|
|
|
|
| 123465 |
|
|
Hold nu op - hvordan i alverden kan nogen få sig selv til at gøre sådan noget?  Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige  Stakkels stakkels pony 
Helt og aldeles hesteløs....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grænseoverskridelse |
|
|
Det er som om grænseoverskridelse er blevet et af tidens mål. Jeg kan huske for en del år siden at jeg hørte om en dame, som fandt sin hest død på folden, det viste sig at den var skudt mellem øjnene med en riffel. Da de fandt den skyldige var forklaringen, at vedkommende lige havde set Blinkende Lygter (det har jeg ikke, men jeg har hørt der var noget med en ko der blev skudt?), så vedkommende ville ihvertfald lige prøve at skyde et dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ekskstra bladet |
|
|
ekstra bladet skriver : " Det viser sig, at hestens ejer og de tre personer har et vist kendskab til hinanden... hmmm
mvh sussie.. nu med ceduina ox..og jasmin. cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Usmageligt. |
|
|
Frygteligt trist! Både fordi et dyr mishandles og fordi dem der gør det ikke får en straf der står i forhold til det de har gjort.
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! INGEN er rig nok til at miste en ven! Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Død hest |
|
|
Man må gå ud fra, at hesten er død, når den er hovedløs. Ej undskyld, men visse journalister... Bortset fra det, så tror jeg, at der ligger noget mere bag, enten en hævnaktion eller måske er de tre gerningsmænd med i en eller anden sekt, hvor de skal overvinde en eller anden prøve. Eller måske er de på stoffer eller burde være spærret inde på en lukket afdeling. Normale er de under ingen omstændigheder, og stakkels ejer og hest, jeg håber den døde hurtigt og smertefrit.  Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyhhh.. |
|
|
Ord rækker ikke her. De mennesker der har gjort dette ift. hesten må have det rigtig dårligt med sig selv. En indre ondskab der kanaliseres ud..  Hvil i fred, kære hest. Dit afslutning af livet på jorden var dig på ingen måder værdigt.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig At driste sig og være modig gør lykkelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Charlotte ♥4muler♥ |
| Dato:  |
23-06-2013 16:04 |
|
Jeg synes de personer der har gjort det, selv burde havve skået hovedet af. Nå man er så afstumpet at man gør sådan noget, er man kun til skade for sine omgivelser. Jeg går ind for dødsstraf. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
jeg håber de ramte hårdt og hurtigt og de først skar i den efter den er død, mere har jeg vist ikke at sige til det 
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  Nu på prinssesse hesten Pandora <3 Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er ganske simpelt ubegribeligt svinsk! Jeg håber virkelig, de skyldige får topmålet af straf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
A... ad Jeg håber da for hesten, at døden var hurtig og smertefri. Var det sket for mine heste, var min blodtørst uden tvivl blevet vækket! Derudover gad jeg virkelig godt vide, hvad motivet var. Hævn?  Noget jeg ikke kunne lade være med at klukke lidt af, var noget andet i artiklen. "Han kender ikke noget til motivet for drabet på den lille hest, som muligvis var en pony. [...] Hesten, der af anmelderen beskrives som en "Shetlandspony", blev trukket af en ung mand[...]" Hun er sat'me skarp, hende journalisten, hva'? (Beklager hvis nogen finder det stødende eller utidigt, men jeg syntes det var morsomt).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejeren... |
|
|
Hold op en udtale ejeren kommer med  Det er nogle af mine venner der har gået tur med den og det må de gerne... ponyen er død og længere er den ikke ???? Hvordan kan noget menneske udtale sådan noget efter deres dyr er død på den måde .... Jeg er sgu målløs. Desuden menes der at der er sammenligning imellem kvinden som luftede ponyen på stranden og ejeren. Håber politiet kommer til bunds i dette og der falder en HÅRD straf.
www.avisen.dk/myrdet-hovedloes-pony- tilhoerte-kendt-tv- vaert_223915.aspx
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Pony..... |
|
|
Umiddelbart læser jeg det sådan, at der var nogle venner, som gik tur med ponyen og gerne måtte gøre det. Og at der var nogle ANDRE, som senere havde taget ponyen og slået den ihjel - og det er dem, hun ikke mener, at hun kender. Det lyder mærkeligt, som hun er citeret, men som en nævner, er journalisten ikke den skarpeste pen i penalhuset, så måske er det taget lidt ud af sammenhæng. Men en underlig sag er det i hvert fald. Uanset hvordan det bliver vendt og drejet, så står der nogle meget syge mennesker bag det. Og vold mod mennesker følger ofte efter tilfælde af vold mod dyr, så det er godt at høre, at politiet tager det alvorligt. Næste gang er det måske ikke en pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og nu er det så en dværgpony . Elendig journalistik, hun får ejer til at lyde som en kold kælling og har ikke gjort sin research ordentlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mærkelige mennesker |
|
|
Nu kan jeg google mig frem til at ejeren må være Camilla Plum, og hende kan man jo tænke/mene om hvad man vil? Handlingen har jeg ingen ord for 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reaktion |
|
|
Det er ikke til at sige, om hun er en kold kælling. Hun KAN være så rystet, chokeret og traumatiseret, at hun går i forsvar for ikke at bryde sammen. Jeg ved det ikke, blot en tanke. Jeg søger at forstå, fordi jeg undrer mig over, at hun virker så kold. Jeg ved, hvordan jeg selv ville reagere, hvis det var min pony, der blev udsat for denne massakre. Puh nu bliver jeg helt ked af det. Det er dybt tragisk. 
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig At driste sig og være modig gør lykkelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køligt |
|
|
Det KAN jo også være at ponyens ejer vælger at holde sine følelser private..
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig? GO YOU BIG RED FIRE ENGINE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ibh.... |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Beklager men....... |
|
|
Synes simpelthen det er grotesk hvor det er eskaleret med diverse dyremishandlinger de sidste 10 år. Hunde der bliver hængt - får/geder voldtaget og tæsket ihjel - katte der bliver slæbt efter biler. Synes simpelthen Danmark er et grotesk land! Og synes simpelthen at nu er det nok! Man skal simpelthen indføre nogle hårdere straffe så folk der begår disse overgreb mod dyr får en ordentlig straf. Prøv at tænk at vi i DK har dyrebodeller!!! What the BIIIIPPP! Ej har simpelhen en dårlig smag i munden øv hvor der er skrækkeligt at dyr har så lav værdi i et velfærdssamfund som Danmark 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels pony |
|
|
endnu mere til grin er politiets udmelding at de mennesker som har gjordt det kan se frem til en sigtelse for ulovlig slagtning, det til grin de skal sgu da straffes hårdt hvad fanden er det for en indstilling til det fra politiets side straf dem med stor bøde og fængsel det sgu nogle dumme individer af menneskeracen der gør sådan noget stakkels pony hvor er retfærdigheden og loven henne i det her land
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels pony.. |
|
|
Det er forfærdeligt Idioti. Men prøv nu lige, jer der siger hun virker 'kold' - som andre har nævnt, har hun måske ikke lyst til at gøre det til den helt store sag for pressen - det er jo guf for dem, hvis man viser de store følelser. Hun er trods alt et kendt ansigt. kd (shameik)- Det er ikke politiet du skal rette skylden efter, det er de love de nu engang skal følge Men ja, straffen for dyremishandling er ikke ret stor her i DK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbbbbbbbbbbb |
|
|
Stakkels pony. Men hvem i alverden giver også sin pony væk til en på 14 år, uden forældrene ved noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mishandling |
|
|
Synes da godt nok også der er en del modstridende forklaringer i denne sag  man forærer der ikke bare lige en pony væk og så henter den igen, og hvorfor i alverden har man i det hele taget en pony gående i sin sommerhushave ?? Det virker ikke som om der er helt styr på tingene Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| død pony |
|
|
Var det ikke Camilla Plum som havde den gående i sin sommerhushave ? Hvem er så den 14-årige der skulle have haft fået den forærende ? Syntes ikke jeg kan læse det nogen steder ? Skulle Camilla så have hentet den fra den 14-årige igen, og en af hendes "venner" havde så gået en tur med den og slagtet den ?
