Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Må man det?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 11:28

Kan nogen svare mig på dette spg jeg går rundt med. Har søgt lidt på google, men synes ikke jeg kan finde svaret.

Jeg ønsker at øve med mit nye kamera. Tænkte på om man måtte tage ud til et dressurstævne på en rideklub og så skyde folk derude til stævnet (Dvs uden at spørger dem om lov først) Kan jeg jo se nogle andre fotografer gør og derefter sælger de så billederne af de forskellige ryttere.

Men må jeg gerne det? Eller skal jeg have lov af rideklubben? Eller af rytterne inden jeg skyder dem på billeder?

Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at smide dårlige momenter ud, hverken på nettet eller andre steder. Og alle rytterne som bliver fotograferet må selvfølgelig tage billederne og bruge dem præcis som de har lyst bagefter, hvis de vil.

Kan i svare mig på dette her omkring loven? Hvordan lyder loven?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg godt du må
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 12:36

Jeg er ret sikker på, du ikke må skyde folk ;)

- men jeg tror bestemt gerne, du må fotografere. Hvis du vil offentliggøre billederne efterfølgende gælder der muligvis andre regler.

Noget andet er at man jo altid kan spørge om lov i klubben først, det kan være det giver bedre stemning :)

I

3
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 14:36

Ja, det må du gerne, så længe billederne er såkaldte "situationsbilleder". Du kan læse mere her:

www.datatilsynet.dk/borger/ internettet/billeder-paa- internettet/

2
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 17:46

Så vidt jeg har forstået det, så må man gerne tage billeder af folk offentlige steder - og det er et stævne jo, i og med at alle kan og må komme og kigge.

Men så må man bare ikke udhænge folk. Dvs. oprette et album hvor man skriver " Se møg dårlig ridning, på rideskole xxx, d. x/x ! " men en neutral overskrift alla " Billeder fra dressur klasser LC-LA " e.l gør intet, bare man ikke hænger folk ud.

Nu meget eget ponydyr

Opstaldning tilbydes i Odense S

Græs springbane, ridebane, mindre ridehus

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 18:50

Mange tak for jeres svar. Så blev jeg det klogere :D

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider