Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min opvasker vasker ikke rent gode råd
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 21:46

Ja som overskriften siger så vasker vores opvasker ikke ordenligt rent, der er stadig madrester på når den er færdig og vi har altid skrabet det værste af og sat den i gang og har aldrig haft problemer de 5 år som vi har haft den. Men nu ville den ikke mere.. Har ordnet filtret, vingerne og er nu ved at vaske den med citronsyre, men er der nogle af jer der har nogle gode erfaringer?

lidt trist hvis vi skal ud og finde en ny, da den jo kun er 5 år gammel.. Har endda også renset og givet det lille filter som sidder ved vandtilsætningen en gang eddikesyre, da jeg troede at den ikke fik nok vand..

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

Opvasker
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 11:23

Vores vaskede heller ikke rent i perioder bare! Alt sort plastik begyndte at blive underligt. Plastisk dele, som hjul og andet begyndte at falde fra hinanden. Nå, det blev en i sidste måned.V har i perioder kørt med de her smarte 3 i 1 opvaske "bolcher" Men kan man ikke bare. Det er ikke alle opvaskemaskiner der fungerer med dem. De skal nedbrydes på en bestemt måde, det kunne vores ikke. Heller ikke alle helt nye kan det. Vi valgte en der var en tand dyrere, vi skal så trykke en knap ind når vi bruger "de smarte" Men hvor mange ved lige det!?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 12:21

Ved ikke om det gør en forskel med de her råd men nu får du dem:

Lad være med at overfylde opvaskemaskinen, så bliver det ikke særligt rent.

Skyl madrester af, alt som er "fast", altså ris, krummer o.l. Opvaskemaskinen skifter ikke vandet under en vask (altså ikke før den skyller) så alle faste madrester bliver i maskinen under hele programmet. Det svare til at vaske op i håndvasken uden at skylle servicen ren først.

Som sagt aner ikke om du kan bruge disse råd, men nu er de givet videre.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

først...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 17:52

... renser du maskinen med en af der maskinrens-produkter, man kan få

Derefter hælder du salt og afspænding på maskinen - det burde klare problemet.

0
0
Svar på denne tråd

Og husk...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 17:57

... at der sandsynligvis er et filter et sted hvor større madrester ender i - det skal tømmes (efter hver vask, hvis du ikke skyller af før du fylder i maskinen)

Personligt foretrækker jeg at vaske med pulver i stedet for de smarte tabs - jeg brugte tabs i begyndelsen - men fandt et par gange halvopløste tabs i bunden af maskinen (eller bestikkurven) efter vask. Og det på en splinterny maskine!!

Jeg vasker ikke dagligt (ikke nødvendigt i en husholdning med en person) så jeg foretrækker også at skylle af før jeg putter i maskinen. Ellers når det at blive ulækkert før der bliver vasket.

Og ca hver 2-3 måned får den en tur med en maskinrensedims (bare de billige fra aldi - ikke de dyre neophos)

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den har fungeret
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 18:29

ok den største del af de 5 år så er der nok sket noget med den.

De to hovedårsager er nok

- et overfyldt filter. Find det og rens det.

- Varmelegemet er gået så den kun vasker med koldt vand. Prøv at stoppe igen midt i et program og mærk om vandet er koldt eller varmt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

min vil
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 19:06

Min vil kun vaske rent, HVIS:

Jeg sætter den til at skylle lige inden, evt. lade det hvile i 10 min.

Sætter den på høj temperatur!

Og at den er holdt med alle andre midler, renset osv.

Det bliver IKKE rent hvis jeg sætter den på lave grader, heller ikke hvis det får 2 gange efter hinanden.

Og vi skraber af og skyller, inden vi sætter i opvaskeren.

Så ja, den er lidt ringe. Men vi fandt ovenstående måde.

Men hvis den først er begyndt på det nu, er der måske noget andet galt.

Men prøv at sætte den til at skylle først, og så høje grader?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 22:16

Død ærgeligt hvis din maskine er ved at stå af, men tænker om det kunne hjælpe at skifte vaskemiddel, hvis ikke det er maskinen der er noget galt med?

Købte en ny maskine for ca 3 mdr. siden og fik Neophos 3-i-1 tabletter med. De virkede minus!!

Så så Neophos eco power gel på hylden og tænkte, den prøver jeg! Har ikke været skuffet! Madrester der ikke lige er til at få af tager gelen til perfektion. Går ikke tilbage til tabletter igen det er et hundrede

Både med tabletterne og gelen var/er det de samme grader jeg vasker ved og der er stor forskel.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 22:24

Da jeg bor til leje, vil jeg gerne passe bedst muligt på tingene.

Jeg har en Bocsh, den er vel også omkring 4-5 år. Den har kostet 8000, så den skal plejes :-) mest af alt fordi jeg står for reperation, hvis den går i stykker.

jeg kører kun med neophos produkter.

Kører maskinrens en gang om måneden. Tjekker jævnligt filtre, salt og afspænding. Jeg har endda sådan en Neophos "diamant" siddende, så mine glas ikke får glaspest, eller hvad det er.

jeg har ingen problemer overhovedet, og alt mit er altid rent. Også selvom der er lidt rester på.

måske din maskine bare trænger til en ordentlig rens :-)

GOBIBLÅZICO <3

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider