Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Læber sprækker ved kiwi - normalt?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 23:42

Jeg har lige siddet og spist 6 kiwier, da vi købte en helt bakke der ikke måtte blive for dårlige.
Efter nr. 5 begynder mine læber at svie, men har skåret den 6. ud, så den spiser jeg self. også.
Mine læber begynder at føles, som havde jeg tusind små sprækker, og her til sidst hvor jeg liger sætter en finger på, er der blod med. Jeg kigger så i spejlet, og ser at jeg bløder fra små huller/sprækker rundt omkring på læberne.
Min tunge føles som havde jeg brændt den.

Er det normalt? Jeg har aldrig haft problemer med at spise kiwi før, men har som oftest også kun holdt mig til max 3.

Lige nu føles det som om jeg har revet huden af mine læber. Av av...

Mvh. Lykke

*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse

Breed for the gait - Don't cheat for the gait!

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

0
0
Svar på denne tråd

ggggggg
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 23:59

Ja det er korrekt. Jeg har ikke prøvet så slemt med læberne, men læberne kan faktisk godt blive sådan lidt sprækkte i det hvis man spiser mange kiwi i træk.

Der udover får jeg allerede efter 3 kiwier mega brændende fornemmelse i min mund og det gør avs.

Så jeg spiser max 2.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 00:42

Kiwi

Ligesom i æbler, er der i kiwi proteiner, som ligner birkepollen. Derfor kan kiwi give reaktioner hos personer med allergi for træpollen.

Kiwi indeholder også et stof, som kan mørne kød. Man kan gøre kødet mørt ved at lægge det mellem skiver af kiwi. Nogle gange kan man derfor få lidt svie ved munden, når man spiser kiwi - også selv om man ikke er allergisk. Det er ikke farligt, og når kiwien kommer ned i maven, bliver den nedbrudt.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 07:26

Der er jo rigtigt meget syre (?) I kiwier.. Mine læber brænder og hæver ofte lidt op, når jeg spiser kiwi, rå tomat og ananas.

Den affekt har de på rigtigt mange, no worries :)

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 07:35

nogle frugter kan godt gøre at man får sprækker i læben, så ikke noget unormalt der.

jeg kan foresembel ikke tåle rå tomat, får herpes hvis jeg bare spiser en rå tomat, kan også få det hvis jeg spiser for meget kiwi eller annanas, så jeg undgår dem helst i rå tilstand, men hvis jeg spiser opvarmet tomat er der ingen problemer, meget underligt.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Kiwi indeholder...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 07:51

... ligesom ananas og papaya et proteinspaltende enzym.

Det kan som Jens skriver bruges til at mørne kød - men kan altså også gøre at læber og mundvige kan svide - eller endda sprække hvis man spiser meget af det.

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Kiwi kiwi
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 08:06

Her er det min gane, der går i opløsning, så den nærmest trævle op. Derfor spiser jeg ikke kiwi eller ananas, da jeg ikke kan stoppe med at spise, før det er for sent :)

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 08:11

Det sker også her, helt normalt for rigtig mange mennesker.

Jeg får det også af ananas og andre syreholdige frugter. :)

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 12:07

Jamen så lærte jeg også noget nyt. Jeg har bare aldrig reageret før, og har spist en del både kiwi og ananas, men har dog aldrig spist så mange kiwi frugter i træk. Til gengæld har jeg spist rigtig meget ananas uden nogen reaktion, så ved mig er det nok kun kiwi, eller også skal der en pænt stor mængde ananas til ;)
Læste også lige at det ofte kom hos folk der var allergiske overfor pollen, og generelt allergikere, men jeg er ikke allergisk overfor noget.

Tak for jeres svar. Blev noget bekymret da jeg pludselig havde blod over hele min mund, men idag er der intet at mærke, hverken på læber eller tunge.

Mvh. Lykke

*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse

Breed for the gait - Don't cheat for the gait!

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider