Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Idéer til aftensmad
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:28

Jeg får et par veninder til aftensmad i dag, men jeg er lidt løbet tør for idéer til god mad, der ikke koster en bondegård ( jeg er studerende, så der er ikke råd til røde bøffer ;-) )

Jeg overvejer noget kyllingefilet med pikantost, samt kartofler, gulerøddeer og porrer i ovn, men har I nogle specifike opskrifter?

Og hvilken salat, ville passe til ovenstående?

Idéer på helt andre retter modtages også gerne. Det skal bare ikke tage for mange timer at lave :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:31

... en thai green curry

kylling, grøntsager fter eget valg og så en grøn karrysauce - og med nudler til.

Let, lækkert og ikke vildt dyrt

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:36

Hmm.. Thai/wok mad var da egentlig en fremragende idé. Det har jeg førhen lavet rigtig ofte, og jeg elsker det. Men de sidste par år har studiet taget så meget tid, at min madlavning er blevet yderst "ukreativ".

Det skal dog ikke være noget, der er alt for stærkt, da jeg ikke er så god til chili (alm. gul karry kan jeg dog godt klare i stærk form).

Jeg vil meget gerne have nogle konkrete opskrifter, hvis I ligger inde med noget godt :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:39

Lisbeth: Er grøn karry egentlig stærkt? Jeg har aldrig turde prøve, fordi jeg har en ide om, at det er super stærkt.

Rød karry pasta har jeg brugt et par gange, men så vidt jeg husker, kunne jeg ikke komme særlig meget i, hvis jeg selv ønskede at spise maden efterfølgende ;-)

Hvilke nudler er gode? Jeg gider ikke de der billige kedelig nogen, de skal være ligesom de lækre nudler man får i thai butikkerne :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:52

.... ikke det er stærkt.

Men det kommer an på hvilken currypasta man benytter.

Den fra Santa Maria synes jeg er god (men jeg tilsætter lidt ekstra chili).

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Kalkunbryst er også en mulighed.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 09:58

Du kan også lave kalkunbryst. Det er billigt og der er rigtig meget mad.

Jeg lavede det igår og der tog jeg kalkunbrystet og skar nogle små lommer i, som jeg fyldte med grøn og rød pesto og lidt revet ost. Så viklede jeg det hele ind i bacon, og brunede det godt af på panden. Ind i ovnen på 175 grader i ca 35 minutter.

Hertil pastasalat og lækkert flütes.

Du kunne jo lave en nudelsalat til i stedet for.

Rigtig god fornøjelse

Hilsen Anne

Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 10:22

Tak Lisbeth, det vil jeg lige overveje så :-)

Anne: Det var også en rigtig god idé, men nu er jeg blevet lidt hooked på thai-idéen. Men jeg kunne selvfølgelig godt bruge kalkun skåret i mindre stykker :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 11:58

Jeg plejer at lave denne her:

Jeg køber den der broccoli færdig frost blanding i Netto, så køber jeg kartofler også. Du kan også snitte ekstra gulerødder i eller hvad du ellers kan lide at grønt som du synes passer til.

Så ligger du kyllingfiletterne i midten af fadet, udenom fileterne lægger du grønsagerne, også snittet kartoffelskiver og hvad du ellers synes er godt. Jeg putter også fx løg i, det giver lidt smag.

Så hælder du hakkede tomater over (gerne putte det lag for lag i an på hvor stort dit fad er) Dvs grønsagelag, tomatlag, grønsaglag, tomatlag. Slut med tomatlag og hæld ti sidst fløde over.

Så skal der en masse krydderier i, alt hvad du kan lide. Salt, feber, muskatnød er godt i, lidt hvidløgssalt evt.

Skal have en time i ovnen.

Det smager SÅ godt og kyllingefileterne er dejlig saftige også.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 17:28

Jeg laver ofte wok, det er så nemt :)

Man kan lave flere versioner - først min version med grøn karry sauce.

Karrypasta brændes af i lidt olie på en stor pande. Kylling i strimler tilsættes og steges. Der tilsættes løg/porrer og peberfrugt i strimler. Til sidst hældes en lille dåse kokosmælk på og det småkoger/jævner sig.

Jeg serverer med enten stegte ris (især lækkert hvis de er stegt i peanutolie) eller æg- eller glasnudler til. Og gerne cashewnødder, sesamfrø og peanuts ved siden af.

Alternativt er der at stege kylling i en pande og lægge det på en tallerken. Så steger man de der wokmix fra frost sammen med soya, knust hvidløg, revet ingefær og evt. lidt chilisauce. I med kylling og server med nudler eller ris. Hvis man som mig elsker kokosmælk, kan man igen snildt komme en lille dåse ovenpå ;)

Ellers er der kylling i sursødsauce, med soyastegt wokmix og "klisterris" (kan aldrig huske om det er Jasmin eller Basmati) :D

Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 12:04

Tusinde tak for inspirationen til jer alle :-)

Jeg endte med en thai ret med bl.a. fiskesauce, peanuts og æg, det blev rigtig godt :-)

Næste gang der skal laves thai mad, skal jeg helt sikkert forsøge mig med den grønne karry pasta.

Sandras ret lyder også lækker :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 13:42

Jeg har gerne lavet min famøse karrygryde når jeg har haft veninder og venner på besøg, og gryden er næsten blevet slikket ren hver gang.

Jeg har del opskriften på min blog ; karenella.bloggernetwork.dk/?cat=25

Super lækker ret, som jeg står og savler til nu. Jeg er desværre bare på dukan kur, og må ikke spise den mere

GOBIBLÅZICO <3

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog

0
0
Svar på denne tråd

Æggekage
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 20:41

Vi fik æggekage i ovn her til aften. Billigt, nemt og smager godt.

www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ visopskrift.php?id=203...%20i%20ovn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider