Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At blive selvstændig
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 14:10

Hej HNere

Ihhhh, hvor jeg spekulerer over mit arbejdsliv! Jeg keder mig på mit arbejde, og jeg frygter, at jeg vil få det sådan uanset hvilket job, jeg kommer i. Jeg har brug for at være i et job, hvor jeg gør en forskel, og hvor det jeg laver, virkelig betyder noget - og hvor jeg kan se, at det er blevet lavet!

Jeg har altid haft lyst til at blive selvstændig; være min egen chef, gøre tingene i eget tempo osv., og så har jeg så utrolig mange idéer på tegnebrættet altid. Omvendt så bliver jeg nemt stresset, hvilket jeg så også gør nu, hvor jeg ikke føler, at mit arbejde bærer noget med sig. Og jeg ved jo også godt, at livet som selvstændig ikke er en dans på roser, at der kan blive mere end rigeligt at se til, og at man måske aldrig rigtigt har fri. Men hvis man nu elsker det, man laver, er det så ikke lige meget? Jeg hader (!) at gå på arbejde lige for tiden. Nogle dage er det ok, andre dage er jeg ved at slå krølle på mig selv over, om jeg dog ikke snart kan komme hjem. Og så kan 8 timer på arbejde altså være lang tid...

Jeg er højtuddannet, er godt lønnet i forhold til så mange andre, men oplever ingen motivation på min arbejdsplads. Jeg søger andre jobs pt., og måske er det bare fordi, jeg har været uheldig og ikke er havnet det rigtige sted. Samtidig er jeg ikke godt nok lønnet ift. min uddannelse, og generelt er der kun fokus på at spare penge på min arbejdsplads, og det fungerer jeg ikke med.

Jeg forsøger, ikke at lade drømmen om et funklende eventyr fylde for meget, men det har været der i så mange år nu, at jeg har svært ved at se, at jeg nogensinde kan slippe det. Så kære HNere, jeg har brug for jeres erfaringer. Jer der har startet som selvstændig, hvordan gjorde I, og hvilke udfordringer/sejre har I oplevet? Tog I springet for fuld udblæsning, eller begyndte I stille og roligt? Lad mig høre jeres erfaringer, så jeg kan blive lidt klogere på det hele :)

0
0
Svar på denne tråd

Just dó it
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 14:21

Jeg syntes at du skal starte stille og roligt op ved siden af dit arbejde og så se hvor langt det holder, hvis det er muligt for dig.

Stress handler ikke om hvor travlt man har, mere om hvorvidt man føler at have indflydelse på sin hverdag.

Guldhår

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

0
0
Svar på denne tråd

følger lige med her
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 14:21

Jeg suger mig lige på her, for jeg har det på præcis samme måde.

Med venlig hilsen

Maria-Louise Thane Kallehave

Stutteri Thanehøj - avl af DV og DSP

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sprang ud
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 14:54

som selvstændig i februar sidste år - oversætter på fuldtid. Jeg har endnu ikke hørt om en branche, hvor man som selvstændig ikke er nødt til at ofre noget af sin fritid, fordi man simpelthen er nødt til at være ultra-fleksibel i forhold til arbejdstid. Jeg er heldig at have en primær kunde, som arbejder 8-16 (britisk tid godt nok) alle hverdage, og de respekterer min weekend, så der er aldrig sure miner, hvis jeg ikke vil ofre en lørdag, men omvendt får jeg stadig tilbuddet (og det sker ofte, at jeg tager imod det, fordi jeg måske ikke har haft så meget at lave i hverdagene forinden).

Min indtægt svinger en del, og det skal man jo også være forberedt på. Min bedre halvdel er fuldtidsansat, så vi har en fast indtægt i husstanden, plus jeg startede op med en solid opsparing i ryggen (ellers havde jeg ikke turdet).

Jeg er ligeledes højtuddannet, men har aldrig arbejdet til dansk løn - jeg tjener nok omkring 2/3 af, hvad jeg ville gøre som fuldtidsansat i DK (jeg bor og arbejder i Frankrig, så mine daglige udgifter er så også mindre, end jeres er i DK). Derfor har jeg ikke den store kontrast at forholde mig til økonomisk, når man går fra det ene til det andet. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget over, hvad jeg ville bruge de ekstra penge til, hvis jeg var fuldtidsansat

Fordelene er jo klart, at man kan arbejde hjemmefra, og at man selv kan bestemme, hvornår man vil på ferie/gå tidligt/etc., men man skal jo så sluge den økonomiske tilbagegang, det afføder, når man gør det. Det første år tog jeg næsten ingen ferie udover to uger til jul og nogle lange weekender, men i år tager jeg mig flere friheder, da jeg har fundet en rytme, hvor jeg "arbejder igennem" et stykke tid, og så tager det mere roligt bagefter. For mig er der stress på, når jeg får meget arbejde samtidig (men jeg vælger jo SELV, hvor meget jeg tager imod - og derigennem hvor mange penge jeg vil tjene), og det kan godt være svært at jonglere med flere kunder samtidig f.eks., hvis man sidder med et job, der kræver fuld koncentration. Men det afhænger jo nok af branchen, hvor hurdlerne ligger...

Det er også lækkert at kunne vælge, hvilke typer opgaver man vil arbejde med, MEN igen er man jo nødt til at skæve til sin bankkonto under beslutningstagningen

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider