Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

rygestop
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 16:08

ja jeg har som sådan ikke røget på en cigaret siden lørdags.

jeg er begyndte på rygestop kursus den 8/4 og har været der de sidste 3 mandage, men det er rigtigt godt, det har hjulpet mig meget at gå der.

vi (altså kursus lederen og mig) kom hurtigt frem til at jeg skulle havde hjælp til det, jeg røg 30 om dagen jeg var ikke engang klar over det før vi blev sat til at tælle hvor mange vi røg om dagen.

men jeg begyndte på necotin plastere og inhalatore i lørdags og det går godt, der er tidspunkter hvor jeg får lyst til en smøg, men så sidder jeg og suger i min inhalator til det går væk, jeg bruger ikke egang de anbefaldet mængte af inhalatore, det har jeg ikke behov for.

jeg ved godt at dampere er meget populære her på heste nettet og har da prøvet dem men kan ikke tåle dem, så de er ikke et valg for mig.

det eneste jeg lige for tiden savner er røgen, men det går nok over med tiden.

jeg er da stolt af mig selv, har gået fra 30 smøger om dagen til 0 på en dag.

de eneste gange det er rigtigt svært det er om morgene når jeg ikke kan få min morgen smøg, og efter jeg har fået noget at spise, men det er jo bare en vanesag.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Rygestop
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 16:18

Du får lige som en lillebitte hjælp et STORT klap på skulderen!!! FLOT at du har besluttet dig for at holde op!

Din krop vil takke dig i det lange løb, du vil helt sikkert spare en masse penge, få bedre kondition, få bedre smagssans, "dufte" bedre overfor andre, få færre rynker og jeg ved ikke hvad.

Hvis det fungerer for dig med kursus og nikotinplastre, så er det den vej du skal følge, hver har sin metode. Du fortjener en belønning om ikke så lang tid, hvis du holder ud (nej, ikke at få lov til at ryge en pakke cigaretter ), et eller andet du kan forkælde dig selv med. Og igen når du er nået et stykke videre.

Det er cool ikke at ryge, glæd dig over at være godt på vej til at blive ikke-ryger!

Og så lige endnu et klap på skulderen!

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 18:22

Det var flot at kunne stoppe uden udtrapning, når du har røget så meget.

Jeg er sikker på at du nok skal få brudt vanen og hurtigt vil mærke din krop sige tak for at du passer på den.

Godt gået!!

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Rygestop
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 19:43

Hvor er du for sej Fortsæt endelig :-)

Jeg er også ryger, og har den evige drøm at blive ikke-ryger.. Jeg har afprøvet e-cigaretten, og det holdte ca 4 mdr uden en cigaret, men faldt desværre i igen.. Mit næste forsøg er med tyggegummi og inhalator..

Jeg er sikker på, at det nok skal lykkes :-)

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 20:29

lenuccia: tak for skuller klappet det hjælper.

smagssansen er allerede kommet tilbage jeg kan ikke fordrage smagen af sodavand længere, og jeg drak ellers 2 liter hver dag nu er jeg lige gået over til vand( flere penge sparet.) jeg skal til at finde ud af hvad jeg kan lide af mad og hvad jeg ikke kan lide.

elisbeth: tak for de rosende ord.

pia: tak for de rosende ord.

det lyder godt bare klø på. men du skal være forberedt på at lige meget hvor meget du tager af necotin erstatninger så vil rygetrangen være der, men de 3 første dage er værst, efter der bliver det bedere dag for dag.

ved du om de har grartis rygestop kursuser i den kommune du bor i jeg kan varmt anbefale dem.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-04-2013 21:36

...med at du er så flot på vej!!!

Nu hvor I er inde om "metoder", var det først og fremmest bogen "Endelig ikke-ryger" af Alan Carr, der hjalp mig til at blive ikke-ryger efter ca 35 år som ryger (røg ca 20 om dagen, de sidste mange år).

Har ikke haft de store problemer med at stoppe, og det endda på trods af, at jeg bor sammen med en ryger!

Derudover brugte jeg hjemmesiden "Dit digitale Rygestop", og synes stadig - her 7 måneder efter - at det kan være sjovt (og lidt rystende) at gå ind og se hvor mange smøger jeg IKKE har røget, hvor mange penge jeg IKKE har brugt og hvor mange dage jeg har været røgfri siden jeg stoppede.

Uanset hvad man føler er det rigtige for én, vil den væsentligste faktor altid være: MOTIVATION!!!

Fortsat held og lykke med rygestoppet!

Mvh Jumbo

Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider