Skal det altså slåes fast at fordi man har samkvem med et barn så er man ikke automatisk pædofil.. Marc Dutroux er f.eks ikke diagnosticeret pædofil selvom han har begået overgreb på børn og ofte omtales som værende pædofil..
Pædofile ER stort set altid mænd - hvis man altså ser bruger betegnelsen korrekt om den gruppe voksne mennesker der er 6uelt tiltrukket af børn.. Der er masser af voksne, der har begået overgreb men som ikke i øvrigt er tiltrukket af børn og som altså derfor ikke kan betegnes som pædofile.. Den offentlige debat ville nok have godt af at man brugte den korrekte betegnelse i de forskellige tilfælde.. Pædofili er faktisk en psykiatrisk diagnose på lige fod med både skizofreni og depression og hverken Ekstra Bladet eller Heste-Nettets brugere er i stand til at uddele diagnosen på stående fod..
At en feriefamilie ikke kan godkendes uden at der er en kvindelig voksen er da klart diskriminerende.. Ingen tvivl.. Men altså hvad mon der ligger bag?? Er det noget med at de familier, der sender deres børn på ferie foretrækker en familie hvor der er en kvindelig voksen.. Altså at de familier uden alligevel ikke ville blive benyttet.. Eller er det HVIS der sker overgreb så vil fordømmelsen fra offentligheden være langt hårdere hvis man havde sendt barnet til en enlig mand end hvis det var en familie med en mand og en kvinde.. Sådan lidt "Det kunne man da sige sig selv, det er da komplet uansvarligt" agtigt..
Lidt på samme måde som at mange lande også kun vil sende børn til adoption til familier med en af hver køn - og til nød til enlige kvinder.. Enlige mænd og uha uha - TO mænd - det er bare no-go..
Så kan man jo melde feriebarn.dk til ligestillingsnævnet.. De vil, er jeg ret sikker på, medgive at der er tale om en ulovlig diskrimination på lige fod med at frisører heller ikke må tage mere for dame- end for herreklip og at diskoteker og diverse klubber heller ikke må give kvinder gratis eller billigere adgang.. Og hvad sker der så?? Tja, hvis dem der driver Feriebarn.dk ikke VIL rette ind så kan de jo lukke "biksen" og så har retfærdigheden vel sejret ad H. til for så kommer de børn jo ikke på ferie..
Det er en privat forening så vidt jeg kan se selvom jeg er fuldstændig enig i det principielt forkeret så synes jeg man skal lade den ligge..
I øvrigt var 5 ud af 17 uretmæssigt anklagede pædagoger kvinder.. Det er næsten 1/3 så det er ikke kun mændene der bliver hængt ud.
www.bupl.dk/fagbladet_boern_og_unge/ nyheder/ paedofilifrygt_kvinder...endocument