Hej Med jer
Nu prøver jeg lige at spørge herinde omkring jeres meninger og erfaringer på dette område da det er helt nyt for mig, og folk omkring mig har meget delte meninger omkring min beslutning.
Faktum er at jeg har min hest opstaldet på et lækkert ridecenter, og det er jeg uden tvivl rigtigt glad for især i vintermånederne. Men man kan jo ikke få alt vel, og på dette ridecenter tilbydes der (til trods for ok lækre græsfolde) ikke døgnfold om sommeren, faktisk kommer de ikke ud mere end 5 timer, og jeg har personligt svært ved at min hest skal stå inde i 30 graders varme, når han ku gå ude og hygge sig. Desuden er ridecentret placeret ud til en stor trafikeret vej, som ikke lige opfordrer til tur på en unghest.
Jeg er så af en god veninde som jeg før har haft hest med og som har sit eget lille sted, blevet tilbudt døgnfold (1 min kørsel fra mig selv)på hendes store lækre marker, her er ridebane og lille ridehus så vi kan holde os i gang med dressuren, og så ligger det klods op af skoven, og vi vil ku følges ad til stævner hen over sommeren, og få redet en masse skovture.
Planen er så at jeg jo vil indgræsse ham og flytte ham hjem til min veninde, beholde min boks på ridecentret og så komme tilbage igen når vejret ikke længere tillader det.
Men er det syndt for min hest at flytte ham, integrere ham i en ny flok, for nogle måneder efter at flytte ham tilbage igen?? Er der ikke andre der benytter sig af at sende deres hest på sommergræs ude i byen, og hvad er jeres erfaringer med det??