Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min vallak bedækker hopper...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 11:13

Han har et føl fra tidligere og blev sent kastereret (som 3 års) umiddelbart inden jeg købte ham. Han er 4 år nu.

Alt er forløbet fint med kastration, så det er "kun" oppe i hovedet på ham. Han benytter simpelthen hver en mulighed for at springe på hoppen, som ikke altid siger fra - hestegal eller ej....

Vores hestehold er ikke umiddelbart indrettet til ene folde og pt. går de ude hele døgnet.

Vi har 3 heste; 2 valakker og 1 hoppe, som alle har forskellige foder-/græsningsbehov, så det er i forvejen ud- og indlukning mellem græs og jordfolde flere gange om dagen, så det er lidt op ad bakke, hvis også vi skal have ham på enefold, så jeg håber, der er en herinde, der har erfaring med at handle sig ud af det på anden vis.

Dyrlægen er pt. ved at undersøge, om der er en kemisk mulighed for at fjerne adfærden, men er ikke særlig optimistisk.

Susanne

Det er dumt at hænge med hovedet, når du står i lort til halsen..!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 11:48

prøve det der hedder Naughty Gelding fra brogaarden.

det skulle virke godt

søger du travhest så skriv for nr, da min nabo har mange der skal sælges hurtigst muligt. og har lovet at hjælpe.

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

1
0
Svar på denne tråd

N. Gelding
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 19:24

Jeg har ret god erfaring med Naughty Gelding, som bliver nævnt ovenover.
Brugte det til min vallak, da hans foldkammerat var en hoppe.

Kan kun anbefale dig at prøve det.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009 & 2012

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Perfect gentleman
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 21:14

Jeg købte i marts en vallak, som skulle være selskab til min hoppe når jeg snart flytter dem hjem. Indtil da skulle de gå sammen de to, på et større opstaldningssted med mange heste.

Det viste sig at han efter nogle dage udviste meget hingstet adfærd, og da hun kom i brunst begyndte han at bedægge hende.

Jeg skilte dem ad til brunsten var overstået (nøøøj, hvor han græd) og gik på jagt efter produktet Naughty gelding.

Det viser sig så at det har skiftet navn til Perfect gentleman, og omend det måske ikke fuldstændigt har transformeret ham til en gentleman, så er han i hvert fald mere afdæmpet nu, og stresser ikke så meget rundt for at passe på sin "dame".

Min hoppe har endnu ikke været i brunst igen, så jeg ved ikke hvad der sker når fristelsen bliver stor, men jeg synes som sagt at jeg kan mærke en ændring til det bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Min pony
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 06:50
Min datters gamle pony gør det samme. Men han er heldigvis for lille til at nå de store hopper og ejeren af den ponyhoppe han kærestede rundt med syntes det var helt ok. Jeg ved godt man siger de kan lave skader osv osv, men i bund og grund er det jo en naturlig adfærd.

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider