Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barber?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 20:56

Hej

mig og min veninde sad og snakkede om, om man kan barbere en hest om sommeren? Min hest sveder rigtig meget. Bare efter to runder i trav er han driv våd. Efter 30 minutters dressur drypper han bogstaveligtalt af sved. Men hvad ville i gøre?:-)

Når enden er god, er alting godt :B

0
0
Svar på denne tråd

Klipning
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 22:49

Det kan man godt -men en klippet pels yder ikke samme beskyttelse mod vind og vejr, og da mange af os har hesten udenfor 24/7 om sommeren, kan det så give problemer. Medmindre man da vil til at smide dækken på osse om sommeren hvis vejret er dårligt.

Samtidig tror jeg helt ærligt ikke det gør den store forskel. Det er jo ikke meget pels en hest har om sommeren (medmindre den da har cushingseller andre sygdomme der kan give pelsproblemer -og i så fald KAN klipning sagtens være en god løsning -men antager at hesten er sund og rask)

Vi har belgiere og de har generelt ikke så nemt med at komme af med varmen, både sommer om vinter. På en sommerdag er det ikke usædvanligt at de står og sveder på marken, osse uden at have løbet e.l.

Udover at give dem en skyller med vandslangen på de varmeste dage og for Marthas vedkommende, flette den lange og meget tykke man så der kan komme luft til halsen, gør vi ikke noget ved det.

Efter kørsel bliver hun skyllet og får lov at køle lidt ned i stalden inden hun kommer på fold.

Jeg tvivler på klipning ville gøre nogen som helst forskel

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 23:09

TS: Er din hest i ordentlig form? Og ikke overanstrengt?

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 23:22

Svaret lyder jo meget rigtigt. Så han bliver ikke klippet :-) du har nok ret. Det gør ikke den store forskel.

Han er sund og rask. Har fået det årlige dyrlæge tjek. Mangler hverken vitaminer eller noget. Skal smide tre kilo og bygge mere muskelmasse(han har dog også stået stille lang tid!) :D ellers Sund og rask :-)

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 00:17

3Kg - så må vi jo håbe at han virkelig skal når han skal næste gang så han kan komme af med det hele i et hug '

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Han er
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 15:08

Han er nu ved at tabe sig ;-) hans part og ham er gået igang igen nu. Han har stået stille siden oktober :s

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider