Loven dækker - til en hvis grad.
Pointen med ikke at lovgive specifikt mod dyre6 er, at loven allerede dækker - nemlig at dyr ikke må lide unødig smerte, overlast osv.
Hvis dyret på nogen måde tager skade af denne "akt", så er det meningen at de allerede er dækket ind af den lov vi allerede har.
At jeg så sjældent synes at de mennesker straffes tilpas, er en helt anden ting...
Og at bruge andres dyr/ejendom på den måde, er absolut ikke i orden.
Der er bare folk med, i de flestes øjne, klamme tendenser. Hvis det indvolverer voksne mennesker, så kan den anden part sige ja tak eller nej tak.
I alle andre tilfælde, så synes jeg at man må holde sine tendenser for sig selv. Jeg ved godt det lyder hårdt, men dyr og børn kan ikke sige fra, og så må man simpelthen holde sig i skindet og finde på noget andet at fordrive tiden på.
At dyrene for det meste er dækket af den allerede gældende lovgivning, synes jeg er fint. Men rent etisk synes jeg godt nok dyre6 er noget svineri! Det kan godt være de ikke kan lide psykisk overlast - det er ikke rigtig bevist endnu.
Men, vi har taget dem ind fra naturen, domesticeret dem og opdraget/trænet dem til ikke at sparke/bide/forsvare sig selv per automatik når der er menneskekontakt. Derfor går de fleste dyr ikke direkte til angreb på gerningsmanden.
Og dér har jeg mit problem: de kan ikke sige fra, og derfor er det ikke ok.
Øv jeg får det dårligt, hvorfor fanden kan man ikke bare holde sine klamme tendenser for sig selv.. Fint nok, alle har vel en ting som ikke er normal, men så må man nøjes med at udøve de ting, som ikke går ud over andre mennesker/dyr.
Problemet er bare at det er utroligt svært at få lovgivet mod "klamme" ting..