Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En god arbejdsplads?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 12:37

Hej med jer

Kort og godt: Hvad er en god arbejdsplads for jer? Hvis I tager alt med i betragtning - hvad er vigtigt for jer, og hvad er mindre vigtigt? Lønnen, chefen, miljøet, tonen, tiden, afstanden til hjemmet osv. osv. Hvad vægter I højest, og hvordan definerer I en god arbejdsplads?

Jeg har efterhånden erkendt, at uanset hvor man kommer hen, så vil der altid være "skeletter i skabene". Jeg tror nok bare, at jeg hellere vil have ringere forhold et sted, hvor lønnen er høj, fremfor et sted, hvor lønnen er lav Men hvad er vigtigst for jer?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 12:44

... prøvet den med ringe forhold og en rimeligt høj løn. (har også prøvet ringe forhold OG ringe løn)

Og jeg foretrækker en mere jævn løn, men forhold som jeg kan holde ud at komme ind til og befinde mig i 8 timer hver dag!

Jeg er godt tilfreds med mit nuværende arbejde, selv om det fagligt ikke byder på SÅ store udfordringer. Jeg har søde kollegaer, en superfornuftig chef, en løn jeg kan leve rimeligt af (og med plads til opsparing) og en acceptabel transporttid.

Penge kan "købes" for dyrt.

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 13:09

Jeg har prøvet det hele og jeg synes det er vigtigt, at der er en form for balance. Et kedeligt job kan sagtens være ok hvis lønnen er god og omvendt kan man overskue en halvdårlig løn hvis jobbet er meget udfordrende.

Mht afstand til hjemme går min smertegrænse ved 45 kvarters kørsel og i så fald skal der helst være mindst et par hjemmearbejdsdage om ugen.

Alfa og omega er gode kollegaer ellers kan alt andet være ligemeget.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 13:27

En god arbejdsplads er for mig;

- At man selvfølgelig ikke bliver underbetalt, men lønnen er fair for det arbejde man laver.

- Chefen behøver ikke at være snaksaglig og "sød, sød" Men chefen blander sig uden om mit arbejde på den måde at jeg arbejder selvstædigt med input fra chef. Uden chefen hele tiden er "over nakken" på en.

- At kollegaerne er søde og man har et samarbejde og man derfor kan sammen.

- At man får lov til at tage små pauser uden at chefen er over én.

- At tiderne man arbejder på passer en og er fair.

- At smertegrænse mht afstand har jeg det sådan; Max 20 min i bil.

- At folk snakker pænt til en og man respektere hinanden, også

selvom man har forskellige holdninger til nogle ting.

Så i bund og grund, man behøver ikke at være perlevenner, men man skal respektere hinanden og hinandens arbejde. Give hinanden plads, chefen skal give medarbejderne plads uden at ånde dem i nakken hele tiden. Man skal inspirere hinanden uden at være nedlandende og kritik skal altid gives konstrktivt så man føler at man har lysten til at forbedrer det evet "dårlige" og ikke tænke på at få et nyt arbejde ;)

De krav synes jeg pt min arbejdsplads overholder fint - jeg arbejder deltid i Netto, studerer ved siden af.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 16:16

Nu har jeg aldrig haft andet end små studiejobs, men jeg forestiller mig/håber på at min kommende arbejdsplads vil kunne opfylde:

- en afslappet men professionel stemning, hvor der er plads til at sige sin mening uden tante-fjanteri

- at man kan få faglig sparring med de and kollegaer, når man er i tvivl, uden at blive dømt ned for at være 'nyuddannet og uerfaren'

- at man ikke død og pine skal være bedste venner og med til alle grillfester, men at man kommer fint ud af det med hinanden, og er gode til at kommunikere. Det sidste synes jeg er rigtig vigtigt!

- nu ved jeg ikke hvad folk tænker om mig, men jeg er sådan en hvor en fin løn er noget jeg bliver glad for :) forstået på den måde, at den viden man har og den (lange) tid man har lagt i sin uddannelse, den skal også afspejles i lønnen. Jeg har valgt min uddannelse ud fra det synspunkt, at det er noget jeg skal glæde mig til hver dag, og gerne vil lave resten af mit liv. At der er en ok løn oven i, er noget jeg der som et absolut plus - jeg tror bare ikke jeg duer til at leve for havregrød og ikke kunne købe det jeg gerne vil have.

Narcissistisk, måske, men det synes jeg altså bare kunne være dejligt. Så løn var da bestemt et plus da jeg valgte uddannelse, det er jeg ikke bange for at indrømme.

at det så gik hånd i hånd med min drøm, jamen perfekt så.

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Puha, arbejdsplads.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 16:37

Nu har jeg prøvet at være på en virkelig slem arbejdsplads, så jeg har en ret god fornemmelse af, hvordan en en god/udholdelig arbejdsplads skal være;

* Chefen skal kunne finde ud af at være chef. Være realistisk, anerkendende (ikke klappe på ryggen hele tiden, men det er rart at få det at vide engang i mellem), må selvfølgelig ikke stjæle fra arbejdspladsen, skal lytte til medarbejderne, når der er store problemer/konflikter, intet tøsefornærmeri. Professionel (og dermed ikke lyve, bedrage eller andre ting).

* Arbejdet skal ikke ligge mere end en time væk - helst kortere - så vil jeg flytte efter, hvor jobbet er.

* Fair løn til fair arbejdstid.

* Gerne kollegaer der har let ved humor, tør/vil løfte i flok og snakke om evt. problemstillinger/sparing.

Vigtigst er nok chefen. Pt. tager jeg lidt over en time hver vej for et studiejob (er begyndt at studere igen for små 3 år siden), og det er bestemt det værd. Jeg har det morsomt og er glad, når jeg er på det job pga. fantastiske kollegaer. Det har bestemt fået mig til at tro på, at der er gode arbejdspladser derude for mig. Jeg havde ellers mistet modet pga. mit gamle job.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 00:24

Hundiversitetet, du har godt nok en høj grænse

smertegrænse ved 45 kvarters kørsel

Det synes jeg nu alligevel er rimelig flot. Jeg ville da ikke gå så langt

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

1
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 00:30

Det viktigste for mig er at lønnen er høj nok til at jeg kan leve.

Hvordan miljøet er, er jeg egentlig ret ligeglad med. Jeg kører budbil nemlig. Så sidder jeg i en bil det meste af dagen og møder en masse hyggelige mennesker på ruden min. Jeg er kun meget kort tid på terminalen. Maks en time tilsammen før og efter kørsel. Hvor jeg kun skal gøre mit eget arbejd.

Jeg elsker mit arbejd. Dem jeg kan lide, de snakker jeg med når jeg er inde, og dem jeg ikke kan lide, holder jeg mig vække fra. Vi har meget lidt med hinandens arbejd at gøre ligevel

Jeg bliver altid glad for at være på arbejde, lige med undtak af når flyet er forsinket med de pakker der skal ud. Så sidder man på terminalen og keder r*ven af sig

Alltid med en

Appaloosa

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd

45 minutter...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 08:53

... er da nærmest ingenting. Skal man tage højde for at der er lidt trafik (eller kan være forsinkelser med det offentlige) skal man jo nærmest bo lige ved siden af sit arbejde.

Den længste transport jeg har haft var lidt over 2 timer - når alt fungerede og togene passede sammen. Var der det mindste ballade med dem, kom det op på 2½-3 timer. Hver vej!

Nu har jeg godt en times transport - og synes at det er ren luksus!

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Spændende læsning
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 09:08

Spændende læsning, tak for det!

Jeg har været uheldig med, som nyuddannet, at være havnet på en rigtig dårlig arbejdsplads med et miljø, som fik folk til at flygte eller gå ned med stress på stribe. Så kom jeg et sted hen, hvor jeg, efter at have skaffet firmaet en kæmpe omsætning på 14 dage, blev sparket ud uden løn, og derefter til et lille sted, hvor chefen fandt på ting hele tiden, og det hele skulle helst have været i går, og jeg fik nærmest intet i løn. Umiddelbart var jeg glad for chefen, men det var stressende, forvirrende og træls, men dog til at holde ud som den midlertidige løsning både hun og jeg vidste, at det var.

Nu har jeg så fået et fast job. Umiddelbart var mit indtryk af stedet rigtig dårligt, den første uge af ansættelsen blev det kun værre, og så er det faktisk gået rigtig fint den første måned. Umiddelbart et godt sted at være, søde kollegaer, og egentlig en god stemning. Men jeg har været der lidt over en måned, og nu begynder det hele egentlig at ramle - igen. Folk siger op fordi de ikke kan få rimelige lønstigninger, der gøres en kæmpe forskel i lønningerne, og kun dem, der er rygklappere for chefen, har noget at skulle have sagt.

Alt dette kommer sig af, at en lønning ved et uheld havnede på mit bord, og da en af mine kollegaer i forvejen havde pippet lidt, så talte jeg med hende om det. Hun får 28.000 kr. om måneden, hun har en ph.d. og en postdoc, passer sine ting, tager ofte de opgaver, de andre ikke gider at have, men rygklapper, det er hun ikke. Det, der ved et uheld landede på mit bord var, at en af vores andre kollegaer, som "kun" har sin kandidatuddannelse, får 8.000 kr. mere hver måned! De to er ansat samtidigt, hvor de begge var "nyuddannede", den ene som kandidat, den anden som ph.d. og postdoc. Sidste år kunne der ikke blive tale om lønstigninger fik de at vide, men kandidaten fik altså en lønstigning pr. 1/2.

Samtidig fortæller flere af mine kollegaer, at de tidligere ansatte har sagt op, fordi der er for travlt, og fordi der ikke bliver lyttet til det fra ledelsen. Og så hedder det sig, at vores direktør bare er til pynt, og at han ikke er interesseret i at køre firmaet - det virker også sådan, synes jeg. Ledelse, det er der ikke noget af, så på den måde kan det godt være et sted, jeg kan holde ud at være, for der er ingen fare for, at man får en overhaling af chefen, for han er ligeglad.

En måned er ikke lang tid at give en ny arbejdsplads, men jeg må nok indrømme, at jeg simpelthen ikke endnu engang gider at være på en arbejdsplads, hvor der ikke er proffesionelle mennesker, som er interesseret i at køre firmaet bedst muligt. Jeg trives slet ikke i et miljø med ligegyldighed og inkompetence, og selvfølgelig har lønnen også noget at sige! Hvis jeg fik samme løn som min kollega, 8.000 kr. mere hver måned, så ville mit liv da se helt anderledes ud! Så ville vi i løbet af ingen tid kunne betale vores banklån ud og begynde at spare sammen til ombygning, eller endda bare låne til det og så komme videre i livet. Og eftersigende fik en af de kollegaer, som er taget derfra, en meget høj lønstigning uden at behøve at forhandle om lønnen på sin nye arbejdsplads. Så nu overvejer jeg at søge væk, dels pga. lønnen, dels pga. stedet. Men hvor er det dog umådeligt træls - hvor svært at det at finde en god arbejdsplads??

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 11:18

Lisbeth, kig igen. Der står 45 kvarter, ikke 45 min

Det er synes jeg er rimelig meget Det må være en god arbejdsplads

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 18:05

Ha ha ja det var nu 45 min.

Det er meget muligt at det ikke er meget, men det er altså den eneste mulighed for at nå hjem og hente barnet inden dagplejen lukker.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 11:31

En god arbejdsplads for mig er:

• En kompetent leder, som altid er villig til at lytte, og som stoler på at hendes medarbejdere udfører deres arbejde uden, at hun skal checke op på dem.
  • Kolleger, som man snakker godt med.
  • Arbejdsopgaver, som ikke er alt for monotone.
  • At virksomheden har nogle frynsegoder (gratis frugt, fribilletter til div. events) - det behøves ikke at være det helt vilde. Små ting betyder også, at man føler sig værdsat som medarbejder.
  • Jeg foretrækker, at der ikke er mere en 45 min. kørsel mellem hjem og arbejde. Jeg har brug for noget fritid for at koble af og være frisk til næste arbejdsdag.
  • Lønnen er ikke altafgørende - men jo den har en betydning....så jeg vil også gerne have en rimelig løn.

Og sådan et sted arbejder jeg heldigvis

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

En god arbejdsplads
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 12:06

arbejdsmiljøet betyder alt for mig, meget mere end lønnen. Jeg fungerer rigtig dårligt på en arbejdsplads med dårligt arbejdsmiljø og FOR meget fnidder i krogene (lidt er der jo altid).

Min arbejdsplads skal helst ligge i cykelafstand, max. 10 km. fra hjemmet, ellers bliver det svært at nå at hente og bringe barn.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Dilemma....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 15:46

Puh, hvor jeg synes det er et træls dilemma :(

Egentlig er jeg glad for min arbejdsplads; ok arbejdsmiljø, omend jeg synes det er hurtigt at høre så meget brok i krogene fra flere sider efter blot få uger. Men mit arbejde er "nemt", jeg kommer aldrig til at få for travlt, og jeg vil nok aldrig kommet stresset hjem. -Men det er også bare kedeligt! Der er ingen udfordring, og ingen udsigter til udvikling. Og det eneste krav, jeg havde, var, at jeg ikke skulle sidde og glo ind i en pc hele dagen - gæt selv hvad jeg laver.... Når jeg først har accepteret den lave løn, så er det nok svært at komme og forlange 8.000 kr. mere om måneden, bare fordi en anden medarbejder har kunnet forhandle sig til denne løn. Men jeg må også erkende, at det er med en noget bitter fornemmelse, at jeg møder på arbejde vel vidende, at der er så stor lønforskel imellem medarbejdere, som burde være ligelønnet. Det gør i hvert fald ikke noget godt for min arbejddsmoral. Og måske har jeg heller ikke lyst til at have et "nemt" job lige nu! Jeg har lyst til at have fart på, lære en masse, og finde ud af hvor min plads i tilværelsen skal være. Det kommer jeg aldrig til på min nuværende arbejdsplads. Om 10 år ville det nok være et fantastisk sted at havne, men nu har jeg egentlig mest af alt lyst til at få nogle udfordringer..... Suk....

Mht. afstand, så er 45 min. også grænsen for mig, synes jeg. Med mindre jeg kan arbejde i toget - så ville det ikke gøre så meget. Jeg har ca. 40 min. nu, og det er ok, men har altså heller ikke lyst til at køre længere, så går der for meget tid med transport.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider