Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Feriebørn. kun med kvinder.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:03

Overskriften er noget svær at tyde, men jeg var lige inde og kigge på feriebarn.dk og læse om det at have feriebarn fra sydslesvig.

Der står at familierne skal godkendes og at der hentes straffeattest på alle over 25 år i husstanden. fornuftigt!

Det jeg så lige studsede over, og bagefter tænkte hvad andres holdning var til, er at feriehjem uden kvindelig voksen kan ikke godkendes.

Hvad tænker I om det? Er det okay, er det diskriminerende, er det ikke okay, men forstår du godt hvorfor der stilles det krav osv.

Kom med en god debat.

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:12

feriehjem uden kvindelig voksen kan ikke godkendes.

Det synes jeg er lidt for diskriminerende i min verden. Hvorfor skulle en mand ikke kunne tage ligeså godt vare på et barn som en kvinde?

Og hvis der er krav om, at der skal være en kvinde, burde der da også være krav om at der ligeledes skulle være en mand.

Mener da, at det er lige så vigtigt for barnet, (Specielt drengebørn) at kunne have en mand at se op til også.

Damgaard

med den firbenede skygge

Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:17

... synes jeg det er stærkt diskriminerende! Og mistænkeliggørende overfor alle mænd!

Jeg væmmes ved den mistænkeliggørelse der gør at f.eks. mandlige pædagoger nærmest skal være bange for at skifte en ble uden at have vidner på at de ikke gør noget forkert.

Naturligvis skal børn beskyttes mod pædofile!!! Men der er altså også masser af kvinder der overskrider børns grænser - eller direkte misbruger dem! Man bør sikre sig på alle måder at de feriefamilier man vælger er sikre - men at fravælge en enlig mand eller f.eks. et bøssepar der kan tilbyde et barn en god ferie - det er alligevel grotesk at de skal fravælges udelukkende fordi der ikke er en kvinde til at "holde øje med dem"

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo nok et forsøg på
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:41

at beskytte børnene mod, at pædofile ser et feriebarn som en nem genvej til at få besøg af et barn. Men det ændrer ikke på, at det er ulovligt at foretrække et bestemt køn. Og ikke særligt sympatisk. Man kunne under alle omstændigheder nok opnå samme beskyttelse ved at kræve, at der var to voksne i husholdningen.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:44

Hvorfor tror man ikke, at der findes kvindelige pædofile? Det ved man, at der gør!

Jeg synes emnet er meget relevant, men nu sidder jeg også dybt begravet i mit bachelorprojekt om netop mistænkeliggørelsen af mandlige pædagoger, og frygten for pædofili..

Jeg synes det er grotesk.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Og ud over...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:49

... at der også findes kvindelige pædofile, ser man jo gang på gang at der i familier med misbrug er en mor/stedmor der er fuldt ud klar om hvad der foregår - men vender det blinde øje til (eller deltager)!

En kvindes tilstedeværelse hindrer ofte IKKE en pædofil i at udføre sine misgerninger - mange gange vil han endda få hjælp af hende til at gøre det :(

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 14:49

Det er da for latterligt.. Kvinder kan da være lige så pædofile som mænd kan.

Jeg kunne bedre forstå et krav om, at der skulle være to voksne til stede. Men at den ene SKAL være kvinde?

Why?

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Først og fremmest
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 15:22

Skal det altså slåes fast at fordi man har samkvem med et barn så er man ikke automatisk pædofil.. Marc Dutroux er f.eks ikke diagnosticeret pædofil selvom han har begået overgreb på børn og ofte omtales som værende pædofil..

Pædofile ER stort set altid mænd - hvis man altså ser bruger betegnelsen korrekt om den gruppe voksne mennesker der er 6uelt tiltrukket af børn.. Der er masser af voksne, der har begået overgreb men som ikke i øvrigt er tiltrukket af børn og som altså derfor ikke kan betegnes som pædofile.. Den offentlige debat ville nok have godt af at man brugte den korrekte betegnelse i de forskellige tilfælde.. Pædofili er faktisk en psykiatrisk diagnose på lige fod med både skizofreni og depression og hverken Ekstra Bladet eller Heste-Nettets brugere er i stand til at uddele diagnosen på stående fod..

At en feriefamilie ikke kan godkendes uden at der er en kvindelig voksen er da klart diskriminerende.. Ingen tvivl.. Men altså hvad mon der ligger bag?? Er det noget med at de familier, der sender deres børn på ferie foretrækker en familie hvor der er en kvindelig voksen.. Altså at de familier uden alligevel ikke ville blive benyttet.. Eller er det HVIS der sker overgreb så vil fordømmelsen fra offentligheden være langt hårdere hvis man havde sendt barnet til en enlig mand end hvis det var en familie med en mand og en kvinde.. Sådan lidt "Det kunne man da sige sig selv, det er da komplet uansvarligt" agtigt..

Lidt på samme måde som at mange lande også kun vil sende børn til adoption til familier med en af hver køn - og til nød til enlige kvinder.. Enlige mænd og uha uha - TO mænd - det er bare no-go..

Så kan man jo melde feriebarn.dk til ligestillingsnævnet.. De vil, er jeg ret sikker på, medgive at der er tale om en ulovlig diskrimination på lige fod med at frisører heller ikke må tage mere for dame- end for herreklip og at diskoteker og diverse klubber heller ikke må give kvinder gratis eller billigere adgang.. Og hvad sker der så?? Tja, hvis dem der driver Feriebarn.dk ikke VIL rette ind så kan de jo lukke "biksen" og så har retfærdigheden vel sejret ad H. til for så kommer de børn jo ikke på ferie..

Det er en privat forening så vidt jeg kan se selvom jeg er fuldstændig enig i det principielt forkeret så synes jeg man skal lade den ligge..

I øvrigt var 5 ud af 17 uretmæssigt anklagede pædagoger kvinder.. Det er næsten 1/3 så det er ikke kun mændene der bliver hængt ud.

www.bupl.dk/fagbladet_boern_og_unge/ nyheder/ paedofilifrygt_kvinder...endocument

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 16:09

Løsningsforslag:

På hjemmesiden kan man bare skrive, hvem og hvor mange "ferie-familien" består af.

Så kan dem der vil have deres børn på ferie, selv vælge om de vil have deres barn anbragt hos et bestemt køn, og feriebarn.dk diskriminerer på den måde ikke.

Og det med at natklubber må lukke piger billigere/gratis ind, det skal da slet ikke fjernes

Men jeg mener så også at det er ok at tage mere for dameklip..

Jeg går helt ind for ligestilling når det er vigtigt, reelt og nødvendigt.

Men jeg gider heller ikke leve i et køns-neutralt samfund, hvor alle er intetkøn fordi der ikke må laves forskel.

Kønnene ER forskellige, heldigvis da, og derfor kommer vi billigere ind på barerne, og fyrene får klippet håret billigere.

I dette tilfælde synes jeg selvfølgelig ligestilling er helt på sin plads, jævnfør mit forslag med at lade familierne selv bestemme, frem for at hjemmesiden bestemmer for dem :)

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Andre tanker
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 20:09

Jeg tænker ikke "pædofili" lige med det samme, men i stedet, at de børn der har brug for en feriefamilie, har brug for kontakten med både en mand og en kvinde.

Der ligger helt sikkert en dybere mening bag, andet end risikoen for pædofili, og man kan jo kontakte organisationen med en forespørgsel om hvorfor.

Salvia

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

Salvia.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 20:16

Jeg ville også gerne tro det du skriver, men hvorfor så ikke gøre opmærksom på at der også skal være en mand i hjemmet???

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

h rosenkilde
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 20:30

Jeg synes du skal spørge foreningen ad. Os herinde ved jo ikke hvorfor de har valgt som de har valgt.

Salvia

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

Salvia,
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 20:43

Det var mere for at få en debat om folk synes det er okay, eller forkert at diskriminere på den måde.

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Tja.......
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 21:22

Jeg ville nok foretrække hvis de skrev at kun familier med to voksne kom i betragtning - i mit univers er jeg så ligeglad med om det er mand/kvinde, kvinde/kvinde eller mand /mand.

Hvorfor skal der kun straffeattest over 25, er det fordi "ferieforældrene" skal være over 25?

Ellers er det da også ret underligt at man ikke skal fremvise ren straffeattest som fx. 24årig.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

fejl i takst!!!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 08:10

Jeg kan se at der er sneget sig en fejl ind i første tekst.

Der står at der hentes straffeattest på alle over 25, det er forkert. Der skulle stå 15 år.

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Ok...................
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 10:31

Det giver meget mere mening :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider