Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

spørgsmål ang. feriepenge
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 22:28

H

Hej med jer.

Jeg er snot forvirret lige nu over mine feriepenge. Mit hovede kan ikke samle sig om at tænke logisk. Derfor håber jeg at nogen af jer kan hjælpe.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg mangler at få et ferie kort eller ej... og vil ikke ringe ind og brokke mig før jeg ved om jeg har noget at brokke mig over

Jeg blev færdig som pædagog 1. feb. 2012. Jeg arbejdede derefter som løs vikar i forskelige børnehaver og opholdssteder og var på supplerende dagpenge imens.

Jeg blev herefter ansat i et barselsvikariat 30/7 2012, hvor jeg skal være til oktober 2013

Jeg har nu fået feriekort fra det opholdssted jeg var på i sommeren 2012. Jeg har også fået et feriekort fra kommunen ( fik det allerede i januar mdr.) Hvor der står det er for pædagogisk vikartimer.

I fredags fik jeg så et brev fra min a-kasse, hvor der står at jeg kan søge om feriepenge hos dem.... men ikke være sikker på om jeg får nogen/eller hvor mange jeg evt vil få.

Mit spørgsmål er så om jeg ikke skal have et feriekort fra det barselsvikariat jeg er i nu? Jeg startede der d. 30/7, dagen efter jeg stoppede hos opholdsstedet, som jeg jo har fået feriekort fra.

Jeg håber nogen kan rådgive mig lidt... jeg har 14 dages tvungen ferie da min børnehave har lukket to uger i ferien... og er lidt på skideren hvis jeg skal klare den for de små beløb jeg har fået ud fra mine løsvikar jobs

Pft.

Vh. Anne - Marie

0
0
Svar på denne tråd

Du skal...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 22:38

... enten have feriepenge eller ferie med løn for de dage du har optjent sidste optjeningsår. Og det du optjener i år, skal du have feriepenge for, der kan bruges næste ferieår.

Se på din lønseddel - der står sikkert hvor mange feriedage du har optjent til afholdelse i dette ferieår.

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 13:34

Som Lisbeth også skriver...

Hvis du er funktionær ansat, får du ikke feriekort, men ferie med løn. Her får du først et feriekort når arbejdsforholdet stopper.

Timelønnet arbejde, afregner feriepenge løbende, her får du et feriekort.

Ved feriepenge under 1.500 kr. laver Feriekonto ikke feriekort, men udbetaler beløbet til din Nemkonto, efter 1. maj.

Husk at du skal have alle dine forskellige feriepenge udbetalt først, før du kan få feriepenge fra din A-kasse.

Mvh Charlotte

Livet er en fest, og du er inviteret...

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 08:10

for svar...

Som jeg ser det nu, efter at have læst jeres svar, mangler jeg feriepenge fra den børnehave jeg er i nu... og har været isiden 30/7 2012.... For vi er enige om at det er feriepenge fra hele året 2012 vi får feriepenge fra nu her til maj ik?

Vh. Anne- Marie

0
0
Svar på denne tråd

feriepenge
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 08:52

Hej

hvis du er ansat i et fast vikariat, så bør du have ferie med løn fra den børnehave du er i nu og ikke som feriepenge

Du optjener for 2012 2,08 dage pr måned til brug for ferieåret

1/5-2013 til 30/4 2013

Så hvis du har været ansat i f.eks 5 måneder i 2012 så burde du have optjent 10,4 feriedage hos din nuværende arbejdsgiver som du kan afholde som ferie med løn.

giver det nogen mening?

www.borger.dk/Sider/Optjening-af- feriedage.aspx

hilsen Anne

Sød voksen skovtursrytter fundet

0
0
Svar på denne tråd

Til TS
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:01

Ellers prøv at kigge på dine lønsedler, der burde meget gerne stå hvis der bliver afregnet løbende til feriekonto (eller hvad det hedder når det er kommunalt). Og ellers har du vel også et ansættelsesbrev hvor det måske står om du har optjener ferie med løn.

Hvis du optjener ferie med løn er det som Anne siger, så har du ca. 10,40 feriedage hvor du får løn, ferie ud over de dage bliver du trukket i din løn og skal bruge dine feriekort.

Jeg kan dog ikke tro at kommunen afregner løbende til et feriekort med din ansættelse, så er det først når du fratræder at restferie bliver sendt til et feriekort.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider