som selvstændig i februar sidste år - oversætter på fuldtid. Jeg har endnu ikke hørt om en branche, hvor man som selvstændig ikke er nødt til at ofre noget af sin fritid, fordi man simpelthen er nødt til at være ultra-fleksibel i forhold til arbejdstid. Jeg er heldig at have en primær kunde, som arbejder 8-16 (britisk tid godt nok) alle hverdage, og de respekterer min weekend, så der er aldrig sure miner, hvis jeg ikke vil ofre en lørdag, men omvendt får jeg stadig tilbuddet (og det sker ofte, at jeg tager imod det, fordi jeg måske ikke har haft så meget at lave i hverdagene forinden).
Min indtægt svinger en del, og det skal man jo også være forberedt på. Min bedre halvdel er fuldtidsansat, så vi har en fast indtægt i husstanden, plus jeg startede op med en solid opsparing i ryggen (ellers havde jeg ikke turdet).
Jeg er ligeledes højtuddannet, men har aldrig arbejdet til dansk løn - jeg tjener nok omkring 2/3 af, hvad jeg ville gøre som fuldtidsansat i DK (jeg bor og arbejder i Frankrig, så mine daglige udgifter er så også mindre, end jeres er i DK). Derfor har jeg ikke den store kontrast at forholde mig til økonomisk, når man går fra det ene til det andet. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget over, hvad jeg ville bruge de ekstra penge til, hvis jeg var fuldtidsansat