Husk, at for hvert minut du er vred, mister du 60 sekunders lykke. - Waldo Emerson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nnnnnnnnnnnnn |
|
|
Mener at det var på BT at der stod, at hun gav ponyen til en dreng på 14 år, men da hans forældre ikke havde plads til den, så var de ude og finde et sted hvor den så kunne være, og endte i den have hvor ponyen igen blev fjernet fra senere samme aften. Det var hos en mand, som også var glad for ponyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony.. |
|
|
har lige fundet nogle flere artikler om det, men kan ikke se noget om nogen 14-årig der skulle have "fået ponyen" og den så sku være hentet tilbage. Men det virker godt nok MEGET underligt, hun siger at ponyen blev leveret tilbage lørdag, mne hun ved ikke af hvem da hun (og sønnen) var på arbejde hele aftenen/natten. Hun "ved" den kom tilbage, men hvordan ved hun det når hun ikek aner af hvem og den ikke var der søndag da morgen da hun kom hjem ? Hvorfor skulle ponyens hoved også være havnet i hendes have ? Og hvis nogen havde set "nogen slå en poy ihjel", hvorfor pokker blev det så ikke anmeldt ? Det virker ekstremt underligt det hele. Også underligt at hun i det hele taget havde den med i et sommerhus, og den har været "rundt hos nogle i tisvilde og spise deres græsplæner"... Lyder som et uovervejet impulskøb hun har fundet på DBA, en billig shetlandshingst der bare skulle være klappedyr i haven... 
Husk, at for hvert minut du er vred, mister du 60 sekunders lykke. - Waldo Emerson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbbbbbbbbbb |
|
|
Det står her: Ifølge BTs oplysninger havde den tre år gamle pony gået og græsset på et lille område ved Plums sommerhus, der ligger lige ved det sted, hvor den døde hingst blev fundet. Torsdag eftermiddag skulle Camilla Plum have foræret ponyen til en 14-årig dreng fra nabolaget. Teenageren tog derefter ponyen med hjem, hvilket ikke faldt i god jord hos drengens mor, som kender Andrea Barbara.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| No happy ending! |
|
|
Det er virkeligt sygt der her. . og det bekræfter kun min personlige opfattelse af Camilla som en rodet og ustruktureret person. Der er lidt for meget 'bonderøv' over det her, hvis deres intention var at grille hestebøffer i sommerhushaven. ...
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! INGEN er rig nok til at miste en ven! Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hold op hvor er mange af jer fordømmende. Adder badder. 
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
25-06-2013 19:35 |
|
Pony -mor : Den havde jeg ikke lige forventet skulle komme fra dig ..... Jeg går ind for at fordømme dyremishandlere og pædofile, ja jeg synes faktisk det er mere synd for offerene end gerningsmændene... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøøøhh |
|
|
Den stakkels hingst var en uønsket få-kastet-i-nakken-pony, hvis liv højst sandsynligt havde været som kastebold mellem en masse urutinerede hestevenner som mener at alene-hest i baghaven er åh så yndigt. Lige indtil den bliver kedelig/besværlig/hingstet, så er det videre til næste indtil den til sidst sikkert var havnet i Italien. Jeg synes ikke det er synd den er død, men jeg håber godt nok, den der slagtede den vidste hvad han gjorde, så det er gået hurtigt. Kender jeg damens dyrehold vel, så gætter jeg at den strejfede rundt i Tisvildeleje og gjorde gaderne usikre. Rikke
"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..." (Ludwig Hünersdorf)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ej altså Charlotte - man skal da ikke dømme Camilla Plum og hendes søn før man ved om de har gjort noget grimt ved ponyen. Et dyr i hendes varetægt er slået ihjel og hovedet er smidt i hendes have. Hendes søn er sigtet for dyremishandling - hun har vist rigeligt at se til. Viser det sig at sønner har deltaget i slagtningen, får hun endnu større udfordringer fremover. Jeg forstår godt, at hun ikke gider tale med pressen og giver afvisende svar. Ville nødig være i hendes sko. Jeg synes da at det er skrækkeligt, det der er sket for ponyen - og forstår slet ikke, at nogen kan få sig selv til at slå den ihjel.
Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker - Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til det modsatte |
|
|
Pony-mor:  Lad os nu få hele historien og lade myndighederne og ikke (halvdårlig?) journalistik få rede på, hvem der har gjort hvad, så de skyldige kan straffes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underlig udtalelse |
|
|
Altså Plum udtaler, at hun ikke kan forstå, at historien får så meget omtale. Der er jo blot tale om et dyr. Altså det er jo ikke noget problem, for mig, at man slagter en hest - for at spise den. Men at lege med et dyr på den måde, når der er ingen, der ved, om den blev pint ihjel eller slagtet ordentligt, det er langt ude.
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil bare konstatere |
|
|
jeg tror bare jeg vil konstatere at nogle mennesker hverken skulle have børn eller dyr - så må meningheden selv udled mine tanker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min mening |
|
|
Hele brevet fra sønnen (Dette er et link) Hvor må det da være en stolt mor (Ironi kan forekomme)
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)
I believe in dragons, good men and other fantacy creatures Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke en jubel klovn! Særlig kvik kan han da heller ikke være, når han ikke har tænkt på, at det ville have koncekvenser at slagte et dyr på stranden - bondedreng eller ej. Jeg tror ikke CP er særlig stolt, jeg tror hun har rigtig meget at tænke over - for ham Carl har da lavet et tillidsbrud der vil noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er sygt, men... |
|
|
Sygt er det, men det er altså ikke altid at man kan give forældrene skylden for deres børns handlinger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Fr Plum har tidligere udtalt: "Camilla Plum fortalte i januar 2009 til DSB-bladet Ud & Se, at den dengang 19-årige søn og hans jævnaldrende bror var kendte ansigter hos politiet. - Det glæder mig faktisk at se dem rode sig ud i alt muligt i dag, fordi de brager imod autoriteter. De bliver konstant arresteret, fordi de har lyst til at protestere imod ting" Og videre: "Det, tvillingerne gør, er fedt. Jeg ville da være ked af det, hvis de bare tog sig en pæn uddannelse og opførte sig ordentligt og aldrig kom i klammeri med nogen. Jeg tror meget på klammeri, sagde hun til DSB-bladet" Jeg er selv en slags ikke-voldlig anarkist, men jeg udfordrer ikke konstant politiet. Jeg tror de har andet og vigtigere ting at lave end at skulle rende efter mig i mine private opgør.
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)
I believe in dragons, good men and other fantacy creatures Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syg verden vi lever i! |
|
|
Jeg er målløs. Nej, det kan godt være at Camilla Plum ikke har noget med selve slagtningen at gøre, men eftersom det også var hendes pony, havde hun jo et ansvar for den (og ikke bare lade den gå fra have til have)! Det synes jeg alligevel siger noget om de mennesker.
Sikke en skæbne den stakkels pony har lidt, mit hjerter græder..
Nogle mennesker burde virkelig ikke holde dyr!!!!!
Mvh Majken Ergoterapeutstuderende >> Med frieserblandingen Mox Diamond *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tro på alt? |
|
|
Det er ok at hun tror på at man ikke bare finder sig i alt i systemet. At hendes børn har en mening. Det er muligvis det der bliver sagt, men omskrivningeen i avisen er en anden. Der vr jo også en overskrift hvor der stod nogtet med at hendes søn havde gjort det før med et æsel. De havde hjemmeslagtet et æsel, MED en dyrlæge til stede. Det er vel ok at gøre, men journalisterne skal straks få det til at lyde anderledes. Fra have til have. Jamen jeg har da også engang i tidernes morgen har en pony i en (stor) have. Ungerne i nabolaget gik da også rundt med den, hvorfor ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaaa... |
|
|
Synes ærligt talt ikke det er synd for ponyen at den er død. Den var jo alligevel dømt til et lev som mange små ponyer har; som kastebolde. Og hvis ponyen ikke har lidt overlast, som hendes søn jo siger den ikke har, så er jeg ligeglad hvor dælen de har gjort det - prisværdigt at de havde tænkt sig at spise den, så er den da ikke gået helt til spilde  Desuden kan man da hellr ikke klandre Camilla Plum for dette. Men det bliver vel også en personlig holdning, eftersom hun er lidt svær ikke at have en mening om - som det nok kan høres er jeg positivt stemt. Og at den har vandret rundt fra have til have med eller u. børn, who cares? Det er imo et bedre hesteliv end så mange heste der står inde det meste af dagen og kun lige kommer ud når hr/frk. Ego skal ride sig en tur og ellers en tur i skridt maskine... Eller heste der står og glor på en lille fold hele dagen og ikke for set noget nyt. Men igen, det er bare min mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
26-06-2013 21:44 |
|
Jeg synes det er meget underligt at de har haft et kamera med og filmet drabet. Der var ikke en dyrlæge tilstæde da de gjorde det. En dyrlæge skulle nu ifgl avisen være i gang med at undersøge hvor meget den har lidt. Der er en grund til at man bedøver dyr med en boltpistol inden slagtning, da det er meget smertefuldt at få skåret halsen over, så uanset om han har slagtet dyr før, har denne pony lidt unødigt, plus de har filmet det, føj nogle svin!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
Ok, de har slagtet den. Den skæbne kunne have været meget værre, hvis den var blevet kastet ud til nogle andre inkompetente dyremennesker. Ikke OK at gøre det på et offentligt sted og HVORFOR har de taget billeder af forløbet? Det virker så.. adr.. stakkels pony, tænk og blive trukket i døden mens folk tager billeder??  Og hvorfor skulle hovedet skæres helt af og smides ind i en have? "Det er jo bare et dyr".. Godt man ikke er dyr hos dem.
Rikke med Thor og Fancy Der findes ingen rigtig måde at gøre noget der er forkert på
Sov sødt min Katinka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ord... |
|
|
En grusom handling pakket ind i pæne ord i brevet fra bondedrengens side. Det han siger er, at han forsøgte at finde et nyt hjem til ponyen, det lykkedes ikke, og den spiste iøvrigt også af jordbær mv. fra mors køkken - så han tog selv affære og skaffede den af vejen. Jeg er stadigvæk rystet, dybt rystet over den grusomme handling. Stakkels pony. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en |
|
|
Sikke en idiotisk lille mide  Tomhjernet knægt! Det er da fuldstændigt i orden at slagte en hest, hvis man har træningen og redskaberne til det. Og så gør man det sgu ikke på en strand i fuld offentlighed. Synes det er synd for Camilla og hendes mand at hele deres brand af naturlighed og ansvarlighed nu bliver ødelagt af denne her historie. At lade ungerne i byen rende rundt med ponyen kan jeg ikke få ondt i r*ven over, jeg gjorde det selv da jeg var pony pige, gik tur med både lånt shetlænder og ged i et villakvarter. Hyggeligt for alle parter. Det er fint at spise æsel, hest osv. så længe dyret er blevet passet ordentligt og slagtet forsvarligt. Dette her er langt ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det havde |
low ♣rider♣ |
27-06-2013 07:37 |
|
set bedre ud hvis knægten havde fået en slagter til at gøre det. Så var ponyen aflivet på en god og dyrevenlig måde og så kunne de spise den. At tro man er en mester slagter fordi man har været med til at slagte og spise et æsel, er godt nok en forvaklet tankegang. Der er en grund til at en slagter uddannelse tager længere end 3 mdr.  Ærgeligt for Camilla og jeg tænker at de måske ikke har været forældre nok til at oplyse børnene om, at man skal altså være mere proff. end deres øko landbrug, for at kunne slagte dyr større end en kylling. Som forældre har man et opdragelsesansvar hele livet igennem, da ens børn jo ikke er lige så erfarne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slagtning... |
|
|
Må man slagte dyr, uden at man er uddannet slagter, og uden der er en dyrlæge til stede? Det kunne være, at man skulle have opdraget sine børn til at udvise empati og ikke mindst tage ansvar for sine handlinger (hvilke han godt nok forsøger i sit velskrevne brev til mediet Modkraft), men som han nok havde været foruden, såfremt hændelsen ikke var blevet opdaget, i stedet for at være så forbandet stolt over, at hendes sønner kom i klammeri med politiet og i sidste ende samfundet. Må indrømme, at jeg høre til dem, som de gange jeg har set CP i sine madprogrammer, har syntes at hun virker så snusket (hvilke i min verden er uforeneligt med mad, specielt når man er til offentlig skue i madprogrammer). Og ja jeg virker nok en anelse fordømmende. Jeg fordømmer sønnen Carl + hans venner for at have behandlet et levende væsen på den kyniske måde, som jeg mener det er at slagte så stort et dyr, uden uddannelse og uden hverken boltpistol eller riffel, som dyret skal bedøves med inden slagtning. (sidstnævnte skal der vel jagttegn for at benytte?)Det er i hvert fald ikke kommet frem, såfremt han skulle have benyttet en af disse. Jeg fordømmer både mor og søn for at tage en pony til sig, uden den store viden herom (det indtryk får jeg når jeg læser deres udtalelser). Han skriver bl.a at han forgæves og gennem længere tid har forsøgt, at finde en "kammerat/mage" til den (gudskelov det ikke lykkedes), men du får smidt shetlandsponyer i nakken, da mange ikke gider ofre hestepas mv på dem. Sådan havde de såmænd nok også fået denne, en stakkels overskudshest som ingen gad ofre en kasteration eller hestepas på. Jeg bliver ked af den måde hvorpå mange mennesker anskaffer sig dyr (i dette tilfælde en pony) uden egentlig at sætte sig ind i hvad det kræver. De blev nødt til at tage den med i sommerhuset, da den var uvenner med gederne (mon de fik ged til Sankt Hans?) og der gik den rundt på grunden og på de omkringliggende veje når den slap ud. Hvis man anskaffer sig en hest burde man sætte sig ind i hvor den skal passes hvis man f.eks skal i sommmerhus, lave forsvarlige indhegninger osv. Stakkels lille pony som ingen mennesker gad...!!! Den eneste trøst er, at den ikke lider mere. 
Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske, men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadigvæk en varm kartoffel... |
|
|
Fint nok at det her ikke kan ties ihjel og endnu en gang ser vi CP på forsiden... Velkommen! . Journalistik eller ej, hun ER altså ikke særligt veltalende! Yderligere kommenteres der på hvad der er løgn og sandt: ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/ article2024082.ece og så er der lige en udtalelse fra dyrlægen omkring aflivningen: www.bt.dk/danmark/hestedyrlaege-om- plums-halshuggede-pony-saa-voldsomt- har-det-vaeret håber de får en dom for det her som måske kan lære dem at tænke før de handler fremover! Marianne/ Fuldstændig enig med dig omkring hendes madprogrammer. >syntes at hun virker så snusket (hvilke i min verden er uforeneligt med mad, specielt når man er til offentlig skue i madprogrammer).< Præcis og netop snusket. Hendes køkken er overfyldt og rodet og hun har sorte hænder... Det inspirere mig ikke til at lave mad men til at gøre rent og ryde op! Kunne nok nævne en TV kok eller to som virkeligt inspirere mig, men de hører ikke til i sådan en debat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony... |
|
|
puh det bliver mere og mere grotesk. Det er jo en regulær henretning. Det har intet med slagtning at gøre! stakkels pony 
Rikke med Thor og Fancy Der findes ingen rigtig måde at gøre noget der er forkert på
Sov sødt min Katinka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??????????? |
|
|
DET brev er da forhåbentlig et falsum?? "... og hvaler og bier kan ikke finde levesteder på grund af motorlarm og radiobølger. " Det lyder som nogen, der ironiserer ret kraftigt over den øko-holistiske tilgang til livet... Jeg har intet problem med, at folk slagter dyr til egen fortæring, inden for lovens rammer. Det vil sige: De skal vide, hvad de gør, og være sikre på at kunne gøre det rigtigt. Boltpistolen - for sådan en HAR familien Plum vel for f....., om ikke andet så for at kunne foretage en nødaflivning uden at vente på dyrlægen - skal virke, have den rette ladning, sættes det rigtige sted, og der må IKKE rystes på hånden. Og halspulsåren skæres lige efter. NEJ jeg har aldrig slagtet en hest, og håber aldrig at komme til det. Jeg vil helst ikke spise en, jeg selv har klappet. Men får og geder, det har jeg været med til. At en 24-årig, altså en voksen mand, kan finde på at kaste sig ud i noget så komplet ........ ja, enten ugennemtænkt (den pæne) eller perverteret sadistisk (fyld selv flere ord på) - tyder da på noget af et brist. Og hvad i alverden lavede hovedet så i haven? Når de nu ikke "havde tid" til at fjerne resten???? Et højst makabert, sygeligt, forsinket teenageoprør eller hvad???
Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels stakkels hest |
|
|
At man slagter en pony er i min verden ikke noget problem, men man skal fandeme sørge for at det bliver gjort uden dyret lider Som dyrlægen skriver i artiklen her www.bt.dk/danmark/hestedyrlaege-om- plums-halshuggede-pony-saa-voldsomt- har-det-vaeret Har det været meget voldsomt og smertefuld! Det er simpelthen noget svineri. Jeg håber virkelig at alle 3 personer som var med til det ryger ind og ruske tremmer! Så synes jeg desuden også det er mærkeligt at man ikke har hørt mere til hvem de to andre unge mænd er ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CP burde skamme sig! |
|
|
her stod faktisk i EB, hvilken lov der gælder for slatning af dyr. Og fremgår det faktisk at man IKKE må slagte store dyr hvis man IKKE er uddannet slagter. Og det skal samtidigt ske i de rigtig omgivelser - altså ikke midt på en strand om aften. Ærlig talt så syntes jeg at CP burde skamme sig. Hun er jo ligeglad med sin hest. Og først forsøger hun at lyve sig ud af det - det var jo bare nogle bekendte som have lånt hesten - bagefter er det så hendes egen søn! Og tænk at man kan opdrage sine børn på den måde. Jaa mit barn er blevet taget af politiet! Så er man godt nok ikke særlig normal Jeg stopper hermed at se hende programmer! Har ellers været en stor fan. Men NIKS IKKE MEREA!!!!!! Sidste nyt fra EB: www.bt.dk/danmark/nye-anklager-her- er-hesteslagterens-loegne Man bliver s.. helt syg af at læse om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ulovlig aflivning |
|
|
af større husdyr sker desværre hver eneste dag i Danmark. Den stakkels pony har formodentlig "bare" fået skåret halsen over, og er død af blodtabet. Den skæbne lider masser af dyr verden over, og altså også i DK. Det kalder man halal slagtning. Får bliver i DK købt af muslimer, bl.a. i Den blå avis, og de giver gerne lidt ekstra i pris, hvis de må halal slagte dyret hos sælger. Strafferammen går op til et års fængsel, men en betinget fængselsdom og en bøde, bliver vel udgangen, desværre. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Der er ting i denne sag jeg stadig ikke fatter. Hvorfor synes sønnen ikke liiiige, at han skal fortælle sin mor at han tager hendes pony ned på stranden og slagter den?? Så vidt jeg kan læse mig til, så anede hun intet om dette. Øh, de fleste normale mennesker ville da måske lige sende en sms, eller hvad ved jeg, "hej mor, jeg tager lige ned og slagter din pony". Altså, at slagte den ser jeg jo intet problem i. Men at hende der Camilla ikke vidste at sønnen "lige" ville slagte hendes pony, synes jeg simpelthen lyder for mærkeligt. Og hvorfor på stranden? Undskyld, men vi er i juni måned! Der er børn og voksne på stranden, også sent om aftenen fordi det faktisk er et sommerhusområde og dejligt vejr! Det er ikke alle der lige har lyst til at overvære sådan en slagtning i det fri, nu tænker jeg især på børn og sarte sjæle. Og så synes jeg i øvrigt det er uhørt at slagte et dyr uden den fordødne viden herom. Fint hvis de ville spise hest, men få det gjort hos en der er uddannet i stedet! Hesten har jo tydeligvis lidt, hvis vi skal tro på dyrlægen. Synes der er så mange ting der strider imod hinanden.. Aner ikke hvem Camilla Plum er, men synes godt nok hun lyder en lille smule skør.. Aner ikke lige at hendes søn har tænkt sig at slagte ponyen.. Og hvorfor smider sønnen hovedet ind i hendes have?! Ej jeg fatter ikke den her sag, det er simpelthen for underligt.
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| familien plump |
|
|
helt ærligt den familie skal hjælpes og det bør ske når de har afsonet deres straf ,for jeg går da ud fra at de skal straffes med den mishandling de har udsat den stakkels pony for. moderen til de to uvorne forvoksede teenagere som flere gange har været i politiets søgelys ifølge tidsskrifterne burde ikke bare lade stå til og dække over deres grove henretttelse af den pony, det virker som om hun ikke kan se problemet idet og var vel vidende om at det skulle ske i følge aviserne.De er enda så uintiligente at sige at han også havde slagtet(henrettet)et æsel også!!! -at hendes snuskede madprogrammer måske afspejler hele familiens tilgang til dyr falder godt sammen med det indtryk jeg havde af programmerne..... føj Alle som har noget med hendes forretning at gøre bør omgående stoppe det- der er vel ingen normalt tænkende personer som ønsker at være en del af sådan en grim behandling af dyr. Dyremishandler kan de tilføje til deres cv og forhåbentlig og straffet når sagen er færdig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rådden børneopdragelse |
|
|
det lader til at camilla plums børneopdragelse er slået totalt fallit, og magen til løgnagtighed for at komme let over det skal man lede længe efter, hun skulle hellere sige sandheden istedet. den pony har lidt så meget, det er så groteskt.... stakkels lille tarzan. jeg er forarget over hvor hvor rådden en familie kan være, det lugter langt væk at en fallit mor der ikke kan styre sine sønner, der skulle være grebet ind for lang tid siden med opdragelse. at mishandle sin mors pony til døde på en offentlig strand en lørdag aften og for at æde den til sankthans, smide hovedet ind i hendes have er en fuldstændig stupid handling som kun kan udføres af syge mennesker, som er farlige for samfundet, de kan ikke være normalt tænkene, der er noget helt galt i hovedet på dem og der skal slås ned HÅRDT omgående. og at camilla så prøver at fortie det med diverse løgnehistorier, er forkasteligt. stod det til mig så røg de alle 10 år i spjældet med de værste forbrydere og når de kom ud fik samme tur som ponyen. til skræk og advarsel for andre....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor... |
|
|
er det at de andre sønner skal tilsmudses fordi en af sønnerne har handlet som han har gjort? Tak for kaffe, jeg håber sørme ikke at mine søskende gør noget forkert, hvis det betyder at jeg skal stå til ansvar for deres handlinger.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
chris »97« |
28-06-2013 13:32 |
|
Det er ikke morens pony. Det er en pony Carl selv havde købt for var det 500,- ? Uanset hvad er det møg klamt, og forstår slet ikke handlingen bag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten |
|
|
har en stor del af mine venner også oplevet at blive arresteret, formodentligt af de samme årsager som CP's sønner, de render altså ikke rundt og slagter dyr på offentlig grund - snot for sig og skæg for sig.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Ej, nu må de styre sig........  Både på denne side og flere andre socialedebatsider har man snakket om Cammilla Plum's berømte søns idioti. Og vi er næsten alle enige om hvor dumt og ondt det var, men......... Nu kan vi alle læse om at Camilla Plum, hende selv, tillader sig at sælge et krydderi der især er godt til heste- og æselkød!! Ja?? Og?? Det kan jeg altså ikke få ondt i popo'en over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej..... |
|
|
jo mere der kommer frem jo mere rådden er den familie.....føj for en gang dyremishandlere og løgnere... bare de snart selv kan finde ud af deres egen historier.....de skal have samme behandling som det de udsatte den stakkels pony og æslet for, så vil jeg godt høre om de heller ikke når at opfatte hvad der sker!!!! det er iorden at slagte dyr, men det skal ske ordentligt og med respekt for det levende dyr, det behøver man altså ikke være særlig begavet for at kunne regne ud......de er bare helt igennem ynkelige og fulde af løgn. 1 år i hotel gitterly er alt for nemt og det er ikke rimeligt at samfundet skal betale for sådan en flok mindre begavede lystløgnere og dyremishandlere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyremishandlere. |
|
|
%3Cp%3E%253Cp%253EDe%2...%2Bflok%2B+ afsporede%2Bdyremishan...e%2Bsom%2B+ %2526aring%253Bbenbart...2Bpenge%2B+ p%2526aring%253B%2Bat%...t%2Bfor%2B+ %2526oslash%253Bkologi...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Ber%2B...%2Bstor%2B+ tilh%2526aelig%253Bnger%2Baf%2B+ %2526oslash%253Bkologi...%252Cog%2B+ her%2Blever%2Bvi%2B80%2525%2B+ %2526oslash%253Bkologi...et%2Ber%2B+ desv%2526aelig%253Brre...i%2Bkan%2B+ k%2526oslash%253Bbe%2Baf%2Bden%2B+ slags.%253C%252Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Bpr%25...de%2Bat%2B+ kikke%2Bp%2526aring%25...%2Bsite%2B+ fuglebjergg%2526aring%...%2Btror%2B+ jeg%2Bdet%2Bvar%252Cog...la%2Bet%2B+ link%2Btil%2Bhvordan%2...afliver%2B+ dyrene%252Cfor%2Bdet%2Ber%2Bbare%2B+ s%2526aring%253B%2526a...t%2Bfor%2B+ dem%2Bden%2Bmetode.%25...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EHer%2Bser%2...en%2Baf%2B+ snothvalpene%2Bsammen%...nderlig%2B+ skabning%2Bder%2Bhar%2...niv%2Bi%2B+ h%2526aring%253Bnden%2...%2Bover%2B+ et%2Bhegn%2Bind%2Btil%...%2Bflok%2B+ k%2526oslash%253Ber.%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EDer%2Ber%2Bvel%2Ben%2B6- 7%2B+ k%2526oslash%253Ber%2B...n%2Btil%2B+ dem%252Cs%2526aring%253B%2Btager%2B+ snothvalpen%2Bgev%2526...et%2Bog%2B+ skyder%2Ben%2Baf%2Bdem...r%2Bmed%2B+ det%2Bsamme%252Cs%2526...Bskulle%2B+ v%2526aelig%253Bre%2Bo...Fp%253E%2B+ %253Cp%253ES%2526aring...g%253Br%2B+ han%2Bvidere%2Btil%2Bden%2B+ n%2526aelig%253Bste%25...r%2Bden%2B+ ogs%2526aring%253B%252Cog%2Bham%2B+ skovtrolden%252C%2528d...an%2529%2B+ render%2Befter%2Bmed%2...or%2Bat%2B+ sk%2526aelig%253Bre%2B...%2Bover%2B+ p%2526aring%253B%2Bdem...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Bkan%2...ane%2Bi%2B+ den%2Bmetode%252Cde%2B...Bbliver%2B+ sgu%2Bda%2Bnerv%2526os...se%2Bog%2B+ forvirede%2Baf%2Bskr%2...%2Bover%2B+ at%2Bse%2Bderes%2Bvenn...Bfalder%2B+ d%2526oslash%253Bde%2B...r%2Bhar%2B+ lydt%2Bet%2Bknald.%253...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Bsynte...%2Bhelt%2B+ iorden%2Bat%2Bslagte%2...%252Cja%2B+ jeg%2Bsyntes%2Bat%2Bde...r%2Bdet%2B+ bedste%252Cmen%2Bkan%2...%2Blige%2B+ tr%2526aelig%253Bkke%2...Bi%2Ben%2B+ carport%2Beller%2Blign...om%2Ber%2B+ indrettet%2Btil%2Bdet%...g%2Bsom%2B+ forh%2526aring%253Bben...Bbliver%2B+ rengjort%2Befter%2Bhver%2B+ slagtning%252Cs%2526ar...B%2Bden%2B+ n%2526aelig%253Bste%2B...t%2Bfor%2B+ skr%2526aelig%253Bmt%2...o%2Bsom%2B+ bekendt%2Bgiver%2Bsejt...%253Bd.%2B+ %253C%252Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EUd%2Bfra%2B...g%2Bkun%2B+ se%2Bat%2Bidioten%2Bsom%2B+ forh%2526aring%253Bbentlig%2Bhar%2B+ tilladelse%2Btil%2Bdet%2B+ v%2526aring%253Bben%25...er%2Bat%2B+ have%2Bmagt%2Btil%2Bat...ge%2Bet%2B+ liv%252C%253C%252Fp%25...%2Bikke%2B+ g%2526oslash%253Br%2Bd...%2Bgive%2B+ dyret%2Ben%2Bgod%2Bafs...%2Bgodt%2B+ stykke%2Bk%2526oslash%253Bd%2Bi%2B+ fryseren.%253C%252Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Bhar%2...d%2Bjeg%2B+ mener%2Bom%2Bden%2Bfam...ng%253B%2B+ kommentarene%2Bp%2526a...t%252Cs%2B+ artikel%2Bom%2Bdem%252Cog%2Bnu%2B+ g%2526oslash%253Br%2Bjeg%2Bdet%2B+ ogs%2526aring%253B%2Bh...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EJeg%2Bh%252...irkelig%2B+ at%2Bfolk%2Bvilfinde%2...2Banden%2B+ %2526oslash%253Bkologi...252Csom%2B+ g%2526oslash%253Br%2Bd...en%2Bog%2B+ ikke%2Bfor%2Bat%2Blave...retning%2B+ som%2Bdet%2Bser%2Bud%2...r%2Bfor%2B+ familien%2B+ plumr%2526aring%253Bde...Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EPS%2BJeg%2B...od%2Bat%2B+ folk%2Blaver%2Bgode%2B...er%2Bog%2B+ tjener%2Bmange%2Bpenge...t%2Bjeg%2B+ arbejder%2Bfor%2Bdet%2...hverdag%2B+ her.%253C%252Fp%253E%2B+ %253Cp%253E%2526nbsp%2...Fp%253E%2B+ %253Cp%253EMen%2Bde%2B...ar%2Bda%2B+ f%2526aring%253Bet%2Bden%2B+ opdragelse%252Celler%2Bmangel%2B+ p%2526aring%253B%2Bsam...i%2Bvar%2B+ mange%2Bder%2Bimod%252...%252Cer%2B+ p%2526aelig%253Bdagoer...ncerede%2B+ den.%253C%252Fp%253E%3C%2Fp%3E
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN er noget dfghkdfkjd |
|
|
Nu har jeg lige siddet med mit et finger system og skrevet en afhandling jeg var en halv time om at lave,og så kommer det her dot com skrift @!#$ op,hvad fanden foregår der???
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla Plum |
|
|
Skræmmende, hvis det er hvad økologi kan gøre ved folk! ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyremishandlere... |
|
|
Jeg prøver igen. Den famile er skal vi sige Plumråden.. En snot forkælet møgunge som er opdraget i et miljø som egentlig skulle være helt godt,indtil der gik profit og gurugi i det. Jeg kikkede på websiden fuglebjerggård.com tror jeg det var,men den er let at finde. Der er et link som viser hvordan de afliver deres dyr. Man ser en snothvalp med et gevær i hånden,og en skovtrold,(det ligner han) med en kniv i hånden til at snitte halsen over på dyret. Først skyder idioten en ko som falder om med det samme,ok den mærker vel ikke mere,så er det de andre begynder at røre på sig,så ryger den næste,og nu er det at de begynder at blive opskræmte over at deres venner falder om døde hvergang der lyder et knald. Samtidig med at at trolden render efter idioten med sin kniv. Misforstå mig ikke,vi lever selv 80% økologisk her,og jeg er 100% med på at det er bedst at slagte dyrene i deres vante omgivelser. Hvad jeg er imod det her er at det er ikke en normal slagtning der forgår,men derimod en regulær nedskydning,foretaget af en skydegal zombie som har set for mange Rambo film,og som af hans mor har lært at det er den (naturlige) del af livet. I min verden forgår den slags,ved at man for det første har et rum,evt en carport,eller lign.som man ved hjælp af en profesionel slagter afliver dyret på en ROLIG måde,og ikke masse nedskydning metoden. Den er måske sjovere for en syg hjerne,og så kan han jo prale til sine syge venner,at idag skød jeg lige 5 køer eller hvor mange det nu er. Boycot ALT hvad der har med den familie at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stil familien plump op |
|
|
på en række og udfør samme behandling som de giver deres køer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shagya |
|
|
LOL.... Ja, hvis det er økologien der er årsag til det, så er det nok på tide at de får lidt sprøjtemiddelrester... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry to say |
|
|
Jeg kunne se et halvt sekund af den film om aflivning. Og det er netop en af grundene til, at jeg er vegetar og overvejende veganer. Økologi er bare IKKE en sikkerhed for, at dyrene er blevet behandlet godt og værdigt!
