilbage, opfordrede de os til at køre ud og tage pladerne og afmelde den. Som sagt så gjort kørte vi en sen aften ud og tog pladerne, og fik den afmeldt.
Vi har aldrig hørt mere fra sagen, men gemalen min har dog helt klart lært sin lektie

Mvh. Lotte

Never drive faster, then your angel can fly...

0
0
Svar på denne tråd

Hul i hovedet
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 07:40

Hvor er det dog åndsvagt at det skal være så bøvlet at omregistrere en bil!

Det er faktisk lettere at ejerskifter en hest. Måske de burde opfordres til et lignende system, hvor køber og sælger skriver på en blanket og sælger indsender den. Derved kan ny ejer ikke køre på sælgers "papirer", men den ejerskiftes fra den dag den reelt skifter ejer. Sikke en masse bøvl der kunne undgås derved. . Ok meget kriminalitet kunne også undgås.

Det er jo mere almindeligt, at møde uærlige købere end ærlige og af skade bliver man klog men sjældent rig.

For mange år siden solgte jeg en ældre hestetrailer. De oplyste (også ) falsk identitet og de fik den aldrig ejerskiftet. Jeg blev endda kontaktet af politiet som ville have, at jeg fortsatte med at betale vægtafgift... NoWay!

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

Nu KAN man jo...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 08:18

... omregistrere online.

Så det er bare om at have en omputer til rådighed og bede køber medbringe dankort og nemid - så kan det gøres uden problemer, og uden at man skal risikere at nogen kører videre på ens forsikring!

www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider