Jeg er skæv, og det fandt jeg ud af for få år siden - efter at jeg havde fået børn og var holdt op med at ride, selvfølgelig 
Nå, men alle mine heste har været rigtigt gode på den ene volte og temmeligt dårlige på den anden. På et tidspunkt blev jeg træt af al den skævhed, så jeg sendte først hesten til kiropraktor, og den var lige. Sadel til sadelmager, og den var også fin. Og så til sidst mig til kiropraktor, der også gav mig tommelen op. Jeg har gymnatiseret, og redet undervisning, og i en periode på flere måneder skridtede jeg KUN ud og rettede min skæve opstilling, fordi jeg var så møgtræt af at være så skæv. Uden nævneværdig effekt.
Siden har jeg været til anden behandler, fordi jeg blev ved med at døje med smerter ned i det ene ben. Han stillede mig op og bad mig om at kigge ned - jeg var SÅ skæv! Fødderne peger ligeud, og maven pegede 10-15 grader væk fra ligeud.
Jeg tvivler kraftigt på, at det er noget, der er opstået "overnight", når nu alle mine heste altid har haft en favoritside. Det giver også rigtig god mening, for når jeg ligeudretter min overkrop, sidder mine ben og min underkrop i "ride på højre volte"-stilling. Så tror da p*kker, at mine heste ikke er ret gode til at ride til venstre 
Ham, som fandt min skævhed er uddannet manuel terapeut med specielt kiro-efteruddannelse fra Prag, så hans profil er nok ikke så normal. Han sagde i øvrigt, at det ikke var første gang, han havde haft en patient, hvor skævheden ikke var blevet set af kiro, for de kigger meget på ryggen og ikke så meget det der sideværts hofte-bækken-noget. Ellers har jeg hos mine børn (som sjovt nok også er skæve i hofte-bækken) også haft gode erfaringer hos en osteopat, som også manipulerer led, men på en mere blid måde end kiropraktor.
mvh. tina