Mvh Majken Ergoterapeutstuderende >> Med frieserblandingen Mox Diamond *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mordtrusler |
|
|
er hvad man får, når ens afkom afliver et dyr på en offentlig strand. Det burde da være stof til efter tanke, for "no rmale" mennesker ? I min verden er det måden, hvorpå slagteren afliver et føde emne, som afgør om jeg vil "myrde" vedkommende... for dyrplageri. Jeg har ingen problemer med at dyret får skåret halsen over, og blodet løber fra. Slagteren skal bare sørge for, at bedøve dyret først, så dyret ingen smerte lider. Jeg er modstander af, at man "bare" river hovedet af anskudte duer/fasaner og lign., og hakker hovedet af høns. Men det er hvad der sker hver eneste dag i DK. Hjernen fungerer stadig, i et stykke tid, men kortvarigt. Er det i orden ? rderi Hvor lang tid fungerer hjernen, efter en halal slagtning ? Har for år tilbage set en ko blive hængt op, og snittet i halsen, og det varede flere minutter, før den holdt op med at brøle af skræk.... Da jeg var dreng, var det normalt at hænge grisen op i bagbenene og snitte den i halsen, mens den var ved fuld bevisthed. En spand under grisen samlede blodet op, mens grisen skreg og hylede i flere minutter. Men det er lovgivningen, som bestemmer hvad straffen er for usømmelig myrderi af umælende dyr. Og lovgivningen bestemmes af de folke valgte. Så det er op til vælgerne, altså DIG at bestemme hvor strafferammen hvad angår aflivelse af dyr skal strammes. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| svanhorse... |
|
|
kunne du så lige give et hint om hvor man bedst placerer sin stemme næste gang så man kan hjælpe dyrene.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tragikomisk ironi |
|
|
Lene/ Dansk folkeparti er så vidt jeg ved det eneste parti som vil have forbudt halal slagtning i Danmark.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak så er det dem jeg stemmer på næste |
|
|
såvidt jeg kan læse mig frem til så væltede de tarzan i jorden med tvang fra bidsel og kraft og herefter holde ham nede med vægt og tryk fra bid for så at skære halsen over på ham.....håber fandme at den kniv var meget skarp selvom jeg desværre ifølge dyrlægen kan læse mig til at der skulle mindst 3 snit til og at han mener at dyret har lidt..... den sag bliver mere og mere makaber og jo mere mor plum udtaler sig jo mindre får jeg til overs for den heks. Børnene kan jo ikke gøre for at de er opdraget(eller mangel på samme)af en voksen som ikke har taget sit ansvar alvorligt.....men når de nu er voksne så kunne man vel håbe at de selv ville have lidt dyre empati og situationsfornemmelse. til helvede med den familie og den måde de har slagtet dyr på....totalt uden respekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor... |
|
|
... blander I halalslagtning ind i det??????
De dyr der halalslagtes i Danmark ER bedøvet med boltpistol før de afblødes. Rent effektivt slagtes de på samme måde som alle andre dyr - det eneste der gør slagtningen til Halal er at det overvåges af en muslim der siger bønner og har kontrolleret at kniven er skarp nok. Jeg har ALDRIG hørt om at hverken en ko eller høne skulle tage skade af at få en bøn med på vejen!!! Det er ikke lovligt i Danmark med schæchtning, som er den måde som ortodokse jøder vil have slagtet - for der må dyret ikke bedøves. samvirke.dk/mad/artikler/saadan- foregaar-halalslagtning- danmark.html Prøv nu at sætte jer ind i tingene inden I stemmer ud fra fordomme!
£isbeth & Baloo The truth is rarely pure and never simple Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth baloo |
|
|
/Tina »Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
%3Cp%3E%253Cp%253E%252...at%252B%2B+ slagtning%252Bkun%252Bved%252B%2B+ oversk%252526aelig%252...af%252B%2B+ halspuls%252526aring%2...er%252B%2B+ tilladt%252Bi%252BDK%2...ke%252B%2B+ et%252BTV%252Bklip%252...ar%252B%2B+ p%252526aring%25253B%2...or%252B%2B+ k%252526oslash%25253Be...Bi%252B%2B+ en%252Bmaskine%25252C%...ik%252B%2B+ sk%252526aring%25253Br...en%252B%2B+ foreviste%252Bko%25252...de%252B%2B+ eller%252Bpr%252526osl...de%252B%2B+ p%252526aring%25253B%2...re%252B%2B+ minutter%25252C%252Bf%...en%252B%2B+ d%252526oslash%25253Bd...et%252B%2B+ ved%252Blov%252Bforbud...KO%252B%2B+ regeringens%252Btid.%2...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253ES%25252...ig%252B%2B+ bekendt%252Ber%252BDan...et%252B%2B+ parti%25252C%252Bsom%2...st%252B%2B+ opm%252526aelig%25253B...3B%252B%2B+ dyrevelf%252526aelig%2...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253EDan%252...er%252B%2B+ ogs%252526aring%25253B...ar%252B%2B+ over%252Bhvilket%252Bp...em%252B%2B+ af.%252BNoget%252Bsige...er%252B%2B+ l%252526oslash%25253Bs...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253EMen%252...yr%252B%2B+ foreg%252526aring%2525...3B%252B%2B+ stadig%25252C%252Bform...te%252B%2B+ dag%252Bi%252BDK.%252B...er%252B%2B+ eneste%252Bgang%252Bna...ft%252B%2B+ f%252526aring%25253Br%...en%252B%2B+ Bl%252526aring%25253B%...er%252B%2B+ ringet%252Bfolk%25252C...ve%252B100- +200%252B%2B+ kr%252Bekstra%25252C%2...3B%252B%2B+ lov%252Btil%252Bat%252...os%252B%2B+ s%252526aelig%25253Blg...et%252B%2B+ foretages%252Bkun%252B...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253EJeg%252...et%252B%2B+ annoncer%252Bfor%252Bn...et%252B%2B+ opkald%25252C%252Bhvor...et%252B%2B+ vedkommende%252Btil%25...le%252B%2B+ snitte%252Bi%252Bdyren...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253EOg%252B...at%252B%2B+ ponyen%252Bogs%252526a...et%252B%2B+ med%252Ben%252Bkniv.%2...en%252B%2B+ sp%252526aelig%25253Bn...en%252B%2B+ bliver....%25253C%2525...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253E%252526...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253Emvh%252...3E%252B%2B+ %25253Cp%25253E%252526...%3C%2Fp%3E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad??? |
|
|
En gang til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh prøver igen |
|
|
Lisbeth har helt ret i, at det ikke ved lov er tilladt at aflive husdyr kun ved overskæring af halspulsåren mere i DK. Mener at huske et TV klip, hvor Pia K. i VKO regeringens tid, var på et slagteri, hvor man fikserede en ko i en maskine, som derefter fik skåret halsen over. Koen brølede eller forsøgte på det, i flere minutter. Derefter blev det forbudt, at aflive på denne måde. Mig bekendt er Dansk Folkeparti, det parti som er mest opmærksom på dyrevelfærd. Dan Jørgensen er også, men jeg mener at han er løsgænger, i den nuværende folketingssamling ? Aflivning af husdyr alene ved overskæring af halspulsåren foregår formentlig hver dag i DK. Har tidligere sat annoncer om salg af får for nabo på DBA, og hver gang har jeg modtaget opkald af folk, som vil give et par hundrede kr ekstra, hvis de må slagte hos sælger, underforstået kun med kniv. Jeg har hver gang givet en skidebalde til køber, og smækket røret på. I øvrigt er ponyen givet blevet aflivet kun med en kniv. Det bliver spændende at se, hvad dommen bliver.... mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad der gøres... |
|
|
... ved private slagtninger er svært at holde styr på - men loven siger at dyret skal bedøves før slagtning - så enhver der selv slagter bør selvfølglig overholde det. Denne sag viser desværre at der er mange der ikke overholder loven - hvadend det er dumhed, dovenskab eller religiøs fanatisme der ligger bag.
Godt det blev opdaget og at der vil blive undersøgt til bunds hvad der er sket - og uddelt en straf ud fra dette! (nu vil jeg ikke begive mig ud i en politisk diskussion - men stem ikke kun ud fra en mærkesag - ALLE partier har langt mere i bagagen, og skal bedømmes som helhed)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I "gamle" dage |
|
|
var det nu meget normalt, at husdyrene blev slagtet kun med en kniv. Jeg var 12 år, da jeg oplevede at jule grisen på stutteriet blev hevet op på et bord, fikseret, og derefter fik skåret halsen over. Hovedet hang ud over bordet, og blodet blev opsamlet i en spand. Den hylede selvfølgelig, men det var hurtigt overstået, vil nogle mene. 2-3 minutter er det hurtigt ? Ikke i min verden. Og heller ikke efter dansk dyreværnslov nu om dage. Man kan så relatere til, at i naturen, er et drab på et fødeemne ofte et længerevarende projekt. Man ser ofte rovdyr, som begynder at flå maven op på deres byttedyr, inden byttet er død. Men som mennesker, med den viden vi har om smerte og angst, så må det være etisk korrekt, at vi ikke tillader at aflive vores fødedyr så de lider unødig smerte og angst. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arhh Lisbeth |
|
|
jeg er nu ikke helt enig med dig i, at man ikke kun skal stemme efter en mærkesag. Jeg har en overbevisning om, at mange af partierne, ikke er klar over, hvor mange stemmer der kan hentes, ved at de interesserer sig noget mere for dyre velfærd. De fleste dyrevenner er vel helt enige om, at strafferammen for overtrædelse af dyreværnsloven i DK er for slap. Hvordan får vi ændret det ? Vi skal råbe og skrige, hver gang der foregår noget, som går dyrevelfærd imod. Og så er vi nød til at give vores stemmer, på de partier som så prøver at gøre noget ved det, SELV om vi er modstander af partiets øvrige program. Just my five cent... mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men EN mærkesag... |
|
|
... er jo ikke nok til at opveje hvis et parti står for ting man er imod.
Nu skal dette helst ikke ende i en politisk diskussion - men jeg KAN da ikke lade være med at påpege at DF var et af partierne bag hundeloven. (som de nu råber om om skal ændres - men de skifter jo med "folkestemningen")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen tvivl |
|
|
om at hundeloven, igen var en mærkesag, som partierne søgte stemmer i, og som ikke var gennemtænkt nok. Nogen vil så mene, inkl. jeg, at det gik lidt for stærkt med at få loven gennemført. Normalt kommer et lovforslag i udvalg som undersøger, hvad der er fornuft, og vi kan bare konstatere, at disse udvalg ikke gjorde det godt nok. Og derfor bør hundeloven ændres, men til hvad ? Men jeg er af den opfattelse, at skal man påvirke parlamentarikerne, så er man nødt til, at hidse dem op, og ved lobbyisme og medie omtale, få dem til at agere. Derfor mener jeg, i denne agurke tid for medierne, at historien om ponyen og dens kendis ejer, er en rigtig god lejlighed til at påvirke politikerne til, at erfare at der er rigtig mange stemmer i, at man tager dyrevelfærd alvorligt. Det er der stemmer i. Og så må man så kikke på, hvilke partier som reagerer, og stemme derefter, hvis man vil dyrenes vel. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dommen... |
|
|
hvis ikke de får en ordentlig dom når der har været så meget focus på denne grimme sag så er det for lavt, for det er det samme at sige at folk kan behandle deres dyr som de vil. Jeg glemmer aldrig denne usle familie og deres slatne holdninger....føj, håber deres såkaldte forretning nu er ødelagt ynkelige mennesker uden iq
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene1... |
|
|
... de skal vel have en dom der er i overensstemmelse med det der reelt er sket og som kan BEVISES er sket?
Man skal IKKE have en hårdere dom fordi formiddagsbladene har haft en fest med at skrive om det - eller fordi man er kendt. Loven bør være lige for alle - og en kriminel skal dømmes i retten - ikke i aviserne eller på nettet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig Lisbeth... |
|
|
Men det bliver spændende, om dyrlægen som skal undersøge kadaveret, kan bekræfte Carls udsagn i, at ponyen har fået et slag i panden, som har været kraftigt nok, til at slå den bevidstløs. På de fotografier, som har været vist i medierne, har han ikke haft en boltpistol i lommen, eller en stor hammer. Men i min verden, er det ikke manden man skal gå efter. Det er lovgivningen om straffen, som man får, når man overtræder dyreværnsloven. Den er simpelthen for mild i DK. Og denne sag, kunne være medvirken til at stramme op på straffen, når man overtræder dyreværnsloven. Det er DET vi skal bruge medierne til, i denne agurketid. Så det er i og for sig vigtigt, at vi holder gryden i kog, og får de politikere på banen, som kan se stemmer i, at stramme op på straffen, hvis man ikke behandler dyrene ordentligt, også når vi skal aflive dem. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Lad os håbe at ponyen var bedøvet (Af et slag for panden) Men som jeg læser de uddrag af loven jeg har set, så SKAL man være uddannet på den eller anden måde for at det er lovligt af aflive/ slagte dyr størrere end en kanin. Jeg har ingen problemer med at de ville spise den eller at det er en pony/ hest. Men at de har gjort noget ulovligt. De har gjort det offentligt. Og de har løjet. Og at de slet ikke kan se hvad det er der er galt (Som jeg læser deres brev)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth baloo... |
|
|
ja præcis og at dommene i dk er latterlig små gør det jo ikke bedre, fik man et slag over nallerne når man trådte forkert med dyremishandling(og meget andet) så var der nok flere som lige vendte hjernen(eller mangel på samme) en gang mere. jeg er ret sikker på at de har fikseret ponyen med bid og vægt og så bare savet halsen over.....præcis som der stod fra et vidne. Lad os se hvad dyrlægen finder ud af og hvor latterlig mild straffen bliver...alt under et år i gitterly er for lidt, bare latterligt at vi andre skal finansiere sådan snotdumme mennesker når de træder forkert. håber deres liv er ødelagt og deres forretning må lukke.....præcis som det lille liv de mishandlede til døde-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ponyen |
|
|
Såfremt det viser sig, at ponyen blot har fået skåret halsen over, så burde der være en hård straf. Men jeg tror ikke rigtigt, at der bliver givet nogen straf - højest en latterlig bøde. I DK er straffene generelt så latterlige, at man ikke kan kalde det en straf. Faktisk kunne man i stedet oprette prislister. Brænde marsvin 500 kr. Mishandle og skyde naboens hund 510 kr. Skære halsen over på en pony 550 kr. Bolle et hvilket som helst dyr er gratis 
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|